Neel2210

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

AP-Isolatie uitschakelen t.b.v. Chromecast

Beste,

Ik heb sinds kort beschikking over een Google Chromecast. Gezien het feit dat het wifisignaal van mijn modem niet sterk genoeg was om de Chromecast te bereiken (modem staat op de eerste verdieping, de Chromecast op de derde) heb ik Wifiboosters via het stopcontact aangeschaft bij Ziggo. Op de gewenste plek ontvang ik nu perfecte wifi. Op het moment dat ik mijn chromecast heb ingesteld geeft deze aan dat hij niet verbonden is met het geselecteerde netwerk (die van de wifiboosters). Mijn telefoon/tablet en het scherm van mijn Chromecast geven dit wel aan. De eerste tegenstrijdigheid.. De Chromecast geeft vervolgens aan dat dit te maken heeft met het gegeven dat mijn 'AP-isolatie' aan staat.

Na wat speurwerk ben ik inmiddels bekend met het fenomeen 'AP-isolatie', maar het is mij tot op heden nog niet gelukt om deze uit te zetten. Ook de tips die ik op het internet vond (ook op dit forum) hadden tot op heden niet het gewenste effect. Ik heb geprobeerd om;

  • Mijn 2.5 ghz en 5ghz allebei een andere naam te geven
  • De Chromecast (en daarmee ook de Google Home app) te restten en opnieuw te installeren)
  • In te loggen op http://ziggo-ap, in mijn instellingen kan ik niet vinden waar ik deze AP-isolatie eventueel kan uit zetten
  • Ik heb geprobeerd om verbinding te maken met het wifi signaal van mijn Chromecast (bv.Chromecast1234.v)
  • en ik heb contact gehad met de medewerkers van de Ziggo Live-chat (ook zij lijken het een lastige kwestie te vinden en kunnen mij niet van antwoorden voorzien).

Op het internet wordt er een heleboel gezegd en geschreven maar ik word er helaas niks wijzer van haha! Is er iemand die mij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat ik precies verkeerd doe en die mij van tips kan voorzien hoe ik het wel aan dien te pakken.

Mijn dank is GROOT!:grinning:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Neel2210
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Een klein update omtrent de chromecast. Eerder deze avond dacht ik het andermaal te proberen om mijn chromecast aan de praat te krijgen. Ik plugde de chromecast in de HDMI-poort van mijn tv. Nadat ik de Google Home App opende zag ik tot mijn telefoon verbonden was met de chromecast. En wonder boven wonder hij werkt! Heb niks veranderd of gedaan maar hij werkt opeens haha. Dank voor de tips! Topic closed!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Chromecast Instellen kan je hier op deze pagina doen, je hoeft geen AP uit te zetten.
Zorg ervoor dat je Google Home App erbij hebt, dan zet je de chromecast aan, deze zend een wifi signaal uit, via de Home App kan je wifi signaal aanklikken en vanuit daar koppelen met je huidige wifi signaal.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Neel2210 welkom op de Community. Top dat je zo uitgebreid aan de slag bent met dit probleem!

Wanneer de Chromecast is aangemeld op de Ziggo booster (Je ziet dan het juiste netwerk op het tv scherm van de Chromecast) dan moet deze vindbaar zijn voor alle apparaten in je thuisnetwerk, op zijn minst met de apparaten die op dezelfde Ziggo booster zijn aangemeld.

Volgens mij heeft de Home app moeite om na instellen de Chromecast weer te bereiken. Reset alles eens. Modem, Chromecast en mobiel. En zorg dat de mobiel waar vanaf je wil casten / Home app bedienen ook op de Ziggo booster is ingelogd met wifi.

We lezen graag hoe dat allemaal afloopt 🙂
Neel2210
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor de tips! Morgenavond heb ik tijd om er even op mijn gemak naar te kijken. Uiteraard zal ik mijn bevindingen vervolgens met jullie delen. Hopend op een positieve afloop!;)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Laat even weten hier hoe het is afgelopen, is voor Ziggo en de gebruikers leuk om te weten.
Neel2210
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Een klein update omtrent de chromecast. Eerder deze avond dacht ik het andermaal te proberen om mijn chromecast aan de praat te krijgen. Ik plugde de chromecast in de HDMI-poort van mijn tv. Nadat ik de Google Home App opende zag ik tot mijn telefoon verbonden was met de chromecast. En wonder boven wonder hij werkt! Heb niks veranderd of gedaan maar hij werkt opeens haha. Dank voor de tips! Topic closed!

Uitgelicht topic