sheper.j

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Cisco 3928 vervangen

Ik zou graag mijn cisco modem vervangen door een nieuw type connect box. Hoe kan ik dit regelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sheper.j
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het zwarte kastje op de router is de voeding ervan, deze inmiddels wat verplaatst. We zullen het draadloos in de gaten houden.

Bedraad is er niks aangesloten dus dat kunnen we moeilijk bekijken.

Het probleem met de blokjes in beeld blijkt de kabel te zijn echter is dit een niet heel simpel op te lossen probleem omdat de kabel onder de vloer door ligt en de vloer is geïsoleerd waardoor deze kabel niet vervangen kan worden of we moeten boven de vloer langs (liefst niet)..

Tot zo ver bedankt voor de hulp, tips zijn natuurlijk nog welkom, we zullen het draadloos in de gaten houden komende tijd.

Vr. Groet

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Wat gaat er niet goed met dat modem?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Voor de zekerheid: nieuwer betekent bij Ziggo niet beter. Als je huidige modem goed functioneert zou ik overwegen om geen Connectbox te nemen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
ArChie.DVB Ziggo verstrekt alleen nog maar Connect Boxen de klant heeft 2 keuzen een Compal of Arris Connect Box. Als het oude modem functioneert is het prima, maar bij een aanpassing van het abonnement of overstap naar ander Media Box dan kan ie ook al een ander modem krijgen.

Het is niet gezegd maar het kan.

*toevoeging van moderator - Het is niet zozeer een keuze. De klant ontvangt 1 van de 2 versies*
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Cisco 3928 is een dualband-modem (2 wifinetwerken) en wordt dus niet 'zo maar' vervangen. Kunnen ook nog met de huidige tijd mee.
Ik sluit me aan bij Berts vraag 🙂
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Allereerst welkom op de Community, sheper.j 🙂

Ik ben net als mijn voorgangers erg benieuwd wat de reden is van je vraag/verzoek, ervaar je problemen met je huidige modem?
sheper.j
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
We hebben regelmatig last van blokken in beeld vd tv (digitale verstoringen), daarnaast blijkt ook de wifi niet erg stabiel. Het komt regelmatig voor dat websites gewoon niet laden terwijl ze zonder wifi perfect werken.

Mijn schoonzoon raadde mij aan om eens de connectbox te proberen aangezien hij daar hele goede ervaringen mee heeft.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Blokken in beeld heeft niets met de modem te maken, maar als u tegelijkertijd én TV én Wifi problemen ervaart kunt u misschien eens een monteur laten komen om uw installatie na te laten kijken. Hoe ziet uw AOP er uit? Kunt u een foto plaatsen?
sheper.j
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
sheper.j
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is dus niet mogelijk om de modem te vervangen door een nieuw type connectbox?
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi sheper.j, laten we eerst kijken wat de oorzaak is van de blokken die je in beeld hebt en de wifi die je opmerkt. Zo komen we achter de juiste oplossing. Hoe werkt je bekabeld internet, bijvoorbeeld?

Goed dat je wat foto's meestuurt! Aan je AOP kan ik niets op- of aanmerken. Ik heb de waarden op je modem uitgelezen en daar valt me zo niets op. Om te testen of het mis gaat tussen je AOP en je modem/tv kan je je kabels eens opnieuw aansluiten of een andere (gecertificeerde) kabel proberen.

Sluit de mediabox rechtstreeks aan op je AOP, dus zonder tussenkomst van de splitter, om uit te sluiten of het signaal naar je mediabox wordt verzwakt.

Kijk ook eens in het topic van collega Thijs over 'Blokken of strepen in beeld, oorzaken en oplossingen' om dit verder uit te zoeken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
sheper.j

Ik zie een zwart kastje op je Modem liggen, misschien die er even vanaf halen, en je modem iets hoger van het Stopcontact plaatsen.

Op welke kanalen staan je Wifi ssid's kijk even welke buren op wel frequent zitten door eventueel een Wifi Scanner te downloaden. Je kan zelf ook kanaal 1,6,11 en op de 5GHz kanaal 36/40/48 kiezen ( ga niet hoger dat wordt niet ondersteunt. )

Als ze op automatisch staan, haal ze daar vanaf en handmatig op de kanalen zetten hierboven geschreven. Misschien helpt het.

Kijk ook even of er nog meer storende apparaten in de buurt van je modem zitten, misschien even meter er tussen proberen. Dit zijn allemaal huis tuin en keuken tips
sheper.j
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het zwarte kastje op de router is de voeding ervan, deze inmiddels wat verplaatst. We zullen het draadloos in de gaten houden.

Bedraad is er niks aangesloten dus dat kunnen we moeilijk bekijken.

Het probleem met de blokjes in beeld blijkt de kabel te zijn echter is dit een niet heel simpel op te lossen probleem omdat de kabel onder de vloer door ligt en de vloer is geïsoleerd waardoor deze kabel niet vervangen kan worden of we moeten boven de vloer langs (liefst niet)..

Tot zo ver bedankt voor de hulp, tips zijn natuurlijk nog welkom, we zullen het draadloos in de gaten houden komende tijd.

Vr. Groet
Hans007

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F connectoren gebruiken! Of de contacten van je ouderwetse connectoren ( die grijze krengen) wat aanknijpen zodat ze beter contact maken. Is de hoofd cai draai onderweg gesplit? Dat niet doen, terugdraaien. Beide geven de blikjesstoring, vooral bij zwakker signaal als bbc first

Uitgelicht topic