Frits_N

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Algemene vragen

Hoewel we hier geen problemen hebben en de maximale snelheid halen heb ik toch enkele vragen:

1.    Is het sowieso een goed idee om b.v. één keer per week het modem een keer te rebooten of is dat onzin? Of is het devies: als het werkt, blijf er af.


2.    Eén of twee keer per dag zie ik in de netwerk historie een T3 melding, maar ik merk daar niets van. Ongeveer 30 seconden voor een T3 melding wordt deze vooraf gegaan door een Illegal - Dropped INPUT packet melding. Kan het zijn dat de T3 melding ten onrechte in het log komt te staan of is er dan toch echt even iets mis geweest met de verbinding?


3.    Klopt het dat je IP flood detectie en ICMP flood detectie het beste kunt uitschakelen? Heb ik nu wel gedaan.


4.    Klopt het dat je de IPv6 instellingen het beste op Stateful kunt zetten i.p.v. Stateless? Het valt mij n.l. op dat als het op Stateful staat er in Speedtest 0,0% verlies is en bij Stateless meestal tussen 0,3% en 1,5% verlies.

Alle reacties zijn welkom. 

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
  1. Geen gek idee. Niet strikt noodzakelijk.
  2. Ja dit klopt niet helemaal. Kan voorkomen. Geen last = geen probleem.
  3. Nee, dat klopt niet, maar het kan verder geen kwaad.
  4. Nee, dat maakt hiervoor niet uit. Je hebt het ook over marginale veschillen die toeval kunnen zijn.
Frits_N
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel hanh voor je snelle reactie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

“3.    Klopt het dat je IP flood detectie en ICMP flood detectie het beste kunt uitschakelen? Heb ik nu wel gedaan.”

Alleen als er bepaalde streams niet werken zoals b.v. VPN en bepaalde programma's die een continu contact willen hebben.

“4.    Klopt het dat je de IPv6 instellingen het beste op Stateful kunt zetten i.p.v. Stateless? Het valt mij n.l. op dat als het op Stateful staat er in Speedtest 0,0% verlies is en bij Stateless meestal tussen 0,3% en 1,5% verlies.”

Stateless kan problemen opleveren met verbinding maken en de stabiliteit van wifi verbindingen met bepaalde systeemsoftware zoals Android en er zijn sommige Apple systemen die een betere verbinding hebben met Stateful.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Incidentele T3-errors zijn gebruikelijk en kun je negeren. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Marco1861 wrote:

Incidentele T3-errors zijn gebruikelijk en kun je negeren. 

Eeeuh nope. Werk je bij de Ziggo servicedesk?  T3 zijn kritische fouten en wijzen op problemen in de Docsis datastroom. Nooit negeren. Bij de CB worden ze helaas ook door de buggy onboard firewall veroorzaakt, zie Be rt's punt 3.

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Frits_N 

  1. Mijn advies is zo lang mogelijk laten draaien, dan groeien de logs, en als er war afwijkt dan heb je een datum / tijd. Als je zelf reboot weet je bij een storing / afwijking niet precies of jezelf een factor daarin was.
  1. Stateful geeft met Android gebaseerde apparaten (en dat is tegenwoordig veel!) minder problemen met IPv6. De IPv6 ondersteuning is in Android, nogal, ahum, beperkt? 

Uitgelicht topic