BAM werkzaamheden/vervangen van een kabel vanwege schade/BAM ervaringen?

• 1 mei 2019
  • 29 Reacties
  • 702x Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Ben inmiddels een maand of vier verder en nog steeds is een kabelbreuk die is geconstateerd niet verholpen door BAM(komt ook door de winterperiode natuurlijk). In December zijn geweest, toen konden ze niet ontdekken hoe de kabel in mijn flat binnen kwam. Ook stuitte men ook een kast, waarvan ze geen sleutel hadden, dus daar kwamen ze ook niet verder. Vervolgens zou er een aannemer komen kijken hoe zie kabel nou konden vervangen en bij mij boven konden aangesloten . Er is iemand geweest, die kwam er nog niet uit, toen zei ik er zit een Luik in mijn kelder, dat heeft hij geopend waarna hij zei ja daar zullen de kabels wel omhoog gaan(zonder verder te kijken in de kruipruimte eronder). Na maanden wachten op vergunningen en het winterweer, vandaag zou het gaan gebeuren. Begon de story weer opnieuw meneer hoe komt die kabel binnen? Voor de tweede keer weer bij de buren eronder aanbellen of ze daar even mochten kijken. Vervolgens naar de wijkkast en signaal afgeschakeld, toen gaan graven, vanaf de wijkkast tot bij mij bij de brievenbussen, alles open, nieuwe kabel, zag ik,vroeg me al is dat wel lang genoeg zeker als je niet weet hoe je die kabel naar binnen moet krijgen. Al eerder die dag had ik weer de vraag gehad meneer heeft u de sleutel van de kast, ik nee natuurlijk niet, dat is niet van de bewoners, kortom weer geen sleutel, dus kast kon niet open. Meneer, die kabel meet ik langs een tussen muur bij u kelder en die van de buurman, dus hij had weer overleg gehad met BAM. Ondertussen was alles weer dichtgegooid, neem aan met die nieuwe kabel ergens tijdelijk even ingegraven. En als het goed is volgt er weer een afspraak. Weet niet of ik dat ooit had gehoord als ik zelf niet naar buiten was gelopen maar ok. Vervolgens zei hij nog meneer ik heb u signaal maar versterkt vanuit de kast. Toen dacht ik al gaat dat wel goed, want als er schade zit op een kabel, dan kan een versterking van het signaal het beeld ook slechter maken. En dat is het voor mijn gevoel ook, minder scherp, wazig soms. Of ik vergis me. Ziggo zelf nog gebeld die vond het signaal wel goed op de connect box, maar kon het next modem die benaderen, dus dat gaf wel iets aan volgens haar, dat er iets niet goed zat. Ook gaf ze aan dat het wel erg lang duurde eer die kabelbreuk is opgelost. Heeft er iemand dezelfde ervaringen met BAM en heeft er iemand hoe zo’n kabel zou moeten lopen, kan me voorstellen dat een kabel vanuit de wijkkast naar een andere plek bij de appartementen (in dit geval denk ik in die kast, die ze nu niet open kunnen krijgen). Je hoeft toch niet de hele kabel te vervangen dat is toch onmogelijk in een flat, er zit toch geenschade op de kabel in het huis, maar alleen op de buitenkanten. Dat zal toch geen kabel zijn die uit 1 stuk bestaat vanuit de wijkkast tot bij in de muur? Of toch wel? Vraag me af hoe dat zit. Iemand een idee? Ik zal weer af moeten wachten tot BAM in de lucht komt voor een vervolgafspraak(of ik bel ze zelf als het gelang duurt)

29 Reacties

Reputatie 7
Hoi @trebor66
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wat vervelend dat je dit allemaal mee moet maken en nog vervelender is dat je na 1 dag nog niets hebt vernomen van iemand hier. Ik heb er zelf ook geen antwoord op, daarom sluis ik je topic even door naar een moderator, die kan je misschien wel helpen.

Heb nog even geduld aub 🙂
Reputatie 7
Hoi @trebor66,

Wat een flink verhaal, zeg. Je bent hier dus al ontzettend lang zoet mee en jammer genoeg was de afgelopen tijd niet de beste periode wat betreft het weer. In de wintermaanden duurt alles wat dit betreft altijd langer. En het lijkt wel alsof de communicatie niet heel erg lekker gaat en dan dan heb ik het met name over de constante vragen over de sleutel.

Ik kan de situatie niet inschatten en durf dus ook geen uitspraken te doen wat er precies nodig is. BAM is onze aannemer en zij gaan dit probleem nu oplossen aangezien wij niet mogen graven. Hoe lang ben je nu weer aan het wachten op een vervolgafspraak? Mocht dit te lang duren dan wil ik ook gerust eens voor je bellen om te vragen naar de status, maar ik kan er jammer genoeg niet meer haast achter zetten.

Wat vertelt BAM wanneer je je eigen vragen aan ze voorlegt? Of krijg je daar geen antwoord op wat betreft de vragen over wat er nou precies nodig is?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @trebor66,

Wat een flink verhaal, zeg. Je bent hier dus al ontzettend lang zoet mee en jammer genoeg was de afgelopen tijd niet de beste periode wat betreft het weer. In de wintermaanden duurt alles wat dit betreft altijd langer. En het lijkt wel alsof de communicatie niet heel erg lekker gaat en dan dan heb ik het met name over de constante vragen over de sleutel.

Ik kan de situatie niet inschatten en durf dus ook geen uitspraken te doen wat er precies nodig is. BAM is onze aannemer en zij gaan dit probleem nu oplossen aangezien wij niet mogen graven. Hoe lang ben je nu weer aan het wachten op een vervolgafspraak? Mocht dit te lang duren dan wil ik ook gerust eens voor je bellen om te vragen naar de status, maar ik kan er jammer genoeg niet meer haast achter zetten.

Wat vertelt BAM wanneer je je eigen vragen aan ze voorlegt? Of krijg je daar geen antwoord op wat betreft de vragen over wat er nou precies nodig is?

Voor 1 en 2 mei stonden de werkzaamheden gepland, 1 mei hebben ze de straat opengemaakt, de nieuwe kabel gelegd, kwamen ze dus bij de brievenbussen uit, daarachter zit een kast waar men niet in kon vanwege geen sleutel. Geen idee wat er in die kast zit. Misschien aansluitingen, geen idee. De kabel traceren hoe die mijn woning in kwam was het probleem en volgens mij nog. De medewerker kon wel meten zei dat die kabel liep door een tussenmuur, bij mij in de kelder beneden, en die de kelder van mij buurman. Ik hoop eigenlijk dat in die kast aansluitpunten zitten waarop ze die kabel kunnen aansluiten, dat zou betekenen dat die kabel niet uit 1 stuk bestaat. Geen idee hoe dat werkt. Kan me ook niet voorstellen dat de hele kabel vervangen moet worden vanaf de buitenkast tot bij mij twee hoog boven. Dan weet ik bijna zeker dat de nieuwe kabel ook tekort zal zijn. Anyway, tegen een uur of vier 's middags was de straat weer netjes dichtgemaakt en, heb ik even met de BAM medewerker gepraat, de nieuwe kabel ligt er onder de tegels. De afspraak van 2 mei ging überhaupt niet meer door. Heb 2 mei nog met BAM gebeld, ja iemand moet gaan informeren hoe ze aan die sleutel komen voor die kast, is de laatste opdracht die ze hebben staan zei de medewerker. En dat de kabel er in ieder geval ligt nu, ja dat elk nadeel heeft zjjn voordeel:-) . Neem aan dat er dan weer een brief richting mij komt wanneer ze weer langs komen. Zonde van de tijd, heel lang wachten op graaf vergunningen bijvoorbeeld. Die tijd had men ook kunnen gebruiken om eens te achterhalen hoe men aan een sleutel komt. Want bij het eerste bezoek in december, kwam deze kast en het ontbreken van de sleutel ook al ter sprake. Dus m.b.t. je laatste vraag, eerst de sleutel, en dan kunnen ze beoordelen wat er verder moet gebeuren(vrees dat er nu niet eens bekend is wat er in die kast zit). Bedankt voor je aanbod voor het bellen, weet niet of dat helpt, maar misschien is het wel goed zodat ze misschien meer druk voelen. Kan ik je via prive bericht wat informatie er over sturen?
Reputatie 7
Check, bedankt voor de uitgebreide beschrijving. M'n inbox staat nu voor je open.
Reputatie 3
Badge +2
Check, bedankt voor de uitgebreide beschrijving. M'n inbox staat nu voor je open.
Dank, heb je net privebericht gestuurd met de betreffende info.
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels niks meer gehoord, van BAM niet, ook niet van Michael Ziggo, nadat ik de info heb doorgestuurd. Ik wacht het maar af, blijf er niet achteraan bellen. Ik heb beeld en internet. Of het beter kan weet ik niet. Het zou Ziggo wel sieren dat er ergens een controle is over het afhandelen van openstaande zaken, ook al gaat dat via BAM, ik ben een klant van Ziggo geloof ik. En we zijn inmiddels een half jaar verder na de conclusie van een Ziggo monteur dat er beschadigde kabel lag.
Reputatie 7
Hoi @trebor66, dit heb ik niet zo handig gecommuniceerd lees ik nu. Ik bedoelde dat ik voor je wilde bellen wanneer jij het weer te lang vond duren. Maar goed, ik heb net voor je gebeld en ze ging er achteraan bij de aannemer. Je zou gebeld worden zodra er meer bekend was. Dat dit lang duurt ben ik zeker mee eens. Houd je me hier op de hoogte of je al bent gebeld?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @trebor66, dit heb ik niet zo handig gecommuniceerd lees ik nu. Ik bedoelde dat ik voor je wilde bellen wanneer jij het weer te lang vond duren. Maar goed, ik heb net voor je gebeld en ze ging er achteraan bij de aannemer. Je zou gebeld worden zodra er meer bekend was. Dat dit lang duurt ben ik zeker mee eens. Houd je me hier op de hoogte of je al bent gebeld?
Ok, misverstandje maakt niet uit, heb ze net gesproken, man heeft de order nagekeken, en zag staan kast waarbij kabel nu ligt, moet open via sleutel, en schuurdeur ook, om bij luik te komen in de schuur. Klant heeft sleutel, zucht:-) klant heeft dus geen sleutel dat was het probleem ook. Weer toegelicht. Ze zouden nu met de woning coöperatie contact opnemen. Zouden ze toen ook al doen, maar goed. Afwachten maar weer.
Reputatie 7
Geduld is wel een erg schone zaak aan het worden. Geef jij een gil als je het te lang vind duren zonder vanuit kamp BAM iets te horen?
Reputatie 3
Badge +2
Geduld is wel een erg schone zaak aan het worden. Geef jij een gil als je het te lang vind duren zonder vanuit kamp BAM iets te horen?
Ja dat is zeker. Ja, zal ik doen.
Reputatie 3
Badge +2
NIks meer gehoord, net zelf weer gebeld, omdat modem weer eens werd gereboot.
En sommige apparaten geen wifi oppakken.
Ergens erger ik me eraan dat ik weer achter BAM aan moet bellen, maar net gedaan, contact is er nu wel geweest met woningcooperatie voor sleutel, maar blijkbaar nog geen vervolgactie. De mevrouw die ik heb gesproken gaat contact opnemen met uitvoerder, en zij(of uitvoerder) belt me terug.
Reputatie 7
Hoi @trebor66,

Heb je nog iets gehoord van haar of de uitvoerder?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @trebor66,

Heb je nog iets gehoord van haar of de uitvoerder?

Hi Michael, nee niets. Ben er wel een beetje klaar mee, blijkbaar hoeven ze orders daar niet af te ronden. Ik heb geen problemen met het beeld op zich nu, en af en toe een probleem met de internetverbinding. Weet niet of dat door de kabel komt. Dat zullen wel meer mensen hebben vrees ik. Vorige keer heb jij gebeld, toen werd ik gebeld door BAM, kijken ze de status na en dat was het weer. Zoals ik al zei ben er klaar mee. Ik hoop dat BAM er na streeft om storingen af te handelen, dan zal het wel een keer gaan gebeuren. Al heb ik nu sterk het gevoel dat BAM denkt als we niks horen van de klant, zal het wel goed zijn. Jullie kunnen misschien als Ziggo je ongenoegen nog een keer uiten richten BAM. Misschien helpt het. Ik wil alleen nog door BAM worden benadert als ze een oplossing hebben(en dat zullen de sleutels van die kast dienen te zijn, denk ik). Dan is het te hopen dat ze daarna verder kunnen.
Reputatie 5
Badge +4
@trebor66 helaas kan ik je melden dat ik ook in deze ervaringsdeskundige ben :-)
Na jaren monteur in en uit te hebben gehad, werd eindelijk de conclusie hier getrokken dat de kabel onder de grond vervangen moest worden.

Ook toen werd er aangegeven dat dit wel even kon duren ivm vergunningen en andere bureaucratie.

Bij mij (wellicht voor jouw een suggestieve oplossing) is er uiteindelijk even een bovengrondse kabel gelegd, gewoon door de tuinen heen. Oplossing was niet mooi, maar tijdelijk wel functioneel.

Wellicht kun je er iets mee.
Reputatie 3
Badge +2
Dank Dirkje voor je reactie. Er ligt inmiddels een nieuwe kabel, tot ze bij een kast aan kwamen waar ze niet verder kwamen. Geen sleutels(daarna is het nog kijken hoe het verder gaat overigens). De kabel is nu weer ingegraven tot aan die kast. Ik zit twee hoog, dus dat wordt ook nog een uitdaging voor ze vrees ik(ik hoop dat ik er naast zit). Elke keer andere mensen, alles over 76 schijven. Dat zie je niet alleen bij BAM overigens. Lang leve het digitale tijdperk.
Reputatie 3
Badge +1
Misschien een beetje simpel gedacht maar als die die kabel de kast in moet is het toch een ziggo kast? Ziggo monteurs hebben toch een sleutel?
Reputatie 7
Badge +16
@fastbiker Zo simpel is het helaas niet altijd. We hebben een identiek probleem al eens gehad met een (engelse) klant. Ook in een kast en niemand de sleutel, tot hij uiteindelijk gewoon het slot geforceerd heeft naar ik meen.
Ziggo monteurs hebben wel sleutels van kasten buiten op straat maar niet de kasten in privégebouwen.
Reputatie 3
Badge +1
@Nick999 @trebor66 Ok. nou...dan wist ik het wel....nieuw slotje dan maar. Zijn de kosten ook niet.
Reputatie 3
Badge +2
Misschien een beetje simpel gedacht maar als die die kabel de kast in moet is het toch een ziggo kast? Ziggo monteurs hebben toch een sleutel?
We weten niet wat er achter die deur zit. De nieuwe kabel is vanaf de buitenkast gelegd, tot onder de brievenbussen bij ons, en daar achter zit een deurtje, en wat er achter zit is onbekend voorlopig. Bewoners hebben daar geen sleutel van, en Ziggo ook niet blijkbaar. Ze zouden contact opnemen met de woon coöperatie . Waarom dat zo lang moet duren weet ik niet. Het was van begin af aan al de vraag hoe ze de kabel moesten vervangen en hoe dat precies liep. Is nog niet helemaal duidelijk.
Reputatie 3
Badge +2
@fastbiker Zo simpel is het helaas niet altijd. We hebben een identiek probleem al eens gehad met een (engelse) klant. Ook in een kast en niemand de sleutel, tot hij uiteindelijk gewoon het slot geforceerd heeft naar ik meen.
Ziggo monteurs hebben wel sleutels van kasten buiten op straat maar niet de kasten in privégebouwen.

Wat kan er nu in zo'n kast zitten vraag ik me af? Ik hoop een aansluiting op de kabel die op dit moment naar mijn woning loopt, twee hoog ,aan de andere kant van de woonkamer. En dat ze de nieuwe kabel daar op kunnen aansluiten, maar weet niet of dat zo werkt. Ze hebben wel gemeten dat er de ouwe kabel loopt achter een muur bij mij in de kelder. Maar als ze dat moeten vervangen, stopt het snel denk ik, daar kunnen ze nooit meer bij.
Reputatie 7
Hoi @trebor66,

Ik ga het intern doorzetten zodat dit hopelijk spoedig bij de juiste mensen terecht komt die er wat druk op kunnen zetten. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @trebor66,

Ik ga het intern doorzetten zodat dit hopelijk spoedig bij de juiste mensen terecht komt die er wat druk op kunnen zetten. Ik houd je op de hoogte.

Dank Michael!
Reputatie 7
Hoi @trebor66,

In verband met vakanties kom ik bij de BAM op dit moment nog niet verder... Heb jij nog een update voor ons?
Reputatie 3
Badge +2
Nee, geen update. Ik neem aan dat BAM orders aanmaakt om ze af te handelen. Al heb ik er mijn vraagtekens over. Ik heb beeld en weinig storing, maar ooit is er geroepen dat de kabel vervangen dient te worden, dat het dan niet wordt afgemaakt is heel bijzonder. Ben er klaar mee. Als jullie ze al niet aan de gang krijgen wie ben ik dan. Hopen maar dat de boel in de lucht blijft. Misschien kan je het later nog eens proberen als mensen van vakantie terug zijn. Zoals ik al zei ga er toch van uit dat ze werkorders aannemen om ze af te ronden
Reputatie 6
Badge +12
@trebor66 ,

BAM was hier vorige week aan het werk met kabels, komt een tijdelijke school voor kinderen van expats. En dat krijgt uiteraard voorrang😉

Reageer