Vraag

Citrix verbingsproblemen

Sinds kort hebben wij Ziggo internet via wifi. Helaas kan ik nu geen verbinding maken met de citrixomgeving van mijn werk. Ik heb ook op andere wifi netwerken van concurrenten bij vrienden, collega's en op werk gebropeerd en daar wwerkt alles perfect, alleen bij mijn nieuwe Ziggo verbindig thuis niet.
Hoe los ik dit op???

4 Reacties

Reputatie 7
Hey @Willemuiteindhoven . Welkom bij Ziggo en welkom op de Ziggo Community!
Als je verbonden bent, wil je natuurlijk wel met alles verbonden kunnen worden. Ook met je citrixomgeving. Zeker als dit bij anderen wel lukt.

Laten we bij het begin beginnen; wat lukt er exact niet? In welke stap/fase gaat het fout en wat krijg je op dat moment te zien?
Beste @Lycke Ziggo
Dank voor je reactie. We zijn even weg geweest dus vandaar wat latere reactie.
Na inloggen, probeert citrix verbinding te maken om een soort "tunnel" te maken en daar gaat het fout. Ik kom niet voorbij het bijgevoegde scherm...

Beste @Willemuiteindhoven,

Heb je toevallig IPv6 DS-Lite?, zo ja vraag terug gezet te worden naar IPv4 only.
(Bij DualStack, probeer eens IPv6 op uw PC uit te schakelen)

U kunt via bijv. Test-IPv6.com of uw modems administratie informatie pagina hier achter komen.

DS-Lite werkt niet echt lekker met Citrix en ook zijn veel Citrix servers nog niet geconfigureerd om goed te werken met IPv6 en worden er nog oudere client & server versies door elkaar gebruikt door veel verschillende organisaties.

Wilt u exact hier het fijne van weten dan raad ik u aan om contact op te nemen met uw ICT afdeling van uw werkgever, zij kunnen door middel van versie nummers, policies en log uit te spitten een exactere reden aangeven voor dit gedrag.

MVG
Aanvulling.
Heb je een ConnectBox als Modem/Router?
Zo ja.
Kijk ff in het Menu Beveiliging.
Zie plaatje.
Als er bij jou geen Port Forwarding in staat, dan heb je DS-Lite Firmware.
Volg verder het advies van Jonathan.

Reageer