Beste,
Ik heb sinds kort beschikking over een Google Chromecast. Gezien het feit dat het wifisignaal van mijn modem niet sterk genoeg was om de Chromecast te bereiken (modem staat op de eerste verdieping, de Chromecast op de derde) heb ik Wifiboosters via het stopcontact aangeschaft bij Ziggo. Op de gewenste plek ontvang ik nu perfecte wifi. Op het moment dat ik mijn chromecast heb ingesteld geeft deze aan dat hij niet verbonden is met het geselecteerde netwerk (die van de wifiboosters). Mijn telefoon/tablet en het scherm van mijn Chromecast geven dit wel aan. De eerste tegenstrijdigheid.. De Chromecast geeft vervolgens aan dat dit te maken heeft met het gegeven dat mijn 'AP-isolatie' aan staat.
Na wat speurwerk ben ik inmiddels bekend met het fenomeen 'AP-isolatie', maar het is mij tot op heden nog niet gelukt om deze uit te zetten. Ook de tips die ik op het internet vond (ook op dit forum) hadden tot op heden niet het gewenste effect. Ik heb geprobeerd om;
- Mijn 2.5 ghz en 5ghz allebei een andere naam te geven
- De Chromecast (en daarmee ook de Google Home app) te restten en opnieuw te installeren)
- In te loggen op http://ziggo-ap, in mijn instellingen kan ik niet vinden waar ik deze AP-isolatie eventueel kan uit zetten
- Ik heb geprobeerd om verbinding te maken met het wifi signaal van mijn Chromecast (bv.Chromecast1234.v)
- en ik heb contact gehad met de medewerkers van de Ziggo Live-chat (ook zij lijken het een lastige kwestie te vinden en kunnen mij niet van antwoorden voorzien).
Op het internet wordt er een heleboel gezegd en geschreven maar ik word er helaas niks wijzer van haha! Is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat ik precies verkeerd doe en die mij van tips kan voorzien hoe ik het wel aan dien te pakken.
Mijn dank is
GROOT!:grinning: