Sticky

Alles over Ziggo Wifispots!

• 16 juni 2017
  • 26 Reacties
  • 6351x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

26 Reacties

@Sander Ziggo, zou ook mooi zijn als u de wat technische details bij de algemene informatie neerzet. Wat voor informatie duid ik op?

- 10 Mbit wordt verdeeld over de aantal mensen die verbonden zijn met de hotspot. 6 apparaten MAXIMAAL TEGELIJKERTIJD verbonden met hotspot X, is 10 Mbit / 6 apparaten = 208.33 KB per apparaat. Dit uiteraard ook het zelfde met de upload. 2 Mbit / 6 apparaten = 41.66 KB per apparaat.
Met andere woorden als zoveel apparaten verbonden zijn met 1 hotspot, kan je fluiten naar 720p of 1080p vloeiend streamen van youtube filmpjes. Beter blij zijn met 480 of lager. Als 1 apparaat maximaal mee is verbonden, kan die wel 1080 streamen.

- Een hotspot ondersteunt MAXIMAAL 6 apparaten. Maar jouw gebruiksnaam kan maximaal op 5 apparaten gebruikt worden. Daarnaast, kun je MAXIMAAL 3 apparaten gebruiken op 1 hotspot met de zelfde gebruiksnaam + wachtwoord. Dus voor hotspot X kunnen 3 apparaten van jou op die hotspot zitten, om nog die andere 2 apparaten te verbinden moeten die verbonden worden met hotspot Y. Hoe te doen aangezien de SSID allemaal Ziggo zijn? Gebruik de BSSID (macadress van de Ziggo apparaten).

- De hotspot heeft ook een beperkt aantal tcp-sessies. Dus als jij even ergens bent met je laptop en je wilt multitasken (veel websites tegelijkertijd bezoeken, terwijl je muziek via bijv spotify zit te luisteren etc.), dan wordt dit tegen gehouden. Hoeveel sessies dit zijn, dat weet ik niet, wellicht kan Ziggo hier meer informatie over vrij geven.

- De hotspot heeft een DHCP lease time van 60 minuten. Of te wel elke 60 minuten wordt je automatisch "dissociated" en moet je opnieuw verbinden en ipadres verkrijgen van de hotspot.

- Je kunt geen static ipadres geven, de DHCP-server van de hotspot geeft een ipadres, dit is tevens jouw WAN adres (internet adres) en niet een soort local adres. Wat ik wil als tip geef is, al krijg je een ipadres toegereikt, probeer de DNS zelf te beheren. De DNS van Ziggo vergeleken met die van openDNS of van Google zijn vele malen trager. Met andere woorden, website laden stuk sneller met de DNS servers van openDNS/Google. Je zult dan 4 DNS servers krijgen waar van #1 & #2 die van de DNS zijn wat jij zelf hebt ingevuld, DNS #3 & #4 zullen die van Ziggo zijn. Jouw apparaat zal dan ook #1 pakken als die niet werkt dan naar #2..etc. etc.

Dit is zo ver ik heb kunnen vaststellen. Mocht ik wat missen of u wat zou weten wat ik niet weet, zou erg aangenaam zijn als u deze deelt.