Beantwoord

Connect box heeft geen DNS opties?

• 17 mei 2019
  • 11 Reacties
  • 425x Bekeken

Goedendag,

Ik heb oh zo geweldige connect box (Not) Rete trage interface. En ik kan zo goed als niks instellen op dat ding. Ziggo gebeld hoe ik de dns in moest veranderen. De beste medewerkers wist volgens mij geen eens wat een dns was.... Uiteindelijk noemde ze de dns op van ziggo. En dat ik maar een bericht op het forum moest plaatsen. Want het wordt niet ondersteunt. WTF?? zo iets simpels als een DNS is gewoon een basis instelling van je modem. Hier moet ik gewoon bij kunnen!

Ik heb een device die zeer waarschijnlijk een probleem heeft met de ziggo DNS. Echter ik kan de dns niet aanpassen op dit device. En ik kan het ook niet aanpassen op deze ziggo modem.

Hoe kan ik dit nu fixen? zonder een extra device te moeten aanschaffen? Ik heb ziezo al weinig vertrouwen in de DNS van Ziggo. Dus ik wil hoe dan ook een tweede dns.

Kan ik een andere modem van ziggo krijgen die dit wel kan? En niet zo kinderachtig telubie modem? Die zeer waarschijnlijk achterloopt met updates enzevoorts.
icon

Best beantwoord door Ljfsipke 19 mei 2019, 12:43

Als modem, want dat is de primaire taak van de ConnectBox, doet het apparaat precies wat je ervan kunt verwachten. Voor "regulier" huis-tuin en keukengebruik is de ConnectBox voldoende. Dat de router functie niet over alle functionaliteiten beschikt die jij graag zou willen kun je Ziggo niet verwijten. Immers, als Ziggo aan de wensen van alle gebruikers wilt voldoen dan zullen de kosten vele malen hoger zijn.

Ik weet niet precies waarom je de DNS van Ziggo wilt vervangen door een andere. Afhankelijk van de reden kun je er ook voor kiezen om de DNS op de betreffende apparaten in te stellen. Het andere alternatief is a gegeven door Dave-: eigen apparatuur aanschaffen.
Bekijk origineel

11 Reacties

Een kleine update. Ik heb een eigen router aangesloten. En ik heb hier ook gelijk mee bewezen dat de DNS van ziggo nog steeds bar slecht is. En dat deze optie gewoon aanwezig hoort te zijn. In een modem van je inernet provider.

Ik heb een yeelight product. En dit werkt nu wel goed met de DNS van Google. Ik kon het product niet Koppel. En hierdoor niet e lan optie actieveren. Lang leve de google DNS.
Reputatie 7
Hallo Mark,

Het standaard Ziggo antwoord zou denk ik zijn: eigen apparatuur aanschaffen.
Ljfsipke heeft dit echter iets meer toegelicht, maar het beantwoord wel degelijk je vraag, er is geen DNS optie in de Connect Box.
De beste optie, indien het apparaat dus zelf geen DNS instellingen heeft, is een eigen router erachter plaatsen.

In conclusie, zolang niet beide apparaten een 'teletubbie apparaat' zijn zit je save.
Alles gaat bij ons echter over naar de Connect box, en dan lijkt me een eigen router de beste optie voor je.

Gr,
Als modem, want dat is de primaire taak van de ConnectBox, doet het apparaat precies wat je ervan kunt verwachten. Voor "regulier" huis-tuin en keukengebruik is de ConnectBox voldoende. Dat de router functie niet over alle functionaliteiten beschikt die jij graag zou willen kun je Ziggo niet verwijten. Immers, als Ziggo aan de wensen van alle gebruikers wilt voldoen dan zullen de kosten vele malen hoger zijn.

Ik weet niet precies waarom je de DNS van Ziggo wilt vervangen door een andere. Afhankelijk van de reden kun je er ook voor kiezen om de DNS op de betreffende apparaten in te stellen. Het andere alternatief is a gegeven door Dave-: eigen apparatuur aanschaffen.

Dit is niet het beste antwoord. Dit zou een standaard Ziggo antwoord zijn.
Goedendag,

Ik heb oh zo geweldige connect box (Not) Rete trage interface. En ik kan zo goed als niks instellen op dat ding. Ziggo gebeld hoe ik de dns in moest veranderen. De beste medewerkers wist volgens mij geen eens wat een dns was.... Uiteindelijk noemde ze de dns op van ziggo. En dat ik maar een bericht op het forum moest plaatsen. Want het wordt niet ondersteunt. WTF?? zo iets simpels als een DNS is gewoon een basis instelling van je modem. Hier moet ik gewoon bij kunnen!

Ik heb een device die zeer waarschijnlijk een probleem heeft met de ziggo DNS. Echter ik kan de dns niet aanpassen op dit device. En ik kan het ook niet aanpassen op deze ziggo modem.

Hoe kan ik dit nu fixen? zonder een extra device te moeten aanschaffen? Ik heb ziezo al weinig vertrouwen in de DNS van Ziggo. Dus ik wil hoe dan ook een tweede dns.

Kan ik een andere modem van ziggo krijgen die dit wel kan? En niet zo kinderachtig telubie modem? Die zeer waarschijnlijk achterloopt met updates enzevoorts.Als modem, want dat is de primaire taak van de ConnectBox, doet het apparaat precies wat je ervan kunt verwachten. Voor "regulier" huis-tuin en keukengebruik is de ConnectBox voldoende. Dat de router functie niet over alle functionaliteiten beschikt die jij graag zou willen kun je Ziggo niet verwijten. Immers, als Ziggo aan de wensen van alle gebruikers wilt voldoen dan zullen de kosten vele malen hoger zijn.

Wat onzin kost geen meer geld. Zit standaard in de modem. Juist omdat Ziggo een eigen sausje er op gooit kost het meer tijd. Omdat de DNS van Ziggo niet te vertrouwen is. Een tweede DNS instellen is altijd beter. De kans op een storing is minder.
DNS Servers van ISP's hebben in het algemeen geen uitstekende reputatie.
Ziggo DNS heeft grote problemen gehad, maar dat is lang geleden.
Naar mijn smaak is er geen echt goede reden de Ziggo DNS thans links te laten liggen.
Maar ja zo gaan die dingen: reputatie verlies je te paard en komt te voet weer terug.
Dat je op de ConnectBox geen alternatieve DNS Servers kunt kiezen is voor een Router hoogst opmerkelijk. Op andere gebruikelijke Ziggo kastjes uit het verleden, kan dit wel. Waarom dit zo gedaan is, is mij duister. Het valt vlgs mij niet onder de advanced features waarvoor je maar beter een eigen Router kunt aanschaffen.
Per systeem de DNS instellen, kan natuurlijk, maar is een armoedig alternatief.
Reputatie 3
Badge

Je kan ook bridge modus instellen, IP adressen reserveren.

Ik heb hier even de handleiding Ziggo Wifi Modem Connect Box kan je die even rustig bekijken.
Mocht je in oud UPC gebied worden, dan kunnen de aanpassingen anders zijn als in een oud Ziggo gebied.

Dankje, dit was al bekend bij mij. Maar dan moet ik weer een device kopen. Terwijl het technies gezien niet nodig is. Als je een degelijk product hebt. Dan kan je dit gewoon zelf instellen.
Hi,
De ConnectBox is een eenvoudig kastje.
Instellen van alternatieve DNS Servers bij DHCP kan niet.
Zelf heb ik DHCP op de Connectbox uit gezet en gebruik de DHCP Server van een als Access Point geconfigureerde TP-Link Router. Daarbij kan je wel zelf DNS Servers instellen, zoals dat gebruikelijk is.
ConnectBox in Bridge laten zetten en een eigen Router erachter is ook een oplossing.
Reputatie 7
Badge +25
Je kan ook bridge modus instellen, IP adressen reserveren.

Ik heb hier even de handleiding Ziggo Wifi Modem Connect Box kan je die even rustig bekijken.
Mocht je in oud UPC gebied worden, dan kunnen de aanpassingen anders zijn als in een oud Ziggo gebied.
Goedenmorgen,

Ik wil een andere DNS instellen. Die van google. In mijn ogen is het een teltubie modem omdat ik zo goed als niks kan instellen.

Want de Connect Box bied vele mogelijkheden en optie's en als het werkt dan draait het zekers stabiel.

Dat is dus niet waar. Het zit potdicht....Je kan alleen je wachtwoord instellen en net nog een ip reserveren. en dan houdt het wel een beetje op.
Reputatie 7
Badge +25
Goedemorgen laten we eerst even beleefd de ochtend beginnen.

Elk modem heeft een DNS en deze wordt krijg je als je modem installeert en gebruikt.
Wat wil je instellen op de Connect Box, misschien handig dat even te vermelden, dan kunnen mensen je makkelijker helpen.

Want de Connect Box bied vele mogelijkheden en optie's en als het werkt dan draait het zekers stabiel.

Laat maar even weten wat er aangepast kan worden, een moderator die komt vanzelf dit topic in en zal je helpen waar het kan, en gebruikers kunnen je ook nog diverse tips geven.

En teletubbies modem's zijn er allang niet meer.😂

Reageer