klant26

Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

capicteit problemen

We zijn al poosje bezig samen met Ziggo voor een oplossing.

Er zijn  al 3 binnenmonteurs geweest en gisteren 2 netwerk monteurs bij mij thuis.

Ze maken steeds tickets aan om ruis te verhelpen in de wijk.

Er wordt niet verder gekeken naar grote straatkast in de wijk.

Gisteren wederom 4de modem van het merk Arris gekregen.

Het probleem is met gamen op mij PlayStation 4 onder andere Fifa en Cally of Duty zijn enorm traag..

Verschillende Utp kabels geprobeerd van cat 5 en 6

Mij buren hebben ook hiervan last en dit al meerdere malen keren aangegeven en gisteren wederom weer bij jullie netwerkmonteurs.

3de binnen monteur gaf dat een wijkprobleem is en verder moet gekeken naar het eindversterker.

Ze gaven aan signaal ziet er goed.

Onlangs mij gaming monitor en verschillende kabels splitters nog steeds speelt het probleem zich af.

Speelt jullie Puma 6 chipset hierbij ook een rol tijdens gamen ?

Een Technicolor Tc7210 regelen via jullie klantenservice, kon niet hopelijk via deze weg wel.

 

Rs errors blijven nog steeds oplopen.

Gisteren vertelden ze wederom, dat er iemand ruis veroorzaakt.

 

63 Reacties 63
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@klant26 

Dit is een klant helpt klant forum, met moderatie van Ziggo.

We komen een eind, maar jij bent al een eindje bezig. We willen hier wel helpen daarom een paar wedervragen:

  • Wat is er “traag” bij het gamen op de PS4? Wat is snel? Is dit het enige probleem?
  • Gaat downloaden wel wel snel en voldoet dit aan je abbo snelheid?
  • Sinds wanneer (datum / tijd) speelt het probleem?
  • Er lopen nog storingen voor bij de WV (wijkverdeler)? 
  • Het downstream plaatje is niet compleet kun je dat opnieuw posten?
  • Wat is de beschikbaarheid van het modem toe je de plaatjes maakte?
  • Kun je het plastic kapje van de POA-01 afhalen? Dan past deze vaak dieper in de WCD.
  • Is de wandcontactdoos waar de POA-01 in zit de doos waar de groene kabel van Ziggo binnenkomt?
  • Wat zit er links in de 230V wandcontactdoos naar de aansluiting waar de POA-01 in zit? 
klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Henno

Problemen zijn al ongeveer vanaf februari/ maart 2020.

Ivm corona stuurden ze niemand…

 

Tijdens gamen is het erg langzaam met ps4 

Een netwerkmonteur heeft gisteren alles opnieuw geplaatst en hij heeft alles opnieuw bekeken.

Ik ga hier niet aan rommelen, daalijk  beschuldigen ze mij weer dat ik aan het aop heb gezeten.. 

 

Op aansluiting 1  is mediabox op aangesloten.

En het werk moet toch goed zijn uitgevoerd door deze monteur.

 

Rs errors beginnen op nul en lopen op en dit merk je met gamen.

 

Netwerkmonteurs hebben wederom een ticket aangemaakt om ruis veroorzakende klant te fixen en ze kijken niet verder..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @klant26 . Welkom hier! 

Ah, ik stond even te kijken van de foto waarmee je dit topic binnenkomt. Die is gemaakt van het scherm van een monteur, denk ik? Ik ben meteen je gegevens ingedoken om te kijken wat ik zoal kon vinden in de monteursnotities en in je verbinding. 

Allereerst zie ik in de notitie van de monteur vorige week staan “afgesproken dat ik de klant volgende week nog even bel om te vragen hoe het dan gaat”. Deze afspraak is met jou gemaakt, neem ik aan? Ik ga namelijk niet graag allemaal acties ondernemen als iemand anders (de monteur die bij je is geweest) dit ook in behandeling is. 

Wel heb ik je signalen even na gemeten. Ik zie inderdaad wel wat ruis in de wijk (hoewel dit niet echt zorgwekkend veel lijkt), maar sinds het weekend is dit echt minimaal. Hoe staat het er nu voor, bij je? 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lycke Ziggo  deze foto is van jullie monteur zijn scherm.

 

Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Elke dag moet ik resetten.

En dit is al 4de modem.

Zoals ik eerder aangaf, kan je voor mij een nieuwe Technicolor Tc7210 opsturen.

 

Het heeft mij al heel veel tijd en energie gekost.

En zonder resultaat.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik ga geen dingen voor je aanpassen/wisselen, nu jij nog de afspraak met de monteur hebt. hij heeft aangegeven deze week contact met je op te nemen, dus dat kan je het best even afwachten :-). 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hopelijk gaat dit wel gebeuren @Lycke Ziggo .

 

Gamen blijft nog steeds slecht bekabeld.

 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Jullie netwerkmonteur zou mij gisteren zogenaamd terugbellen. 

Ik heb al 3 klantenservice medewerkers gesproken, waarom hij niet heeft teruggebeld.

 

Ja, we sturen hem wel een mail.

Fifa  20 spelen is niet meer te doen met jullie buggy Puma 6 chip.

Jullie weten dat een patch niet helpt.

Zie link 

https://community.virginmedia.com/t5/Gaming-Support/For-all-Gamers-with-lag-Puma-chipset-and-the-Vir...

Enige oplossing is een Technicolor Tc7210 zonder Puma 6 chip.

Diverse keren aangevraagd en ja sorry meneer deze is niet leverbaar?.

Blijkbaar is het makkelijk van het kastje naar het muur toe sturen.. 

 

 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lycke Ziggo heb je al informatie ?

Morgen komt er weer een monteur langs 20/40 mhz werkt niet met jullie 2.4 Ghz kanaal.

Gisteren met 4G draadloos was Fifa 20  gewoon fatsoenlijk te spelen

Ja, meneer messchien is uw PlayStation 4 een probleem.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @klant26,

Wat megafrustrerend dat dit nog steeds speelt. Wij hebben niet de optie om jou de TC7210 te sturen, maar ik verwacht ook niet dat dat zomaar verbeteringen op gaat leveren. Zelf heb ik ook een Arris Connectbox en kan ik zonder problemen gamen. Dan moet er toch ergens een verschil zitten. Je geeft aan dat een normaal potje Fifa niet te doen is. Heb je constant lag of ervaar je iets anders?

Heb je andere apparaten in huis? En zo ja, als je daar een speedtest op doet bijvoorbeeld, wat haal je dan?

 

Verder zie ik ook dat je een extra internetpunt in huis hebt, speelt die hierin nog een rol? 

Ik zie tevens dat je vanavond een monteur over de vloer krijgt, ik hoop dat hij het euvel ter plaatse kan ontdekken én verhelpen!

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex Ziggo ,

 

Monteur is geweest dinsdagavond en hij kon niks bijzonders zien in mij sigenaalwaardes.

Ik heb jullie netwerkmonteurs 2 weken geleden eerder aangegeven dat er schommelingen zijn tijens weerverschillingen.

Bijvoorbeeld vandaag was mij up stream 46 geworden met hoge temperaturen. 

 

Lags heb ik zodra iedereen thuis is en met internet bezig zijn.

Rs fouten lopen wederom op.

 

Normaal gesproken staan horen ze netjes 0 te blijven.

Nee, stopcontact wifi booster gebruik ik niet met gamen.

T3 time outs komen wederom weer terug.

Verder hoorde ik van jullie netwerkmonteur dat mij aansluiting vanuit het straatkast circa 35 meter kabel was.

 

+ Er is wederom niet goed gekeken naar jullie grote straatkast met alle aansluitingen van alle diensten.

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@klant26 Toch zou ik dat witte kapje er eens even afhalen en kijken wat er gebeurt, dat heeft al tig en meer mensen met problemen geholpen en dit valt niet onder het AOP.

Zie ook dit topic waarin het duidelijk omschreven is dat dit een ontwerpfout is en er nieuwe kapjes in omloop zijn, maar of je die al hebt, dat is de vraag.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/onverklaarbare-storingen-haperingen-met-internet-ve...

Ziggo adviseert dit zelfs te doen en heeft er zelfs een filmpje over gemaakt om dit probleem breder bekend te maken:

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@klant26 “Bijvoorbeeld vandaag was mij up stream 46 geworden met hoge temperaturen.”

Staat de EV bij op straat helemaal in de zon? Is het met heet weer slechter, dus vandaag?

EV (eindversterker):

 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt  hierbij signaalwaardes zonder kapje.

 

@Henno ja hij staat in de zon.

Mij modem moet meer corrigeren en alles via internet gaat langzaam..

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Lycke Ziggo @Alex Ziggo kunnen jullie een monteur laten kijken naar de temperatuur afhankelijkheid van de signalen? 

Dit topic blijft in cirkels rond gaan. 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deze wordt hopelijk ook uitgebreid onderzocht...

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

https://www.google.nl/maps/@51.801888,4.6680849,3a,69.7y,67h,88.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqrBwIQNqiGij...

Dordrecht. Een wijkverdeler, ziet er oud uit. Ik hoop dat de binnenkant beter is.

Die staat echter in de schaduw maar is in het verleden wel onderdeel geweest van onderzoek?

De problemen die jij hebt bestaan dan mogelijk voor een heleboel straten.

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Henno ja mij buren van 33 heeft ook last van. Ik heb dit bij Ziggo netwerkmonteurs aangekaart en ja er wordt niks aan gedaan.

Probleem is laag 2 en 3. 

 

​​​​​​Netwerkmonteurs hebben alleen naar andere straten gekeken en niet naar de inhoud van deze wijkverdeler.

 

klant26
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zie nieuwe waardes met het warme weer.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@klant26 kun je je netwerk historie log ook nog volledig posten?

Uitgelicht topic