Beantwoord

Bekabeld internet smart tv problemen


Badge
Ok, ik heb nu al een maand of wat een vreemd probleem. (Daarvoor geen problemen gehad)
Als ik mijn smart tv aan zet heb ik geen internet op de tv, maar als ik de netwerk kabel (die van mijn tv naar het modem) er uit haal en er weer in stop heb ik opeens wel internet op de tv.
Maar zodra de tv weer een tijdje uit staat en ik hem weer aanzet, begint het hele gezeik weer opnieuw.

-Het is een nieuwe tv en er is ondertussen een nieuw moederbord in geplaatst.
-Nieuwe modem geplaatst.
-Rest van mijn apparatuur heeft prima internet.
-Nieuwe netwerk kabels (alles cat5e en hoger)

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Begin er wel aardig klaar mee te raken.

(Even voor de duidelijkheid, het gaat om BEKABELDE internet verbinding.)

Bvd, groeten Dirk.
icon

Best beantwoord door mguzz 21 april 2018, 10:41

De in te vullen gegevens staan onder Netwerkconfiguratie en zoiets als Status (ken het menu van de tv niet)als je tenminste verbinding hebt met het internet.
Deze gegevens bij Statische IP configureren invullen, ik zou dan wel het laatste nummer van het ipadres verhogen ivm de DHCP-range (is wat technisch en om de range te bekijken zou je moeten inloggen op de connectbox)
Ik heb zelf geen connectbox dus weet de range niet maar misschien dat iemand kan melden die wel een connectbox heeft.
Je kan om te testen het volgende invullen:

ipadres 192.168.178.125
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.178.1
DNS1 8.8.8.8
DNS2 4.4.4.4

Bekijk origineel

10 Reacties

Beste @DiRkTeUr,

Welkom op de community. Dit is een klant helpt klant forum.

Wat voor TV (naam + serienummer) heb je en welk modem.
Badge
Goedemorgen @Beeblebrox

Modem in de connect box (2de ondertussen)

tv is de Philips 55PUS7502/12
serie nr. FZ1A1719023266

000070af24104a4f is geloof ik het serie nr. van het nieuwe moederbord
Reputatie 5
@DiRkTeUr Morge, al eens een statisch ipadres geprobeerd in te stellen?

Netwerkconfiguratie - Statische IP configureren  (TV-menu) >  Instellingen > Draadloos en netwerken > Met kabel of WiFi > Netwerkconfiguratie > Statische IP configureren. 1 - Selecteer Statische IP configureren en configureer de verbinding. 2 - U kunt het nummer instellen voor IPadres, Netmask, Gateway, DNS 1 of DNS 2.
Badge
Goede morgen @mguzz

Nog niet geprobeerd, maar ook nog nooit gedaan dus ik weet nog niet precies hoe dat werkt en wat ik precies moet invullen.
Reputatie 5
De in te vullen gegevens staan onder Netwerkconfiguratie en zoiets als Status (ken het menu van de tv niet)als je tenminste verbinding hebt met het internet.
Deze gegevens bij Statische IP configureren invullen, ik zou dan wel het laatste nummer van het ipadres verhogen ivm de DHCP-range (is wat technisch en om de range te bekijken zou je moeten inloggen op de connectbox)
Ik heb zelf geen connectbox dus weet de range niet maar misschien dat iemand kan melden die wel een connectbox heeft.
Je kan om te testen het volgende invullen:

ipadres 192.168.178.125
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.178.1
DNS1 8.8.8.8
DNS2 4.4.4.4
Badge
Range van de connect box is 10 tm 255

Alles ingevuld en ingesteld, internet werkt maar dat deed het net ook.
De grote test begint als mijn tv weer even uit heeft gestaan, ik laat weten of dit het probleem heeft verholpen.

Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Badge
Alles werkt nog steeds zoals het hoort.
🤔 Ik weet nog steeds niet wat er nou fout ging, maar blijkbaar is een vast IP de oplossing hiervoor.

@mguzz Bedankt voor je hulp.

Mvg, Dirk 😀
Je TV begrijpt de DHCP-Server van het Ziggo Internet-kastje niet of
doet geen (goede) Ip aanvraag richting DHCP-Server.
Die Server deelt op verzoek unieke interne Ip-adressen uit, die niet vast hoeven te zijn
(tenzij je er bij de DHCP-Server een reservering voor doet voor het MAC-address van een apparaat, dat een adres aanvraagt).
Voor je TV is een vast Ip niet nodig, maar dat mag altijd.
Het kunnen instellen van een vast Ip op de TV was dus je redding.

Als de Range van de DHCP Server van de ConnectBox, zoals je schrijft,
10 ... 255 is, dan is er een (kleine) kans op een Ip-conflict met
192.168.178.125, als dat het vast ingestelde Ip van de TV is.

Verkort die Range tot bv 10 ... 100. Dan is alles echt ok.
Een op een apparaat vast ingesteld Ip moet altijd buiten de Range van
de DHCP-Server liggen, ongelijk zijn aan 1 en lager dan 255.

Gr Han

NOOT Als ik me goed herrinner wordt de DHCP Range op de ConnectBox ingesteld
met (1) het laagst uit te delen adres en (2) het max aantal uit de delen adressen.
Dit wijkt af van wat gebruikelijk is: het opgeven van het laagste en hoogste uit te delen adres.
Reputatie 5
@DiRkTeUr Bedankt voor de terugkoppeling, hanh heeft inmiddels eea uitgelegd zie ik.
Reputatie 5
Fijn dat het nu goed werkt @DiRkTeUr! En #LekkerBezig @mguzz & @hanh! 👍🏻

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics