Beantwoord

Connect Box geeft fout aan.


Badge
Hallo,

Al langere tijd heb ik deze melding in mijn connect box (eigenlijk begin abonnement).



Ondertussen heb ik al een aantal zaken geprobeerd; nieuwe cat kabels, nieuwe coax kabel en nieuwe spliter. En ook het terugzetten van de modem naar fabrieksinstellingen.
Ik heb zelfs de melding als ik mijn netwerkkabels uit de connect box haal, beetje raar vind ik dat.
Ondertussen met de nieuwe netwerkkabels wel de netwerk diagnose gedaan, en deze is allemaal groen.

Nu heb ik problemen met en wat haperende internetverbinding, waardoor dit balletje is gaan rollen.
Afgelopen week heb ik diverse medewerkers van Ziggo aan de telefoon gehad en zo bovenstaande zaken uitgesloten. Maar om eerlijk te zijn hebben weinig kennis van deze melding.

Maar ik blijf mij afvragen wat deze melding kan veroorzaken, kan dit ook tussen mijn huis en de wijkkast zitten bijvoorbeeld (een van de medewerkers opperde dit).

Hebben jullie enig idee?
icon

Best beantwoord door Evert96 9 juni 2018, 22:30

Prinsje87 schreef:

Is de upstream ook de reden waarom het soms onmogelijk is voor Ziggo om mijn modem uit te lezen?

Ik denk het niet, je upstream is niet extreem hoog.

Wanneer heb je een installatiemonteur gehad? Als dat bij ingang van je nieuwe abonnement was, snap ik niet dat die monteur dit AOP niet vervangen heeft. Er zijn nu namelijk nieuwere en die zijn waarschijnlijk ook beter.

Een probleem tussen de wijkkast en jullie huis kan zeker deze problemen veroorzaken, maar ja, wie weet dit AOP ook.

Als er in de afgelopen weken nog geen monteur is geweest, zou ik aan Ziggo vragen om een installatie monteur te sturen (binnen 8 weken, anders een storingsmonteur). Is er al wel een installatiemonteur geweest, dan zou ik vragen om een netwerkmonteur.

Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 7
Haal je modem eens van de stroom af, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax aan en daarna de stroom, hoe gaat het dan?
Badge
N.N. schreef:

Haal je modem eens van de stroom af, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax aan en daarna de stroom, hoe gaat het dan?



Dat is allemaal gedaan, maakt geen verschil.
Reputatie 7
Reset je modem eens door met een paperclip de resetknop ingedrukt te houden totdat de lampjes voor op het modem gaan knipperen, dan meteen loslaten.
Badge
N.N. schreef:

Reset je modem eens door met een paperclip de resetknop ingedrukt te houden totdat de lampjes voor op het modem gaan knipperen, dan meteen loslaten.



Lost helaas het probleem ook niet op
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @Prinsje87,

Kun je een screenshot posten van de downtream en upstream waardes?
Je kunt die vinden, nadat je ingelogd bent op het modem, bij Geavanceerde Instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk Status en dan de 2 tabbladen.

Groet,
Evert
Badge
Evert96 schreef:

Hoi @Prinsje87,

Kun je een screenshot posten van de downtream en upstream waardes?
Je kunt die vinden, nadat je ingelogd bent op het modem, bij Geavanceerde Instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk Status en dan de 2 tabbladen.

Groet,
Evert






de downsteam kanalen zijn allemaal goed, locked
Reputatie 7
Badge +8
De downstream ziet er inderdaad goed uit, maar de upstream niet, waarschijnlijk daarom ook die melding.
De upstream is op 2 kanalen te hoog, 2 kanalen hebben een verkeerde symbol rate en volgens mij mis je 1 upstream kanaal.

Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groeten!
Badge
Is de upstream ook de reden waarom het soms onmogelijk is voor Ziggo om mijn modem uit te lezen?

Foto van de AOP.



Deze is bij installatie door de ziggo monteur doorgemeten.
Ook lag mijn vader iets bij dat hem ooit verteld was door een UPC monteur dat er een probleem tussen de wijkkast en ons huis is.
Nooit aan gedacht dat dit ook het probleem kan zijn. We hadden immers in het verleden alleen analoge kabel van UPC. Ik hoop eigenlijk niet dat, dat nu nog steeds het euvel is.
Reputatie 7
Badge +8
Prinsje87 schreef:

Is de upstream ook de reden waarom het soms onmogelijk is voor Ziggo om mijn modem uit te lezen?

Ik denk het niet, je upstream is niet extreem hoog.

Wanneer heb je een installatiemonteur gehad? Als dat bij ingang van je nieuwe abonnement was, snap ik niet dat die monteur dit AOP niet vervangen heeft. Er zijn nu namelijk nieuwere en die zijn waarschijnlijk ook beter.

Een probleem tussen de wijkkast en jullie huis kan zeker deze problemen veroorzaken, maar ja, wie weet dit AOP ook.

Als er in de afgelopen weken nog geen monteur is geweest, zou ik aan Ziggo vragen om een installatie monteur te sturen (binnen 8 weken, anders een storingsmonteur). Is er al wel een installatiemonteur geweest, dan zou ik vragen om een netwerkmonteur.
Badge
Evert96 schreef:

Prinsje87 schreef:

Is de upstream ook de reden waarom het soms onmogelijk is voor Ziggo om mijn modem uit te lezen?

Ik denk het niet, je upstream is niet extreem hoog.

Wanneer heb je een installatiemonteur gehad? Als dat bij ingang van je nieuwe abonnement was, snap ik niet dat die monteur dit AOP niet vervangen heeft. Er zijn nu namelijk nieuwere en die zijn waarschijnlijk ook beter.

Een probleem tussen de wijkkast en jullie huis kan zeker deze problemen veroorzaken, maar ja, wie weet dit AOP ook.

Als er in de afgelopen weken nog geen monteur is geweest, zou ik aan Ziggo vragen om een installatie monteur te sturen (binnen 8 weken, anders een storingsmonteur). Is er al wel een installatiemonteur geweest, dan zou ik vragen om een netwerkmonteur.



Monteur is begin van ons abonnement geweest, september '17.
Daarna is er geen monteur meer geweest. Ik ga morgen even aan de bel trekken bij Ziggo voor een netwerkmonteur.

Dank je voor al je moeite
Reputatie 7
Badge +8
Prima! Ik ben benieuwd hoe het afloopt! 🙂

Graag gedaan en fijne avond nog verder! 😎
Reputatie 7
Hallo @Evert96,
Die Siemens deksel van het AOP kan je op het verkeerde been zetten en kan de monteur een nieuw binnenwerk gemonteerd hebben. Ik heb nog steeds het originele deksel op de AOP uit de jaren 70 met een sticker met het telefoonnumner van de gemeentelijke CAI.
Reputatie 7
Badge +8
@N.N., dat klopt helemaal, maar de nieuwe AOP's zijn 1-gats, deze is toch duidelijk 2-gats. En in september 2017 werden er al 1-gats AOP's geplaatst
Badge
Dit aop had direct vervangen moeten worden aangezien deze totaal niet geschikt is voor het internet modem!
De monteur zal waarschijnlijk alleen het aoo moeten vervangen waarna alles ineens goed funtioneerd.
Afspraak maken zoals je zegd is ook de enige oplossing...succes ermee
Badge +2
Hallo @Prinsje87 Misschien heb je wat aan deze link:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-verbonden-partial-bonding-us-19044

Groet,
Bram
Badge
BvanWijk schreef:

Hallo @Prinsje87 Misschien heb je wat aan deze link:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-verbonden-partial-bonding-us-19044

Groet,
Bram

Dankje

Momenteel deze upstream,


Maar nog steeds melding partial bonding us
Badge +2
Is het AOP al vervangen?
Reputatie 5
Hoi @Prinsje87, partial bonding betekent dat je modem niet op alle upstream kanalen verbinding heeft kunnen maken. Jouw modem kan er 6 tegelijk verbinden en je ziet er momenteel maar 5 verbonden.

Dit kan inderdaad aan het AOP liggen wat je op de foto hebt gezet, die is aan vervanging toe door één van onze monteurs. Heb je hiervoor al contact gehad met onze Klantenservice?

Je mag mij anders ook een privébericht sturen, dan maken we samen een afspraak. Alleen ben ik niet altijd aanwezig, dus dat kan een paar daagjes duren.
Badge
Mark Ziggo schreef:

Hoi @Prinsje87, partial bonding betekent dat je modem niet op alle upstream kanalen verbinding heeft kunnen maken. Jouw modem kan er 6 tegelijk verbinden en je ziet er momenteel maar 5 verbonden.

Dit kan inderdaad aan het AOP liggen wat je op de foto hebt gezet, die is aan vervanging toe door één van onze monteurs. Heb je hiervoor al contact gehad met onze Klantenservice?

Je mag mij anders ook een privébericht sturen, dan maken we samen een afspraak. Alleen ben ik niet altijd aanwezig, dus dat kan een paar daagjes duren.




@Mark Ziggo
Ik had een afspraak staan voor vanmiddag, echter door omstandigheden heb ik deze af moeten zeggen.

Ik hoor nu hele tegenstrijdige berichten vanuit Ziggo. Upstream zou de AOP een probleem kunnen geven.
Maar de partial bonding us melding zou nu ineens komen door een firmware problem mbt de connect box en heeft niets met de upstream kanalen te maken.

Ik snap er nu geen bal meer van om eerlijk te zijn.

Hierdoor is er nog geen vervolg afspraak gemaakt.
Reputatie 5
Prinsje87 schreef:

Maar de partial bonding us melding zou nu ineens komen door een firmware problem mbt de connect box en heeft niets met de upstream kanalen te maken.

Ik ben heel erg benieuwd naar de notitie van mijn collega. Kun je me een privébericht sturen met je adres en/of je klantnummer?

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics