Beantwoord

Computer bekabeld aansluiten op modem die in bridge modus staat mogelijk??

• 26 juli 2018
  • 38 Reacties
  • 6648x Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 7
@Sjaqie, kun je mij een privébericht sturen met je adres en de specifieke ip-adressen?
Reputatie 3
Badge +2
@Sjaqie, kun je mij een privébericht sturen met je adres en de specifieke ip-adressen?

Mark, link privebericht werkt niet, s.v.p. nieuwe
Reputatie 7
Mark, link privebericht werkt niet, s.v.p. nieuweMy bad... Werkt nu wel! (zelfde linkje)
Reputatie 3
Badge +2
Mark, link privebericht werkt niet, s.v.p. nieuweMy bad... Werkt nu wel! (zelfde linkje)

Is verstuurd !
Reputatie 7
Antwoord gevonden! @Sjaqie, @DennyW, @Be rt, @ArChie.DVB, @hanh, @N.N.

Blijkbaar zit hierin nog een verschil tussen voormalig Ziggo en voormalig UPC gebied. Onderstaande situatie bij een modem die in bridge staat.

In voormalig Ziggo gebied is het maximale aantal CPE's 2.
- CPE #1 voor het MTA; het telefonie gedeelte in het modem, ongeacht of je een actieve telefoonlijn hebt)
- CPE #2 voor internet; router/PC/welk apparaat je daar ook maar op aansluit
Als je op dit modem een nieuwe CPE (#3) aansluit moet het modem eerst gereset worden, anders blijft de lease aan CPE #2 toegewezen (op basis van MAC-adres). Klanten bellen hier regelmatig over, omdat niet duidelijk is dat ze hun modem moeten resetten (5sec stroom er af).

In voormalig UPC gebied is het maximale aantal CPE's 3.
- CPE #1 voor het MTA; het telefonie gedeelte in het modem, ongeacht of je een actieve telefoonlijn hebt)
- CPE #2 voor internet; router/PC/welk apparaat je daar ook maar op aansluit
- CPE #3 is extra
De extra CPE is toegevoegd om contact met de Klantenservice te voorkomen, wanneer een klant een nieuwe router heeft gekocht bijvoorbeeld. Hierbij krijgt de nieuwe router (CPE #3) ook gewoon internettoegang en zal de lease van CPE #2 na verlopen van de lease niet verlengd worden.

In beide gebieden maakt het niet uit op welke LAN poort je de CPE aansluit, 1 t/m 4 werken allemaal.

Ik vermoed - maar dat zal je kunnen testen - dat een gelijktijdige speedtest op een totale snelheid (beide tests opgeteld) van je reguliere abonnementslimiet uitkomt (40/4, 200/20, 400/40). Omdat de qos limiet op het modem niet wijzigt.
Bedankt Mark.
Dat LAN1-only verhaal kan dus defintief de prullenmand in.

Han
Reputatie 7
Badge +14
@Mark Ziggo

Een terugkoppeling waar wij wat aan hebben, klasse.🙂
@Mark Ziggo#LekkerBezig
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Mark Ziggo,
Dan dienen de betreffende Ziggo-pagina's inzake bridgen ook aangepast te worden denk ik.
@Mark Ziggo schreef: "Klanten bellen hier regelmatig over, omdat niet duidelijk is dat ze hun modem moeten resetten."

Bedoel je een volledige reset met de reset button of "....." seconden van de stroom af en zo ja, hoeveel seconden?
Reputatie 7
"....." seconden van de stroom af en zo ja, hoeveel seconden?Dit, circa 5sec. Nu ook gespecificeerd in mijn originele reactie.
Reputatie 3
Badge +2
@Mark Ziggo,
Duidelijk verhaal, speedtest klopt ook !

Aanpassing Ziggo pagina's hierover zoals @N.N. schreef is denk ik wel nodig, misschien ook toevoeging dat kleur statuslichtje (Groen->Bridge / Wit-> Router) is. Ook niet echt bekend.

Alleen het reset verhaal kan ik niet helemaal plaatsen, na een reset blijft het modem hoop ik toch in Bridge of heb ik iets gemist ?

Gr,
Sjaqie
Klanten bellen hier regelmatig over, omdat niet duidelijk is dat ze hun modem moeten resetten (5sec stroom er af). alle instellingen blijven intakt op deze manier. @Sjaqie
Reputatie 3
Badge +2
Klanten bellen hier regelmatig over, omdat niet duidelijk is dat ze hun modem moeten resetten (5sec stroom er af). alle instellingen blijven intakt op deze manier. @Sjaqie Dank je duidelijk, staat los van het in Bridge staan.

Reageer