1
Vraag
2
Reacties
jimz011

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bridge modus werkt, maar na 14 dagen werkt het niet meer!

Beste Ziggo, ik heb nu al een aantal jaren een probleem. In het begin dacht ik dat het wel aan mijn losse routers zou liggen. Maar na 7 verschillende getest te hebben (merken uiteenlopend van cisco tot ubiquiti tot tp-link) blijkt dat geen enkele router het zou doen. Dus kom ik tot de conclusie dat t probleem bij de connectbox moet liggen (want 7 routers, allemaal hetzelfde probleem, en niet uitmakend of de router nu €20 of €200 kost).

het probleem is als volgt, ik wil een eigen router gebruiken, waarom? Omdat de connectbox te beperkt is met instellingen en zelf portforwards toevoegt (terwijl daar niet om gevraagd wordt, dit komt door upnp maar dan nog zou een router nooit automatisch een portforward mogen opslaan). Sterker nog, bij te veel portforwards moet ik er verwijderen (onacceptabel).

prima ik vind het geen probleem om een eigen router te gebruiken. Het instellen lukt dan ook prima, en het werkt dan ook. Maar... dan begint de ellende, na 3 tot 14 dagen krijg ik geen internet verbinding meer en moet ik de hele boel resetten. Heb het nu 4 weken weer getest en het is consistent om de 2 weken. Met de TP-link was het overigens iedere 3 dagen dat de boel gereset moet worden.
Als ik thuis ben is dat niet zo erg, maar helaas heb ik een server thuis staan en een smarthome die afhankelijk zijn van een stabiele internetverbinding. Als het dus niet werkt, ik op vakantie ga, en thuis kom gaat het alarm af, want ja ik heb (weer eens) geen internet. En nee de connectbox gebruiken is gewoon geen optie tenzij jullie er iets meer mogelijkheden op knallen.

nu blijkt dus dat wat ik ook aansluit jullie eigenlijk gewoon niet willen dat ik een eigen router gebruik. (Want ja hier gaan mensen zich aan irriteren en toch maar weer de connectbox gebruiken wat ik in het verleden dus gedaan heb. Het probleem is alleen, mijn netwerk is veel te zwaar voor die connectbox en ik MOET dus wel een andere router gebruiken. Dat ding werkt perfect verder, behalve dan dat het lijkt alsof ie iedere 2 weken nieuwe wan instellingen geeft (en die dus niet vernieuwt).

ik zou het op zich fijn vinden dat ik na jaren kloten toch eens mijn eigen router mag gebruiken, dit was dan ook nooit een probleem met jullie vorige apparatuur (cisco, thomson, technicolor). Maar de connectbox vind dat bridgen niet zo leuk helaas. (Ik woon in oud upc gebied).

als het nou incidenteel was ok, maar het is letterlijk met iedere router zo, ZELFS MET DE TP-LINK die jullie zelf aanbieden op jullie website.

Wat kan ik hier aan doen? Want dit kan echt niet zo, en het KAN niet aan de routers liggen (nogmaals 7 verschillende, allemaal hetzelfde probleem).

ik zou het graag opgelost zien, ben al 10 jaar klant bij jullie, en voorlopig was ik niet van plan te wijzigen, maar als dit niet opgelost (kan) worden dan rest me helaas weinig keuze.

oh en als laatste, waarom (for the love of god) mogen consumenten geen vast ip adres aan vragen? Dat alleen zal al een hoop ergernis voorkomen voor consumenten die t ook daadwerkelijk nodig hebben (en ja de meeste zullen t niet nodig hebben). Nu kan ik al mijn records iedere keer blijven wisselen na een modem restart, goed irritant!

Groetjes Jimmy
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey bedankt voor je reactie. Helaas moet ik vertellen dat ik het antwoord nog niet zeker weet. Heb m nu al een tijdje, maar hebben al 2x een stroomuitval gehad (2x onderhoud in de straat). Dus het apparaat is al een paar keer gereset. Vooralsnog ziet het er goed uit, hij staat nu op 16 dagen (en dat is een record). Mocht het probleem alsnog voorkomen dan laat ik het hier weten.

alvast bedankt nog,

nu nog een apple tv app en ik ben helemaal tevreden!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi jimz011, welkom hier!

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving hier van je probleem. Wat een gekkigheid zeg. Aan jouw doorzettingsvermogen kan het in ieder geval niet liggen. Na zoveel testen met zoveel verschillende routers lijkt het mij tijd voor een nieuw modem. Het lijkt erop dat de instellingen niet onthouden worden. Normaal gesproken worden instellingen enkel teruggezet na een harde reset, bij jou lijkt er dus iets anders aan de hand. Wanneer je mij hiervoor hier groen licht geeft voer ik dit voor je door. Dan ben ik hartstikke benieuwd naar je bevindingen op het nieuwe modem.
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als dat wel werkt dan zeer graag. Bij deze dus groen licht. Het maakt me niet zoveel uit wat voor modem het is, als ie maar die 500mbit aan kan en ik bridge mode kan zonder iedere twee weken de boel te hoeven resetten haha.

Groetjes Jimmy
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Top! Heb het zojuist aangevraagd. Via PostNL word je op de hoogte gehouden wanneer je pakketje wordt bezorgd. Houd je ons hier op de hoogte van de vorderingen?
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb er al bericht over ontvangen, komt snel binnen. Vlug geregeld. Ik laat je weten of t nu wel blijft. Maar helaas kan ik dat pas over 10/14 dagen doen.
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
jimz011 wrote:
Heb er al bericht over ontvangen, komt snel binnen. Vlug geregeld. Ik laat je weten of t nu wel blijft. Maar helaas kan ik dat pas over 10/14 dagen doen.


Controleer na ontvangst en installatie ook even of het modem daadwerkelijk in bridge modus staat. Dit is bij vervangende modems niet altijd het geval. Mocht hij is de "normale" modus staan dan is dit snel op te lossen met een belletje naar de klantenservice.
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dit was niet het geval, maar kon m zelf in bridge modus zetten. Installatie ging vlot en simpel (is handig als modem enkel modem hoeft te zijn he). Nu is t enkel afwachten of t na 14 dagen ook nog werkt.

de oude is onderweg terug naar jullie.

gr. Jimmy
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Goed om te horen! Wil je ons op de hoogte houden of het probleem nu opgelost is? Ook als het gelukt is horen we dat graag.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoe is het er nu mee, jimz011?
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey bedankt voor je reactie. Helaas moet ik vertellen dat ik het antwoord nog niet zeker weet. Heb m nu al een tijdje, maar hebben al 2x een stroomuitval gehad (2x onderhoud in de straat). Dus het apparaat is al een paar keer gereset. Vooralsnog ziet het er goed uit, hij staat nu op 16 dagen (en dat is een record). Mocht het probleem alsnog voorkomen dan laat ik het hier weten.

alvast bedankt nog,

nu nog een apple tv app en ik ben helemaal tevreden!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
16 dagen klinkt al als een stap in de goede richting! Jammer van die stroomuitval, maar het ziet er dus voorzichtig positief uit. Ik zal het topic dan open laten staan voor je.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Mag ik dan nig even terugkomen op je opmerking over het wijzigen van je DNS records als je externe IP wijzigt? Gebruik een ddns service, en het gaat automatisch. Bij voorbeeld www.dynu.com
jimz011
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb een eigen domein dus heb niks aan een andere hostnaam. Het gaat me er meer om een statisch ip te krijgen zodat ik niet iedere keer mijn A records hoef te wijzigen. Over het algemeen gaat het prima hoor en blijft het ip adres heel lang hetzelfde. Gelukkig heb ik mijn domein ingesteld op een TTL van 5 minuten dus het wijzigen van een A record duurt niet al te lang om de wijzigingen daarvan doorgevoerd te zien.

toch bedankt voor het meedenken efok
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
jimz011 wrote:
Heb een eigen domein dus heb niks aan een andere hostnaam. Het gaat me er meer om een statisch ip te krijgen zodat ik niet iedere keer mijn A records hoef te wijzigen. Over het algemeen gaat het prima hoor en blijft het ip adres heel lang hetzelfde. Gelukkig heb ik mijn domein ingesteld op een TTL van 5 minuten dus het wijzigen van een A record duurt niet al te lang om de wijzigingen daarvan doorgevoerd te zien.

toch bedankt voor het meedenken efok


Ik heb ook een eigen domeinnaam en gebruik een ipv een A record een CNAME record in mijn DNS, die verwijst naar mijn dynu.com adres.

Dus:

www.domein.nl CNAME domein.dynu.com
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic