hoi
@El Rolo ,
Ik kan je verhaal bevestigen, had hetzelfde probleem.
Sinds een aantal weken viel mij op dat al mijn mobile apparaten (telefoons en tablet) opeens veel stroom gingen gebruiken.
De lading van de batterij ging ongeveer 7% per uur achteruit terwijl deze gewoon in de slaapstand/stand-by mode stonden.
Als ik ’s avonds naar bed ging met een volle accu in mijn mobiele telefoon dan was deze ’s morgens nog maar voor 40% vol.
Na wat speurwerk kreeg ik het vermoeden dat het wel een iets te maken zou kunnen hebben met de Arris Connectbox.
Het probleem begon namelijk vanaf het moment dat ik de Connectbox had geplaatst.
Hiervoor had ik een Ubee modem en toen had ik dit probleem niet.
Op Google vond ik enkele artikelen over IPV6 en batterij problemen met mobiele apparaten. (Zie onderstaande links)
https://www.rfc-editor.org/rfc/rfc7772.txthttps://www.ibtimes.co.uk/why-your-smartphone-battery-being-drained-google-cisco-blame-ipv6-network-...Daarom heb ik Ziggo gevraagd om IPV6 op mijn Connectbox uit te schakelen om te kijken of dit het probleem zou oplossen.
(zelf kun je dit namelijk niet doen)
Bij Ziggo vonden ze zit dit eigenlijk maar onzin want dit ze hadden hier nog nooit van gehoord en ze vonden dit ook erg onwaarschijnlijk. Was volgens hun onmogelijk
Maar na wat aandringen waren ze toch bereid IPV6 uit te zetten wat trouwens nog wel 4 dagen en 3 telefoontjes geduurd heeft.
En wat schetst mijn verbazing, mijn vermoeden was blijkbaar geheel juist het probleem was opgelost
(Ongeveer 3% batterij ontlading 's nacht in 8 uur. Voorheen wel 60%)
IPV6 was blijkbaar toch de oorzaak!!!
Ik ben blij dat mijn probleem hiermee is opgelost. Maar het blijft natuurlijk wel een “workaround”
Ook kan ik mij voorstellen dat veel meer mensen dit probleem hebben maar zich er niet van bewust zijn dat de Connectbox de oorzaak is en misschien wel denken dat hun batterij of telefoon defect is en daarom onnodig nieuw spul aanschaffen.
Ik heb daarom Ziggo verzocht om hier een Case van te maken om dit probleem te onderzoeken
Maar heb hier nooit een enige reactie op gekregen.