Er is sinds enkele weken iets vreemds aan de hand met het internet van Ziggo. Opgesomd zijn het de volgende punten:
- Op willekeurige momenten valt mijn bekabelde internet weg. Bijvoorbeeld tijdens het spelen van een game wordt ik dan uit het spel geknikkerd wat nogal frustreert. Het wegvallen is meestal voor slechts 30 seconden en dan ben ik weer online.
- Ik maak gebruik van het chatporgramma Discord en het vreemde is dat ik mijn maten wel blijf horen maar zij mij niet meer kunnen horen. Het lijkt er dus op dat er voor heel eventjes wel een inkomende verbinding is, maar geen uitgaande verbinding
- Ook de snelheid via speedtest.net is trager geworden dan voorheen (blijft steken op max 145 Mbps tegen 250 Mbps voorheen). Snelheidtest via mobiel (wifi) dichtbij de router geeft wel de volledige 250 Mbps vreemd genoeg.
Wat ik heb geprobeerd om dit probleem op te lossen of dingen uit te sluiten (maar nog zonder resultaat:
- Andere ethernetkabel (nu UTP 6 en UTP 5e gecheckt maar zelfde resultaat).
- Firewalls uitgeschakeld
- Bios geupdate
- Ziggo gebeld. Zij hebben mij een nieuwe voedingstekker van het modem toegestuurd en enkele aanpassingen in het modem gemaakt (geen idee wat)
- Modem al meerdere malen uit en aan gezet en gereset.
Specificaties die wellicht van belang zijn:
- Ik heb een ethernetkabel (UTP 6) van 20m getrokken naar mijn Desktop PC. Hier heb ik nog nooit eerder dergelijke problemen mee ervaren (nu 1 jaar op deze manier verbonden)
- Modem van Ziggo is een witte van Arris (TG2492LG-ZG)
- Aanlsuiting is gedaan door een Ziggo monteur (COAX ingang is daarbij vervangen).
Ik heb met pingplotter getest en daar zijn duidelijk de packet losses te zien:
Ik begreep dat jullie graag de de volgende info uit de connect box willen zien:
Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen dan zou dat top zijn! Indien er meer info nodig is, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten,
Stefan