Don Fonzarelli

Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Bij gebruik Microsoft Teams en Google Earth, valt WiFi verbinding weg.

Wanneer ik Microsoft Teams gebruik voor een online vergadering, of als ik op mijn tablet Google Earth gebruik, valt mijn WiFi verbinding weg na enige tijd. Dus wanneer er flink wat data heen en weer gaat, valt de WiFi weg. Wanneer ik me beperk tot alleen beeld duurt het wat langer, zodra ik ook audio meestuur gaat het fout. Weg verbinding.
Het groene lampje op de Connectbox gaat dan knipperen en na enige tijd is de verbinding weer beschikbaar.
Het topic https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/google-earth-maakt-ziggo-wifi-instabiel-51816 doorgespit, maar het verschil met mijn modem is dat ik geen DHCPv6 server kan instellen zoals in dat modem.
Heb ik dan een oud modem en moet ik vragen om een recenter model, of is er iets anders aan de hand?
Het is gekmakend in ieder geval. 
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
61 Reacties 61
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je er bedraad ook last van?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Hallo Tom, dank voor je reactie.
Bedraad werkt het allemaal als een zonnetje.
De beloofde snelheid wordt niet altijd(nooit ;-)) gehaald, maar goed.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je deze instellingen willen toepassen?

(Sommige instellingen zijn niet voor iedereen beschikbaar)

Je modem statistieken zien er niet zo best uit.

Je hebt veel ruis op alle kanalen en heel veel ruis op kanaal 18 t/m 20.

Zou je de splitter er eens af willen halen en een foto van de hoofdaansluiting kunnen maken?

Daarna weer terug plaatsen.

Daarna je modem 1 minuut van stroom halen.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Zoals ik al beschreef in mijn vraag kan ik dat in de DHCPv6 niet instellen.
Al het andere staat al zoals jij beschrijft.
Inmiddels een andere naam gegeven aan het 5Ghz netwerk.

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

En meteen maar de Down en Up ...

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

De snr/RxMER van je downstream kanalen zijn wel beter geworden die waren in je vorige screenshot een stukje lager.

 

Je hebt een heel oude hoofdaansluiting.

Het is verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt.

 

De hoofdaansluiting is verouderd.

De splitter is verouderd.

Een 3 weg splitter moet je zelf aanschaffen als je nog analoge radio wilt gebruiken:

Poa03 tv internet radio splitter.

Je tv kabel is verouderd.

Je modem kabel is verouderd.

Je kabel voor radio is verouderd.

 

Zou je de benodigde lengtes voor je tv en radio kabel op willen noemen?

Dan kan een Ziggo moderator die kostenloos opsturen.

(Kostenloos in de lengtes: 1,5 - 3 - 5 meter)

 

Ik raad je aan om te wachten op een moderator.

Die zal nieuwe materialen opsturen of een monteursafspraak met je inplannen als de hoofdaansluiting vervangen moet worden.

 

Een moderator komt binnen 1-3 dagen langs in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staan zodat ze gelijk je gegevens erbij kunnen pakken.

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

De radio- en TVkabel zijn beide 5 meter.

Hoe kom ik aan een betere modemkabel?

Ik ga wachten op een moderator.

Hoop niet heel lang, mijn werk in de zorg stagneert nogal.

Nogmaals dank Tom.

 

In wacht modus .......

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Modem kabel is altijd 1,5 meter die kan ook kostenloos opgestuurd worden.

 

Ik zal aan een Super Expert vragen of ze een seintje willen geven aan een moderator.

Ik verwacht dan morgen of overmorgen een moderator in dit topic.

 

Heb je je postcode en huisnummer in je profiel gezet?

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Jazeker, alles staat in mijn profiel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Don Fonzarelli Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Geen aansluiting in b.v. de meterkast?

Een Ziggo moderator komt binnenkort hier langs.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Be rt wrote:

@Don Fonzarelli Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Geen aansluiting in b.v. de meterkast?

Een Ziggo moderator komt binnenkort hier langs.

Yep, dit is de eerste plek waar Ziggo mijn huis binnenkomt en dat is wel het handigste, want mijn meterkast staat een verdieping lager. Op die verdieping lager woon of verblijf ik verder niet.

Ik wacht de de Ziggo moderator af.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Don Fonzarelli welkom op de Community. In deze tijden moeten we allemaal een goede thuiswerkplek realiseren en goed kunnen Videobellen is daar belangrijk bij.

Je geeft aan dat Teams bedraad wel altijd lukt. Dan is de coax verbinding naar de modem toe gewoon goed. De verbinding via wifi van de modem naar je tablet is waarschijnlijk niet in orde.

Zie je een groot verschil in upload snelheid bij een speedtest via wifi of bedraad? Als dat zo is kunnen we je daar bij helpen.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Beste Anne, altijd is een groot woord.
Ik gebruik het vrijwel nooit bedraad omdat ik daar thuis de mogelijkheden niet voor heb.
Bedraad heb ik minder vaak last met verbindingen, uploads of downloads.
Ik haal nooit mijn beloofde snelheid, ook niet in veilige modus, maar dat zal er vast mee te maken hebben.
Zeker wanneer ik als reactie krijg dat ik een verouderde hoofdaansluiting en splitter heb.
Dat zou dus een hoop verklaren.
Als zorgverlener ben ik zo nu en dan thuis ook nodig via Teams, als freelance fotograaf gaat alles via bedraad.
Bijgevoegd de bedrade en draadloze speedtest:

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Don Fonzarelli

Heb je de splitter al besteld?

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Nee, nog geen kans toe gehad.
Dit moet allemaal tussen het werken door hahahaha

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Tom. wrote:

@Don Fonzarelli

Heb je de splitter al besteld?

Trouwens, de TV kabel is een handgemaakte coax met de beste pluggen die er zijn, dus aan die verouderde kwestie heb ik zo mijn twijfels.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dit is een oudere variant van de huidige hirschmann pluggen.

Die je nu hebt heeft een minder goede afscherming.

Het is wel de beste kabel van de 3 die je nu hebt.

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Dan loop ik morgen even langs de kabelboer voor de nieuwste Hirschmann's.
Werk je soms voor de Kabelshop? 😉

 

Uitgelicht topic