1
Vraag
2
Reacties
mister_kaas

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

battlefield V disconnected mogelijk door gesloten poorten

tijdens het spelen van battefield V wordt ik regelmatig uit de game gekickt, met het bericht dat de verbinding verbroken is.

volgens een medewerker/servicedesk medewerker ligt dit aan de isp dat de bepaalde poorten zijn door de isp.

weet iemand hoe dit mogelijk op te lossen is?
m.v.g
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt dit makkelijk oplossen door Router 2 als DMZ-host te configureren in Router 1.
Dubbele UPnP gaat niet werken.
Evt ook op te lossen met dubbele handmatige Port Forwards. Is gedoe, maar niet onmogelijk.

Waarom wil je 2 Routers achter elkaar? Vertel het.
Je moet wel wat meer dan gemiddelde netwerkkennis hebben om hier goed mee om te gaan. Heb je dat?

Router 2 kun je als Access Point configureren. Dan staat de Router functie daarvan uit en beschik je over 1 groot netwerk, dat door Router1 wordt bestierd. Dat is easy does it.
Etc.
Han

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je port forward toegepast of staat UPnP aan?
Speel je via een kabel of via Wifi?

Iets meer informatie SVP over hoe je aangesloten bent en instellingen is handiger om een oorzaak te vinden.
mister_kaas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben verbonden met kabel UPnP staat aan en port forward staat ook aan.
de volgde poorten heb ik geforward:
TCP: 5222,9988,17502,20000-20100,22990,42127
UDP: 3659,14000-14016,22990-23006,25200-25300
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je en handmatig poorten hebt geforward en UPnP aan hebt staan wil er wel eens wat fout gaan, heb ik begrepen.
Of het één of het ander lijkt het best te werken.
mister_kaas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke, volgens de "support" moest namelijk UPnP aan, en deze poorten open
TCP: 5222,9988,17502,20000-20100,22990,42127
UDP: 3659,14000-14016,22990-23006,25200-25300
maar als ik bijvoorbeeld 5222 controleer krijg ik bij http://www.canyouseeme.org/

het bericht dat de poort gesloten is
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik weet niet of "support" technisch onderlegd is.

Ik zie hier in alle topics met port forwards, zijnde tig, en ervaar dit zelf met alle modems en port forwards die ik hier heb uitgevoerd in 17 jaar Ziggo, dat het of UPnP moet zijn, die kan dan de benodigde poorten automatisch openzetten of handmatige port forwards met UPnP uitgeschakeld.
Handmatig en automatisch tegelijkertijd werkt niet goed en zit elkaar in de weg.

Probeer het en je weet wie de beste oplossing geboden heeft.
Veel succes gewenst.:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bert heeft gelijk. Handmatige Port Forwards icm UPnP aan kan problemen geven.

Dat een handmatig ingestelde Port Forward als Closed wordt gezien met een Port Scanner, kan komen doordat er geen service op loopt die Response geeft.
Test in elk geval terwijl je de Game speelt.
Hoe speel je eigenlijk? Op een PC, PS4, XBOX,........

Hoe dan ook: voor die Game heb je echt niet al die ports nodig! Er zullen er beslist een hoop Closed blijven omdat ze niet worden gebruikt door de Game software.

Omdat handmatige Port Forwards voor Games een behoorlijk vaag gebied is,
raad ik je aan die handmatige Forwards niet te doen en UPnP te gebruiken.
Dan hoort het goed te gaan & het is easy does it.
Je kunt bij Port Forwarding in je ConnectBox bekijken welke regels via UPnP zijn toegevoegd.

Nog 1 vraag. Het apparaat waarop je speelt heb je ivm je handmatige Port Forwarding een vast Intern Ip moeten geven.
Welk Ip is dat?

Gr Han
mister_kaas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
excuses voor de late reactie,
volgens de helpdesk van ea moest de UPnP aan tegelijkertijd aan.
vervolgens toch geprobeerd alle ports forwards te verwijderen en UPnp aan.
helaas hielp dit ook niet, hierna heb ik vervolgens mijn anti virus geïnstalleerd.

ik speel het spel op mijn pc bekabeld
mijn netwerk ziet er zo uit { modem (gebridged) --> router (Netgear) --> router 2 (Netgear) en aan dus router 2 mijn pc gekoppeld. (bekabeld)
en nee de port forwarding staat op willekeurig op dit moment.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk antivirus heb je?
Zit daar ook een firewall in?

Als je op het modem je port forwards verwijderd hebt en je UPnP aan, dan het modem een keer opnieuw op laten starten en dan je PC pas aan voor een verse uitvoering van de port forward opdrachten.
mister_kaas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb op dit moment norton met slim firewall?

ik ga je tip even uitvoeren en maar morgen testen
alvast bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Norton is een drama met dit soort netwerk verbindingen, heb ik in de praktijk ervaren tijdens onderhoud van computers.

Mijn advies: Norton alles er af en Defender en de Windows Firewall het werk laten doen wat zij moeten doen, dat werkt prima de laatste jaren.

Norton verwijderen met de Norton Remove and Reinstall tool:
https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/v60392881_EndUserProfile_nl_nl
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
mister_kaas wrote:
excuses voor de late reactie,
volgens de helpdesk van ea moest de UPnP aan tegelijkertijd aan.
vervolgens toch geprobeerd alle ports forwards te verwijderen en UPnp aan.
helaas hielp dit ook niet, hierna heb ik vervolgens mijn anti virus geïnstalleerd.

ik speel het spel op mijn pc bekabeldmijn netwerk ziet er zo uit { modem (gebridged) --> router (Netgear) --> router 2 (Netgear) en aan dus router 2 mijn pc gekoppeld. (bekabeld)en nee de port forwarding staat op willekeurig op dit moment.


En daar gaat het fout. Portforwarding werkt nl niet (goed) bij dubbel NAT (meerdere routers achter elkaar)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt dit makkelijk oplossen door Router 2 als DMZ-host te configureren in Router 1.
Dubbele UPnP gaat niet werken.
Evt ook op te lossen met dubbele handmatige Port Forwards. Is gedoe, maar niet onmogelijk.

Waarom wil je 2 Routers achter elkaar? Vertel het.
Je moet wel wat meer dan gemiddelde netwerkkennis hebben om hier goed mee om te gaan. Heb je dat?

Router 2 kun je als Access Point configureren. Dan staat de Router functie daarvan uit en beschik je over 1 groot netwerk, dat door Router1 wordt bestierd. Dat is easy does it.
Etc.
Han
mister_kaas
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo hanh bedankt voor je tap om de 2de router in ap te zetten zoals het nu lijkt is het opgelost
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic