Lycke Ziggo wrote:
Goed dat je niet te snel conclusies trekt, en top dat je het zo aan het testen bent! We horen wel hoe het de afgelopen dagen gegaan is/hoe het de komende dagen gaat :-).
Het is een ramp. Twee dagen thuis aan het werk na mijn vakantie en mijn netwerk ligt meer dan de helft van de dag helemaal plat (soms draait het dus wel gewoon goed).
Er is nu drie keer een monteur langsgeweest. Een las in de kabel buiten mijn huis is door de eerste monteur vervangen, alsmede alle aansluitingen/kabels binnenshuis. De tweede monteur heeft, net als de derde monteur een nieuw modem geplaatst. De derde heeft overigens wederom alle aansluitingen in huis vervangen want hij vond dat de tweede het niet goed heeft gedaan.
Ik heb geen router, ik heb de switch verwijderd en ik heb stapsgewijs mijn bedrade apparatuur aangesloten met ethernetkabel en getest. Mijn conclusie: dit probleem kan niet binnen mijn woning liggen. Iedere keer als het netwerk eruit ligt branden de groene lampjes op het modem en wanneer ik dan weer contact opneem met Ziggo kunnen ze hem niet uitlezen. Om gek van te worden. Maandag weer contact opgenomen met Ziggo, eerste moment dat een vierde monteur kan komen is vrijdag.....
Mijn idee: kan het zijn dat ergens in de straat/wijk bij het aansluitpunt iets niet goed zit wat het signaal steeds verstoort? Toen ik gisteren aan het testen was terwijl ik met een medewerker van Ziggo aan het chatten was werkte ook functies als OnDemand op de mediabox niet....