jeff78

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Compal Connect Box nodig voor Sonos apparatuur

Gisteravond is mijn modem stuk gegaan.
Hij rook doorgebrand en er is geen leven meer in te krijgen. Omdat ik ook gebruik maak van Sonos apparatuur heb ik een Compal connect box nodig. Tenzij er andere modems worden uitgeleverd. Via webcare werd ik hier naar toe verwezen.
Hoe krijg ik een vervangend modem toegestuurd?

Mvg,
Jeffry
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeff78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Mark Ziggo, ik heb inderdaad een NAS aangesloten op mijn modem. Op basis van het andere topic over de problemen met Sonos heb ik nu 1 apparaat bedraad aangesloten en 1 via Wi-Fi verbonden. Dat werkt tot op heden prima! En ik kan nu ook mijn NAS extern benaderen, dat heb ik al geprobeerd. Al met al ben ik nu een gelukkige Arris gebruiker, dus deze Connectbox mag blijven staan ?.
Het topic mag van mij gesloten worden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bel de helpdesk 0900-1884, want via 1220 zal het niet meer gaan.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Is het wel het modem wat doorgebrand is en niet de adapter? In het laatste geval kun je sneller een andere adapter proberen. Want een nieuw modem zal minstens al tot dinsdag of woensdag gaan duren.
jeff78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is wel het modem, een andere adapter geprobeerd maar zonder resultaat.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
jeff78 Welkom op de Ziggo Community! Wat balen dat het modem stuk gegaan is. Hopelijk is dat snel opgelost.

Wat ik mij even afvraag is wat de technische redenen zijn waarom je specifiek de Compal Connect Box nodig hebt?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Sander Ziggo Ik vermoed dat dit de reden is.
jeff78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sander Ziggo Jan F. Het heeft inderdaad te maken met het feit dat ik bedraad Sonos apparatuur op het modem heb aangesloten en dat schijnt niet te werken met een Arris model. Ik heb gisteravond contact gehad met de helpdesk en een nieuw modem wordt mij toegezonden. Helaas kon de helpdesk mij niet garanderen dat ik een Compal versie krijg toegestuurd. Dus als het een Arris model is en het werkt niet moet ik weer een monteursafspraak inplannen om de modellen om te wisselen. Ik snap dat het vanuit een logistiek proces lastig is, maar jammer dat het zo moet. Ik hoop maar dat ik een Compal versie krijg toegestuurd.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi jeff78, ik zie dat het een Arris Connectbox geworden is. Ik kan je een Compal Connectbox toesturen, dan mag de Arris (na een hele korte diensttijd) weer retour.

Maar...

Ik zie ook dat je een Synology apparaat hebt (vast een NAS), en daar heeft de Compal weer problemen mee als je deze via het externe IP/de domeinnaam probeert te benaderen, zie dit topic.

De update voor de Arris waarmee het Sonos probleem wordt opgelost verwacht ik eerder (eind juli) dan een update voor de Compal en de NAT loopback problemen daarin...

Misschien is het toch handiger om de Arris te houden, die keuze is aan jou.
jeff78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Mark Ziggo, ik heb inderdaad een NAS aangesloten op mijn modem. Op basis van het andere topic over de problemen met Sonos heb ik nu 1 apparaat bedraad aangesloten en 1 via Wi-Fi verbonden. Dat werkt tot op heden prima! En ik kan nu ook mijn NAS extern benaderen, dat heb ik al geprobeerd. Al met al ben ik nu een gelukkige Arris gebruiker, dus deze Connectbox mag blijven staan ?.
Het topic mag van mij gesloten worden.

Uitgelicht topic