Vraag

Al heel lang grote internetproblemen

  • 18 september 2019
  • 67 reacties
  • 2788 keer bekeken


Toon eerste bericht

67 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Het kan natuurlijk een "gewone" storing betreffen.😉
Vandaag wel haperingen gevoeld. De netwerk logs zijn hetzelfde als voorheen. Op dit moment ligt het internet er al 2 uur uit dus ik kan ook niet in de modem komen...
Deze stelling is niet juist. Om in uw modem te komen heeft u alleen een wifi-verbinding met uw modem nodig, internet speelt daarbij geen rol. Maar u heeft wel inzage in de logs, dus u kan dus wel in uw modem komen, een beetje verwarrend allemaal.

@Ronald Ziggo Kan jij deze verbinding eens monitoren?
Reputatie 2
Ik kon wel in de logs komen inderdaad, totdat het internet er ergens vanmiddag helemaal uitviel. Nu kan ik niet in het modem komen.
Ik kon wel in de logs komen inderdaad, totdat het internet er ergens vanmiddag helemaal uitviel. Nu kan ik niet in het modem komen.
Branden er nu lampjes, behalve het witte powerlampje, op uw modem?
Reputatie 2
Het tweede lampje met die pijltjes knipperde. Ondertussen is het internet weer terug.
Reputatie 7
Hallo Ouwerkerk,

Ik was helaas wat druk en zie de updates nu pas.
Maar hebben de onderbrekingen van toen zich nog eens herhaald of is het sindsdien stabiel?

Anders wil ik er met liefde een test sessie tegenaan gooien :)

Gr,
Reputatie 2
@Ronald Ziggo Geen probleem. Het ging een tijdje goed. Echter is het vandaag echt weer drama. Misschien omdat we vandaag een verjaardag hebben en er meerdere mensen connecten? Ik heb denk ik waarden gescreenshot die bij het probleem horen. Misschien dat dat helpt:






Er waren eerst 4 upstream kanalen, dat is er nu opeens weer 1 geworden.
Reputatie 7
Tja, het downstream kanaal op 178 MHz is gezien de post Reed Solomon errors slecht en één upstream kanaal is natuurlijk ook niet de bedoeling. Verder de nodige kritische SYNC meldingen en wegvallende downstream kanalen waarschuwingen (RCS). De boel lijkt mij nog steeds niet stabiel. Het modem klaagt niet voor niets.
Reputatie 2
Precies. Niet echt stabiel inderdaad. Na de reset van de modem is het opzich wel weer stabiel geworden. Maar toch gek dat het weer voorkomt.
Reputatie 7
Badge +17
Het lijkt me nuttig dat @Ronald Ziggo , zoals hij eerder opperde, er een testsessie op los laat, om mogelijk meer omtrent de oorzaak boven water te krijgen.
Reputatie 7

Ja dat loopt niet lekker…. ik ga hier een meting starten zodat we een bepaalde tijd kunnen doormeten.
Komende drie dagen laat ik doormeten.

 

Gr,

Reputatie 7

Zondag kom ik op deze terug, mochten er nog ontwikkelingen zijn, dan lees ik ze natuurlijk wel graag.

 

Gr,

Reputatie 2

@Ronald Ziggo Prima! Update gelijk nu, weer foutmeldingen en internet dat eruit vliegt:

 

Reputatie 7

Ok, die uitval kan ik ook terugzien, ik zie ook verstoringen en de aanloop ernaar toe.

Nog erger, ik zie sinds die uitval nog maar enkele kanalen up.

Hoe heb je het internet in de afgelopen dagen na je laatste melding ervaren?

 

Ik ga hier morgen even met een collega induiken, want dat het niet klopt is helaas wel duidelijk en daar moet sowieso een senior monteur heen.

 

Gr,

 

Reputatie 7

Hmm, ik heb even geprobeerd op het bij ons bekende mobiele en vaste nummer te bellen, maar kan je niet te pakken krijgen.

Zou je me kunnen laten weten wanneer ik kan bellen? Eventueel mag je ook een telefoonnummer doorgeven via een privébericht.

Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor ‘stuur bericht’.

 

Gr,

Reputatie 2

Je hebt toevallig toch geen XL media box aangesloten zitten. Als ik die aan zette had ik ook bijna geen internet meer, heel af en toe.

Reputatie 7

Hi @Ouwerkerk, bij afwezigheid van Ronald houd ik een oogje in het zeil. Ik begreep dat er nogmaals een monteur bij jullie langs moet komen nadat eerdere monteurs dit probleem niet stuctureel op hebben kunnen lossen.

Zojuist heb ik gebeld (met je moeder volgens mij) om een afspraak in de agenda te plannen, komende dinsdag (5 nov) komt onze monteur bij jullie langs tussen 12:00 en 18:00.

Reageer