Arjanne

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apple Time Capsule verwijderen

Wij hebben momenteel een Apple Time Capsule in de meterkast. Welke functie deze exact heeft weet ik niet, maar ik vermoed dat ons wifi-netwerk via dit apparaat werkt. We willen de Apple Time Capsule nu verwijderen, omdat we deze willen mee-verkopen bij onze iMac. Wat moeten we doen als we deze willen verwijderen en toch ons wifi-netwerk willen behouden?
11 Reacties 11
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Arjanne wrote:
Wij hebben momenteel een Apple Time Capsule in de meterkast. Welke functie deze exact heeft weet ik niet, maar ik vermoed dat ons wifi-netwerk via dit apparaat werkt. We willen de Apple Time Capsule nu verwijderen, omdat we deze willen mee-verkopen bij onze iMac. Wat moeten we doen als we deze willen verwijderen en toch ons wifi-netwerk willen behouden?



Je vermoeden is juist.
https://nl.wikipedia.org/wiki/AirPort_Time_Capsule

Als het goed is dan heb je een modem van Ziggo die mogelijke in bridge staat , dat wil zeggen dat zonder bewerkingen het internet de Time Capsule in gaat een die een router functie heeft met wifi en waarschijnlijk ook een ingebouwde harde schijf.
( de bridge mogelijk die ik noem kan ook uit staan zodat de Time capsule alleen wifi en nas is )

Dus een kabel van het Ziggo modem de time capsule in.

Als het zo is dan kan je de time er tussen uit halen en samen verkopen maar je moet dan het modem van Ziggo uit bridge halen zodat die weer als router met wifi functionaliteit gaat werken.

Of je koopt een nieuwe router/apple iets ? 😉

Wat is schrijf is gebaseerd op een aanname van mij , omdat het zo zou kunnen zitten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik meen dat EnergieBoy ook zo iets heeft . Wie weet kan hij de puntjes op de i zetten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Arjanne
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik kan me aansluiten met het verhaal van Ronihd. Je moet wel je Time Capsule leeg maken en zorgen dat er geen info meer op staat, als deze voorzien is van een Harddisk.

Meer info, lees: https://support.apple.com/nl-nl/HT202174
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Bedankt robbo voor het melden 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is mij een eer :sweat_smile:EnergieBoy
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het is lastig, als je niet weet hoe je eigen netwerk in elkaar zit.
Hoe komt dat? Door iemand anders geinstalleerd? Is die niet meer in beeld? Het zou handig kunnen zijn, als dit wel zo was. Of een andere 'expert', die je kent.
Denk, net als EnergieBoy, dat Ron in de goede richting zal zitten.
Blijft natuurlijk wel een beetje gissen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Arjanne . Welkom hier!
Ben je inmiddels verder gekomen met de informatie hier? 🙂
Arjanne
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi all, dank voor jullie reacties! Als ik het zo lees, ben ik bang dat ik toch echt iemand (betaald) moet laten komen om dit te fixen. De Ziggo monteur heeft destijds het netwerk ingericht. Op basis van jullie reacties durf ik het niet aan om zelf te gaan prutsen...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Arjanne . Het kan natuurlijk, maar ik denk eigenlijk dat dat nu heel erg zonde is.

Je hebt een modem van ons. Als je deze terugzet naar de fabrieksinstellingen (resetknopje 20 seconden ingedrukt houden), weet je zeker dat eventuele "eigen" instellingen gewist zijn. Op dat moment kan je gewoon gebruik maken van het wifinetwerk vanaf de modem. De naam van het netwerk en het wachtwoord, lees je op de sticker op de modem zelf.
Heb je ook apparaten bekabeld verbonden met het internet nu?

Nogmaals; als je wilt kan er iemand langskomen. Maar ik bespaar je natuurlijk liever de kosten :-).
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
En om Lycke aan te vullen: als je dan de link volgt die ik je heb gegeven dan kan je ook de Apple router wissen en klaar. Dan heb je zeker niemand nodig. Of even rond vragen aan iemand in de buurt.

Maar zo moeilijk is het echt niet hoor.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Nog een aanvulling. Wanneer je de iMac verkoopt samen met de Time Capsule dan is het zaak om ook de iMac volledig te wissen. Je wilt immers niet dat een ander bij je gegevens kan. Het is ook zaak om de iMac te ontkoppelen van je Apple ID. De koper van je iMac wil die natuurlijk aan zijn eigen Apple ID koppelen.

Meer informatie over de stappen die je moet volgen wanneer je een Mac verkoopt of weggeeft: https://support.apple.com/nl-nl/HT201065

Wanneer je een nieuwe Mac gaat gebruiken dan is het erg handig om de reservekopie die je waarschijnlijk op de Time Capsule hebt staan te gebruiken om alles over te zetten naar de nieuwe Mac.

Uitgelicht topic