Ik heb al sinds november 2018 problemen met m’n internetverbinding. Afgelopen half jaar ging het aardig goed maar de afgelopen twee weken is het weer mis.
Dit is m’n eerste topic, en dit is een vervolgtopic wat ik niet meer kan vinden in het Ziggo archief.
Zo’n drie keer per dag krijg ik de volgende foutmeldingen en valt de verbinding voor 30s weg:
RCS Partial Service;CM-MAC=HIDDEN;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:6c:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=HIDDEN;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:6c:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ik heb verder T3 timeouts and er zijn relatief veel pre- en post RS errors.
Vorig jaar heeft Ziggo alles in de meterkast aangelegd, verbinding met straatkast was goed. Verbinding met wijkkast was goed. Er was destijds een probleem met een modem in het LC.
Geen idee wat het nu is maar de errors rijzen weer de pan uit en daardoor gaat de verbinding over de zeik.
Hieronder screenshots van mijn connect box log. Toevallig is 12 dagen geleden mijn mediabox XL vervangen door een Next, waarna problemen lijken te zijn begonnen. Heel af en toe heb ik ook blokjes in beeld.