Vraag

Apparaat krijgt geen IP in netwerk

• 13 juni 2019
  • 32 Reacties
  • 599x Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi lvg89 !

Ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem.
Ik heb dan wel laptops / ipads / mobieltjes aan de Connectbox hangen zonder problemen.
Mijn PC is dus een vreemd verhaal en heb eigenlijk hetzelfde als jou geprobeerd zonder succes.

@Syrinix ,
Weet je wel heel zeker dat je ook het Ziggo-modem (net zoals @lvg89 aangaf bij het starten van dit topic) een volledige fabrieks-reset hebt gegeven?
"(via reset pin, niet alleen uit/aan)"
@DennyW ik heb de Connectbox terug naar fabrieks instellingen gezet.
Dit omdat ik dacht dat de DHCP mischien teveel apparaten had gereserveerd en de limiet bereikt was.

Het vreemde is en blijft dat de lampjes achter op de lan poort op de connectbox aanstaan, maar op mijn PC niet.
Als ik de kabel eruit haalt dan staat er ook direct: Unplugged Cable op de verbinding en als ik die er dan weer inplugged dan staat er weer unidentified Network / No valid IP Address.

Ik heb helaas geen bal vetstand van hoe ik zelf een IP adress kan instellen, wel geprobeerd.
Aangezien ik op meerdere forums en youtube channels gewoon de instellingen had overgenomen en ik geen connectie kreeg heb ik dat ook maar niet meer geprobeerd.

@hanh Ok mischien ben ik geen "noob" maar heb nooit geen opleiding gehad en als er iets is waar ik altijd moeite mee heb gehad dan was het altijd met dit soort zaken !!! :)

Zou iemand mij mischien toch nog kunnen helpen om een vast IP adress in te stellen op mijn PC ?
Wat zou ik bijv. moeten invullen bij:

IP
Sub
DG
PD

Sorry mijn PC staat op engels, dit vind ik persoonlijk fijner dan Nederlands 😛
Gebruik ook alleen Engels. NL vertalingen snap ik niet.
Ik ga er hieronder van uit dat je Router het subNet 192.168.178.0/24 realiseert.
Dat kan ook iets anders zijn, maar dat gaat idem voor IP en DG, maar dan beginnen met bv 192.168.1. Ik noem waar wat.

IP 192.168.178.x x buiten de Range van de DHCP Server
Sub 255.255.255.0
DG 192.168.178.1
DNS1: 1.1.1.1
DNS2: 1.0.0.1
PD? Help me out. Voor IPv6? Laat dat maar zoals het is.

Voor DNS koos ik een publieke DNS met goede reputatie.
https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
Reputatie 6
Badge +12
@Syrinix ,

Met windows 1803 dezelfde problemen gehad hier, met behulp van : https://www.ct.nl/nieuws/windows-10-pcs-netwerk-probleem/ werkte alles weer normaal. Snel opstarten uitgeschakeld.
Misschien werkt dat ook voor u

Succes.
Reputatie 7
Badge +13
@Syrinix ,

Welke interne IP-adres reeks jouw Ziggo-router gebruikt is afhankelijk van merk en type. @hanh geeft hierboven de IP-gegevens die bij de meest recente losse Ziggo-modem-router gebruikelijk is.

Helaas heb ik geen Engelstalige Windows-versie bij de hand. Het handmatig toekennen van een IP-adres doe je bij de eigenschappen van de ethernet-adapter. Bij een Engelstalige versie wordt “Eigenschappen” “Properties” genoemd.

Maar voordat je een heel stappen plan afwerkt, ………………toch maar eerst antwoord een verdere vraag:

Weet je wel heel , heel, zeker dat de andere kant van de het door jou gebruikte ethernet-kabeltje in geplugd is bij het Ziggo-modem-router en niet in een ander apparaat zoals bij een printer of smart-TV?
Dank voor uw snelle reacties !

@hanh
Zojuist vast IP adress ingesteld en idem dito, geen verandering.
en PD= Prefered DNS / AD= Alternate DNS sorry daarvoor !!! :)

@Sparco©️1963
Helaas had ik dat al geprobeerd en voor de zekerheid nogmaals een poging gewaagt zonder succes.

@DennyW
Ik heb alles wat bedraad is aan de Connectbox hangen en vanmorgen alles dubbel gechecked en alles zit zoals het hoort.

Wat heel gek is is dat ik dit nu al 2 weken hebt.
Vorige week na in CMD de commands te geven zoals
/ipconfig /release
/ipconfig renew
/ipconfig /flushdns
/ipconfig /registerdns
en nog wel 10 van dat soort command
Toen PC opnieuw opgestart en de reset knop van de CMOS ? (schrijf ik dat goed xD )
Boem lampje op de LAN poort van de pc deed het ! had internet !!! helemaal happy !!!
Tot de volgende morgen en toen weer die APIPA adress en dus geen internet.

Alle stappen die ik die dag had gedaan opnieuw geprobeerd en tot de dag van vandaag dus geen succes :(

Excuses voor mijn slechte Nederlands, ik ben een simpele zigeuner jongen die totaal geen school heeft gehad.
Reputatie 7
Badge +13
Als je de CMOS van het moederboard bedoelt dan het volgende:

-Als de PC zo'n jaar of 5 oud is dan kan het best zijn dat het back-up-batterijtje aan vervanging toe is.
(Tip: als het batterij-type CR2032 is, dan kopen bij de Action. Is veel goedkoper dan bij een computershop! Type is CR2032 is een veel gebuikt type bij moederborden, maar het is beter om even de info van de fabrikant door te nemen . Zal wel Engelstalig zijn, maar het woord batterij zal wel vertaald zijn als battery of cel en CMOS blijft CMOS.)

-Als je de CMOS reset of de batterij vervangt, dan moet je daarna de set-up van het moederboard doorlopen (en de instellingen opslaan) om zeker te zijn dat je echt met een "schone lei" begint. Helaas is dit geen item om op afstand instructies over te geven. Er is wel een algemene benaderingswijze, maar dingetjes zijn ook deels afhankelijk van merk en type. Het best kan je dan even naar iemand gaan die dit vaker heeft gedaan.

EDIT:
Verder is het aanraken dan delen van de PC een beetje link. Een elektrische / statische ontlading kan veel onherstelbare schade toebrengen. Alleen even de stekker eruit is helaas niet voldoende!

Reageer