Nassie

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Cleverdog camera maakt geen verbinding meer sinds nieuwe modem Connectbox

Goedenavond,

Sinds een aantal weken hebben wij onze oude Ziggo modem vervangen voor een nieuwe modem van Ziggo (witte, connectbox). Sindsdien maken onze cleverdog camera's geen verbinding meer, terwijl dit voorheen geen probleem was.

Ik heb o.a. als tip gekregen om de wifi instellingen te wijzigen naar wpa 2only maar deze optie is niet meer beschikbaar bij de instellingspagina. Technische dienst van Ziggo krijgt dit ook niet voor elkaar. De keuze bestaat alleen uit: "WPA2-PSK" of "WPA-PSK/WPA2-PSK". Of dit überhaupt de oplossing is (mocht het lukken) weet ik niet.

Andere tip was het kopen van een router, maar volgens een andere medewerker van Ziggo zou dit geen oplossing bieden.

Kan iemand mij adviseren hoe ik toch kan zorgen dat mijn cleverdog camera's weer aangesloten kunnen worden op de nieuwe modem? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Wifi en Ip cameras zijn voor de Connect Boxen een leuke issue.

Beste gewoon WPA2-PSK aanhouden.
Beide wifi.ssids aparte naam en een niet te lange password wil vaak werken ?
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor je reactie. Ik ga eens kijken of dat helpt!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Ben benieuwd. Succes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nassie
Hebben de Camera's vast ingestelde Ip's?
Check of dit in het subNet van de ConnectBox zit; standaard is dit: 192.168.178.0/24.
Als dat niet zo is, dan is contact met je netwerk niet mogelijk.
Wijzig het ip zonodig. Let op: kies een adres buiten de DHCP Range van de ConnectBox.

Mochten de Camera's geen vast ingestelde Ip's hebben, maar een adres krijgen via DHCP, dan kan een Reset van de Camera's helpen.

Gr Han
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Han, bedankt voor je reactie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut niet technisch ben en dat ik het niet zo goed begrijp?. Zou je dit in lekentaal kunnen uileggen?☺
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok Heb je de camera's dan niet zelf aangesloten?
Zo nee: vraag weer hulp. Op afstand helpen is lastig, ihb als je geen of een ander Type Camera hebt.

Als je ze zelf aansloot, dan vanaf 0 opnieuw installeren zoals je eerder deed.
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ze destijd zelf aangesloten en dat leverde geen problemen op met mijn oude ziggo modem. Sinds de nieuwe modem dus wel. Ik ga vanavond eens rustig uitproberen met beide jullie tips en kijken hoever ik kom. Bedankt!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Nassie, welkom op de Ziggo Community! Leuk dat je ons gevonden hebt!

Als je camera's wel werkten in combinatie met je voorgaande modem, moet er vast iets voor te vinden zijn, waardoor het ook weer mogelijk wordt met de Connectbox. Ikzelf heb hier eerlijk gezegd niet veel verstand van, maar gelukkig zijn onze Communityleden je al te hulp geschoten. Super! We zijn benieuwd naar je terugkoppeling 🙂
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
xGarfieldx-Dave Ik ben nu ingelogd en onder beveiliging heb je een 2,4 ghz en een 5 ghz, beide met dezelfde naam: Ziggo12345 bv. Is het de bedoeling dat ik beide anders ga noemen en voor beiden toch hetzelfde wachtwoord verzin?

Dan kom ik nog op het volgende. De Ziggo monteur heeft voor de bovenverdieping een wifi booster geplaatst, deze heeft ook weer een andere naam: ziggo-ap-12345 bv. Ik vermoed dat hij verbinding zoekt met de booster, omdat deze ernaast staat.

Heeft het dan zin dat ik hetgeen op de 1e alinea uitvoer?

In mijn instellingen kan ik de booster ziggo-ap-12345 ook niet vinden... dus als zou het moeten, waar kan ik het vinden?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Dit topic lijkt wat stil te vallen. xGarfieldx-Dave en hanh , kunnen jullie Nassie nog verder op weg helpen?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Dank je Kim Ziggo voor je tag.

Nassie als je de 2,4 GHz een naam geeft en de 5GHz een andere naam dan komen ze niet in elkaars vaarwater.
De Wifibooster staat er naast, die snap ik niet, als je die even uitzet en je probeert eerst de 2,4 GHz en de 5GHz van je modem om te kijken of je de camera daar mee kan verbinden.

meestal zijn ze 2,4GHz

Laat maar even weten of het lukt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nassie Ie bedoelt dat de Wifi Booster in de buurt van de Camera is, denk ik.
Je kunt proberen wat Dave voorstelt. Als dat lukt, is het ok.

Het ligt wel voor de hand de Camera contact te laten maken met die nabije Booster voor de beste verbinding.
De Camera kan inderdaad alleen 2.4 Ghz.
Mocht contact met de Booster niet lukken, dan ook in dit geval de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz ongelijk maken. De Camera kan immers moeite hebben met het maken van een goede keuze bij gelijke namen.

Let op: als je een Booster via een UTP-kabel hebt, dan moet je om de namen ongelijk te kunnen maken Band Steering uit zetten.
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er dit weekend mee aan de slag en laat het uiteraard weten!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Laat het maar even weten hoe de afloop is dit weekend.

Succes :blush:
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
xGarfieldx-Dave en hanh ik heb jullie tips opgevolgd.

De 2,4 Ghz heb ik een andere naam gegeven en de 5 Ghz ook. Daarna heb ik mijn cleverdog camera opnieuw verbinding laten maken en dit keer kwam ik een stuk verder, maar de camera werkt niet volledig. De ene keer maakt ie verbinding en staat er ook echt op mijn camera " online" maar ik krijg geen beeld. De andere keer verbind ik hem opnieuw en dan geeft ie wel beeld. Maar er bestaan ook momenten dat ik niet eens online kan komen met de camera... Al die keren dezelfde procedures gevolgd, en telkens een ander resultaat... Dat vind ik vreemd en is ook niet constant.
Ook wanneer het wel gelukt is en ik even mijn telefoon weg leg, is daarna het beeld weer weg of zelfs de verbinding en moet ik weer opnieuw aanmelden.

Of ik nu verbinding maak met de nabij gelegen booster of gewoon de modem beneden, het maakt geen verschil..

Hebben jullie nog meer tips om mij op weg te helpen? Bedankt dat jullie met mij meedenken!

Groet Nassie
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
In ieder geval goed te horen dat er verbetering is. Ik ga morgen even verder speuren en als ik meer vind, kom ik er voor je op terug.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Deze camera kun je ook bekabeld aansluiten, zag ik. Probeer dat eens.
Wifi lijkt erg instabiel. Door bekabeld te testen kun je vaststellen of het niet iets anders is, dat je parten speelt.
Nassie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hahn, ik heb verder geen mogelijkheden voor een bekabelde aansluiting behalve de voeding natuurlijk, mocht je dit bedoelen.. Het gekke is dat de wifi hier in huis verder heel goed is, zeker na de nieuwe modem en booster.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik bedoel met een UTP netwerkkabel. Voor een test. Met Wifi lijkt het niet perfekt te lukken.
Dan wil je weten of het aan de camera ligt, lijkt me.

Uitgelicht topic