simon87

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

arris modem in bridge geeft op poort 1 alleen 1.0mbps in plaats van 1.0gbps

server is 380 g8 4 poort broadcom nic elke poort geeft bij testen 1.0gbps
alleen als ik de ziggo kabel aansluit op een van de nic poorten geeft ie 1.0mbps aan.
kan dat aan de bridge regel liggen ? die moest door ziggo geactiveerd worden.
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
simon87 Staat het modem al in bridge?
In bridge zou alleen UTP uitgang 1 moeten werken.

Soms helpt het om het modem 30 seconden van de stroom te halen.

Als test:
Inloggen in een modem in router modus gaat met 192.168.178.0
192.168.100.1 is inloggen als het modem in bridge modus staat.
simon87
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi be rt,
dank voor je reactie, ik wist niet dat je het arres modem kon benaderen in bridge mode.
maar dat werkt goed via je tip.
ik ga volgende week weer verder met testen, die resets van die arres duren lang en de lijn moet wel actief blijven, de verbinding werkt verder wel goed.
tis alleen dat gekke 1.0mbps wat mij niet lekker zit. dat blijft op 1.0mbps al sluit ik het op een andere nic-poort aan.
(utp cat 6 kabel zit vanaf dag 1 op modempoort 1, nodig voor bridge)
hoe dan ook, ik laat je weten hoe dit verloopt be rt.
dank en groet,
Simon87
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Klopt, gezien in bridge mode doet een enkel LAN poort.
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Wil ook even ihaken op het arris modem.
zojuist(uurtje geleden) het arrismodem aangesloten.
in bridge laten zetten, tot zover prima, snel geregeld, en klaar....dacht ik.
als ik in de diagnostiek van mb next ga kijken, duurt het lang voordat de kwaliteit van mijn internetverbinding weergegeven wordt.
wat blijkt: internetsnelheid is van hoog naar gemiddeld gedoken.
ik kan alles kijjen in HD, maar geen uhd meer.
maw, heel stuk lagere snelheid met dit modem.
please!!!, laat me het goede oude ciscomodem houden!!
absoluut nooit problemen mee gehad.
dit is een flinke achteruitgang, en ik was zo blij met nieuwe mediabox..
heb arris aangesloten omdat ik een sms van ziggo kreeg waarin verteld werd, dat oude modem gedeactiveerd zou worden.
heel fijn allemaal....

Uitgelicht topic