Beantwoord

Connect Box - betekenis led lampjes


Badge
Hallo,

Kan iemand een actueel overzicht geven van de werking van de led lampjes op de voorkant van de (witte) Connect Box?

In mijn geval brandt uitsluitend de onderste led. Deze is wit en ik las ergens dat de modem dan in routermodus staat. Ik hou van groene leds maar de andere leds zijn uit 🙂 en ik las ergens dat dit zo is om energie te besparen...wat in mijn ogen prima zou zijn.

Mijn voorlopige conclusie over de led lampjes op de Connect Box:

1) onderste led = groen betekent bridgemodus, onderste led = wit betekent routermodus;
2) overige leds gaan na het opstarten na een paar minuten uit.
3) als de led met de pijltjes groen blijft knipperen, dan kan de modem geen internetverbinding met de buitenwereld maken.

Kan iemand van Ziggo bevestigen dat dit klopt? Of een lijst plaatsen met alle mogelijke led opties?

Bvd
SJW
icon

Best beantwoord door Teun 3 juni 2018, 08:46

Heb je al eens een laptop bekabeld aangesloten en dan inloggen op je modem met 192.168.178.1 en het wachtwoord van je modem. Misschien dat dan de optie komt van "activeren". je kunt het altijd even proberen. De 2 lampjes groen betekend dat hij software inlaad onderste lampje brand normaal alleen als alles goed doorlopen is.

Teun

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Ik ben weliswaar niet van Ziggo, maar kan wel vertellen dat uw conclusies #1 en 2 juist zijn. Of #3 klopt weet ik niet, dat heb ik nog niet meegemaakt. Omdat veel connectboxen in de huiskamer geplaatst zijn is de "kerstboomverlichting" uitgeschakeld. U zult de ledjes alleen zien tijdens het opstarten en als er iets mis is.
ik ben ook in bezit van een witte connectbox maar bij mij brand maar een blaauw lampje aan de voorkant.
Reputatie 7
Badge +22
Of het lampje nu groen of blauw is in de bridge mode, weet ik eerlijk gezegd niet.
Beste alle,

Hierbij het overzicht van LED indicatoren:


MVG
Reputatie 3
En hierbij nog een kleine aanvulling op het bericht van @Jonathan-458, alle mogelijke ledcombinaties van de Connectbox.

Reputatie 2
Ter completering:
Het rode knipperen van het WiFi symbol betekent dat er een zelf-test wordt uitgevoerd.
Normaal bij het opstarten, of wanneer er door middel van Automatic Channel Selection een ander kanaal op basis van sterkte wordt uitgezocht.

Bron: Jesse -Ziggo moderator
Heb zojuist voor de eerste keer geprobeerd om de Connectbox aan te sluiten, echter het symbooltje van de telefoon blijft rood knipperen (de wifi en de pijltjes zijn wel groen). In de instructie staat dat je ongeveer 2 minuten moet wachten maar ik wacht al bijna 10 minuten.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Als ik mijn oude modem weer aansluit doet de telefoon het wel weer gewoon.
Reputatie 4
Badge +4
@Dano1974
Even de Ziggo Hellupdesk bellen. Modem moet geactiveerd worden.
@Boompieapp Dank voor de tip, ik ga ze bellen. Op zich wel vreemd dat ze dit niet standaard in de instructie vermelden toch?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Dano1974,

Het activeren van een modem gaat automatisch en kan langer duren dan die 2 minuten, vaak is het echter wel binnen die 2 minuten gebeurd 🙂 Je kunt altijd even naar Ziggo bellen, maar ik verwacht dat ze aangeven dat je het nog even moet afwachten.

Groet,
Evert
Reputatie 4
Badge +4
Een beller is sneller. Bij mij was ie na 12 uur nog niet geactiveerd. Ziggo zei: "Na aansluiting eigenlijk meteen bellen. Binnen een uur moet ie het dan doen".
De 2 bovenste lampjes blijven groen telefoon knippert rood onderste lampje blijft wit branden.
Gisteren ziggo gebeld modem was niet aangemeld ofzoiets dit zou ze gaan doen en het kan 24uur duren hoe wert ik nu of hij het doet?
Gaat dit vanzelf of moet ik hier nog iets doen?
Reputatie 7
Badge +11
Heb je al eens een laptop bekabeld aangesloten en dan inloggen op je modem met 192.168.178.1 en het wachtwoord van je modem. Misschien dat dan de optie komt van "activeren". je kunt het altijd even proberen. De 2 lampjes groen betekend dat hij software inlaad onderste lampje brand normaal alleen als alles goed doorlopen is.

Teun
Gedaan in de modem en zelf geactiveerd prima verbinding.
Thanks voor de tip
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan. Oh, en nog even de netwerknaam van de 5GHz veranderen. heeft namelijk dezelfde ssid naam als de 2.4 ghz.

gr Teun