Zelf al een aantal uur last van een wat variabele downloadsnelheid (varierend tussen 10% en 50% van verwachte snelheid), alhoewel de upload volslagen normaal is. En ook andere gebruikers tegengekomen (via bijvoorbeeld allestoringen.nl) die eenzelfde soort probleem ervaren.
Via modem pagina het modem een keer opnieuw opstarten bood geen enkele oplossing en modem even een aantal minuten gewoon uitzetten (stroom eraf) bood ook geen directe oplossing. Probleem lijkt pertinent niet aan deze kant te zitten; nogmaals, upload is volstrekt normaal en CPU gebruik is niet opvallend hoog (hetgeen een symptoom van eventueel malware zou betekenen).
Snelheid gemeten via gewoon gebruik en via speedtest.net (speedof.me als onbetrouwbaar ervaren, wisselende resultaten tussen verschillende browser families).
Nog een symptoom is dat de website van Ziggo zelf aardig traag is in het gebruik. En dat dat de enige website is die zo opvallend traag is in het gebruik.
Best beantwoord door Be rt
Nog een antwoord op je vraag: met 4 miljoen klanten kunnen er tig kleine storingen zijn die niet allemaal in beeld komen op de storingenpagina van Ziggo, omdat ze snel opgelost kunnen zijn.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.
Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat