1
Vraag
2
Reacties
CrypticWizard

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bekende storing? - internetverbinding langzamer dan gebruikelijk

Zijn er momenteel storingen die al wel bekend zijn bij Ziggo maar nog niet zijn vermeld op de storingen pagina van de website?

Zelf al een aantal uur last van een wat variabele downloadsnelheid (varierend tussen 10% en 50% van verwachte snelheid), alhoewel de upload volslagen normaal is. En ook andere gebruikers tegengekomen (via bijvoorbeeld allestoringen.nl) die eenzelfde soort probleem ervaren.

Via modem pagina het modem een keer opnieuw opstarten bood geen enkele oplossing en modem even een aantal minuten gewoon uitzetten (stroom eraf) bood ook geen directe oplossing. Probleem lijkt pertinent niet aan deze kant te zitten; nogmaals, upload is volstrekt normaal en CPU gebruik is niet opvallend hoog (hetgeen een symptoom van eventueel malware zou betekenen).

Snelheid gemeten via gewoon gebruik en via speedtest.net (speedof.me als onbetrouwbaar ervaren, wisselende resultaten tussen verschillende browser families).

Nog een symptoom is dat de website van Ziggo zelf aardig traag is in het gebruik. En dat dat de enige website is die zo opvallend traag is in het gebruik.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nog een antwoord op je vraag: met 4 miljoen klanten kunnen er tig kleine storingen zijn die niet allemaal in beeld komen op de storingenpagina van Ziggo, omdat ze snel opgelost kunnen zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen?
Met eventueel de andere schermen erbij die je daar ziet staan?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat meet je hier? Deze wordt als referentie gebruikt tegenwoordig.
http://www.dslreports.com/speedtest
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nog een antwoord op je vraag: met 4 miljoen klanten kunnen er tig kleine storingen zijn die niet allemaal in beeld komen op de storingenpagina van Ziggo, omdat ze snel opgelost kunnen zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat


Ik zocht hem al even, de Twitter webcare was ook een optie geweest al verkies ik ervoor om niets met Twitter van doen te hebben als het even kan. Maar, dank voor de link.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Vanmiddag melding gemaakt van het zeer traag laden van de Ziggo webpagina's
https://ziggoforum.nl/topics/92477/#post-1250329
aanvulling:
Storingenpagina kan hier niet geactiveerd worden.
CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem plaatsen?
Met eventueel de andere schermen erbij die je daar ziet staan?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?Wat meet je hier? Deze wordt als referentie gebruikt tegenwoordig.
http://www.dslreports.com/speedtest


Alhoewel nuttige informatie is het punt wel een beetje dat de absolute waardes weinig interessant zijn; het punt is dat de snelheid lager is dan verwacht en dan gewend. Ik weet hoe snel de verbinding doorgaans is en vandaag was het gewoon extreem veel langzamer dan normaal.

En, nogmaals, de upload was normaal.

DSL reports speedtest kwam uit op normale upload en circa 20% van verwachte download.

De pagina met informatie over het vinden van de up/downstreamwaardes van het modem is niet overeenkomstig met de huidige versie van de firmware. Ik heb hier een Technicolor staan maar de aanwijzingen komen niet 100% overeen met de huidige versie van de firmware ervan. Daarmee kan ik ook zelf vrij weinig met de gevonden informatie.

CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toevoeging: Probleem is opgelost; alle kabels loshalen (inclusief COAX) en weer opnieuw plaatsen bleek de oplossing.

Vreemd dat dit de oplossing bood waar de verbinding voorheen geheel vlekkeloos was en de kabels nooit zijn verwijderd na originele installatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
CrypticWizard TOP, een stekker kan door wat trek- en duwkrachten van de kabel iets losser gaan zitten.

Ik heb een aantal jaren op locatie troubleshooting gedaan wat ICT en internet betreft en ik haal hier in huis ieder jaar de kabels los, knijp wat loszittende coax stekkers wat meer naar binnen, zodat het weer stevig aangedrukt kan worden en tot mijn verrassing kom ik ieder jaar weer ergens een bijna loszittende stekker tegen.
CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Enfin, dat was te vroeg gejuicht. Eventjes hielp het, daarna stortte het weer in. Ben tussendoor trouwens ook al een aantal keer met de chat in contact geweest.

Zoeven was het dus weer helemaal mis; weer lostrekken en opnieuw aansluiten herstelde de snelheid. Geen idee hoe lang het stand houdt. Eerst maar eens een nieuwe splitter en COAX proberen.

Volgens de servicedeskmedewerker was er in ieder geval wel een duidelijke afwijking in signaalsterkte te zien. Sjah...

Wordt een wat langer proces zo. Ach... bezigheidstherapie, zullen we maar zeggen dan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
CrypticWizard Krijg je die toegestuurd van Ziggo?

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met even tuele splitters erop?

Als dit een niet hedendaagse is, wordt dit gratis vervangen door een monteur van Ziggo en die zal de eerste splitter en korte coax ook vervangen.

CrypticWizard schreef: "
Wordt een wat langer proces zo. Ach... bezigheidstherapie, zullen we maar zeggen dan. "

Als duidelijk is wat de oorzaak is, dan hoeft het niet zo lang te duren.
CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
CrypticWizard Krijg je die toegestuurd van Ziggo?

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met even tuele splitters erop?

Als dit een niet hedendaagse is, wordt dit gratis vervangen door een monteur van Ziggo en die zal de eerste splitter en korte coax ook vervangen.

CrypticWizard schreef: "
Wordt een wat langer proces zo. Ach... bezigheidstherapie, zullen we maar zeggen dan. "

Als duidelijk is wat de oorzaak is, dan hoeft het niet zo lang te duren.


Gaat sowieso wat langer duren, ongeacht hoe die nieuwe splitter en coax hier gaan komen gaat dat een kwestie van dagen zijn. Dat is wat langer dan verwacht.

Enfin, het is een wat oudere woning, dus de verbinding komt in de huiskamer binnen. Daar valt niets aan te doen en dat hoeft ook niet te worden gedaan. De hoofdaansluiting, zoals deze zich vlak onder een van de radiatoren bevindt ziet er nagenoeg splinternieuw uit. Vorige bewoners zullen die wel recent hebben laten plaatsen. Brandschoon, schroefjes glimmen zelfs nog. Wij wonen hier nu bijna 3 jaar en hebben deze hoofdaansluiting niet laten plaatsen.

Denk dus niet dat dat nodig zal zijn. Nee, het heeft er inmiddels wel alle schijn van dat de coax gewoon kapot is. Lichte kabelbreuk. Vreemd dat het probleem zich dan voordoet als een lagere download, stabiele upload en stabiele ping (ik zou meer ruis hebben verwacht, dus alles slechter) maar goed, proces van eliminatie wijst wel in die richting.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een mooi uitziende eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt zegt niets over de huidige afscherming die gebruikt moet worden om geen storing te krijgen door instraling van 4G en allerlei andere zenders.

Mocht een nieuwe kabel en splitter niet de oplossing brengen weet je de volgende stap.
In ieder geval een snel succes gewenst.:relaxed:
CrypticWizard
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou, nee. 4G en 5G vormen geen interferentie voor een COAX kabel. Die is beter afgeschermd dan je hoofd en alhoewel er zondermeer wel studies naar worden gedaan, naar de schadelijkheid van 4G en 5G staan de resultaten van die studies open ter discussie.

Los daarvan, mocht het wel een bekend probleem zijn geweest dan had ik inmiddels wel verwacht dat we mondiaal over waren gegaan op beter afgeschermde bekabeling, het massaal inplannen van monteurafspraken, etc, etc, etc. Allemaal niet gebeurd, dus, nee. 4G en 5G zijn het probleem niet. Het probleem is al achterhaald. Er zit ergens een draadbreuk, zij het onvolledig, in de COAX kabel. Het manipuleren van de kabel (lees: bewegen) brengt de storing meteen terug.

Occam's Razor.

Kan ik hier zelf een slotje op gooien?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik bedoelde dat de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt zijnde de doos niet goed afgeschermd kan zijn als hij van een vorige generatie is.

Een Ziggo moderator kan dit topic afsluiten.
dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Be rt wrote:
Ik bedoelde dat de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt zijnde de doos niet goed afgeschermd kan zijn als hij van een vorige generatie is.

Een Ziggo moderator kan dit topic afsluiten.

De vorige generatie dozen hadden hier ook geen last van, waren prima afgeschermd, Dit waren de Tratec tras1000/b dozen , zoals geleverd door ziggo, die nog steeds prima voldoen. Of bedoel je nu weer iets anders...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
dipswitch Ik bedoel precies wat ik schrijf, "als hij van een vorige generatie is.

Dat hoeft niet alleen de vorige genaratie te zijn, er zijn trouwens ook de laatste vier jaar, ook niet goed afgeschermde geplaats door externe monteurs, blijkt uit de praktijk en die worden ook gratis vervangen door de monteur.
dipswitch

Level 6
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Be rt wrote:
dipswitch Ik bedoel precies wat ik schrijf, "als hij van een vorige generatie is.

Dat hoeft niet alleen de vorige genaratie te zijn, er zijn trouwens ook de laatste vier jaar, ook niet goed afgeschermde geplaats door externe monteurs, blijkt uit de praktijk en die worden ook gratis vervangen door de monteur.

Kan je wel beweren, ik heb het nog niet gezien. Makkelijk roepen vanachter je computerscherm.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Beste dipswitch , ik heb 8 jaar op locatie bij consumenten en kleine bedrijven troubleshooting gedaan op het gebied van ICT, netwerken, internet en alle mogelijke aansluitingen van alle providers en ben alle mogelijke en onmogelijke aansluitingen en installaties tegengekomen.

Daar komt bij er hier op het forum veel zaken naar voren komen waar ook vroegere en huidige monteurs en installateurs op reageren en voorbeelden uit de huidige praktijk naar voren komen.
Daarnaast vraag ik vrijwel altijd om foto's van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met eventuele splitters erop waarop je precies kunt zien wat er geplaatst is en van de topic starter hoor je dan van wanneer en dan zie je soms heel vreemde zaken voorbijkomen.

Gelukkig blijkt uit het resultaat van de beantwoorde vragen die de topic starters kiezen, dat ik het vaak bij het rechte eind heb, zie in mijn profiel beantwoord.
Maar uitgeleerd raak je nooit en een mening wijzigen heb ik ook geen enkel probleem mee.
Het gaat mij niet om, wie er gelijk heeft, het gaat mij erom of iemand geholpen is als er een probleem is of iemand een vraag heeft.
Verder is het niet interessant voor mij.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic