Vraag

Al heel lang grote internetproblemen

  • 18 september 2019
  • 67 reacties
  • 2660 keer bekeken

Reputatie 2
Beste allemaal,

Al jaren hebben wij hier thuis internetproblemen, en na een aantal monteur bezoekjes vorige jaren en 3 monteur bezoeken de laatste paar maanden is het probleem nog steeds niet opgelost, dus ik ga het hier nog eens proberen. Een tijdje geleden heb ik hier https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-weg-41017 al een topic aangemaakt, maar dit heeft de problemen niet verholpen.

Het probleem is meestal dat de internetverbinding voor 10 tot 30 seconden wegvalt en daarna weer terugkomt. Dit gebeurt soms wel een paar keer per uur. Vooral voor games is dit echt heel erg vervelend omdat je er dan automatisch uitgegooid wordt. Ook komt het voor dat het internet er helemaal uitvliegt, en dan werkt alleen het opnieuw opstarten van de modem. Ik heb echt al van alles geprobeerd (zelfde dingen ook meerdere malen), dus de makkelijke opties als modem resetten ga ik niet nog een keer proberen. Hieronder zal ik jullie proberen zoveel mogelijk informatie te geven over het probleem door waarden te sturen en foto's van de meterkast.









Kabel uit AOP loopt dus naar splitter, die signaal split voor versterker en modem. Modem zit dus aangesloten op de splitter en niet op de versterker.

Met vriendelijke groet,
Marc

67 Reacties

Reputatie 4
Werk je bedraad of met wifi?
Reputatie 7
Badge +17
@Ouwerkerk wat heeft(hebben) de monteur(s) de laatste keer gedaan?
Na drie afspraken en in totaal vier monteurs over de vloer, is het de laatste monteur wel gelukt om mijn verbinding te herstellen.
Bij mij zat de fout in de wijkkast, het ging om een gecorrodeerde connector aan mijn kabel.

Hier het hele verhaal: Instabiele internetverbinding
@Ouwerkerk je hebt op alle kanalen postRS errors, en je hebt maar 1 upstream kanaal op je modem. Kortom je modem heeft geen goede connectie met de CMTS. Dat moet je Ziggo voorleggen. De splitter die je hebt kan het probleem zijn, maar misschien is hij ook gewoon goed. Welk type is het?

Edit: ik lees net in je vorige topic dat daar ook al geconstateerd dat je modem een verbindingsprobleem heeft. We zien dus nog steeds hetzelfde...
Reputatie 2
Hallo allemaal, bedankt voor de snelle antwoorden!

@ShelLuser Ik werk zowel bedraad als met WiFi. Playstation bedraad en als ik daarop speel dan vliegt het internet er vaak uit. Telefoon etc WiFi maar ook daar moet ik soms switchen naar 4G omdat pagina’s niet laden.

@KBX458 Heel de meterkast omgegooid. Nieuwe AOP en nieuwe splitter. AOP was blijkbaar verouderd. Volgens mij heeft de monteur ook iets in de wijkkast gedaan, hij moest ook buiten iets doen, maar dat ben ik even vergeten.

@Storm Ik ga zo je topic even lezen! Alleen heeft de monteur de vorige keer volgens mij wel iets in de wijkkast gedaan, alleen weet ik dat niet zeker.

@efok Oke, dat is dus echt iets waarvoor ik moet bellen en een monteur moet vragen? Of kan ik daar zelf iets aan doen? Ik heb een foto van de splitter bijgevoegd. De monteur heeft deze geïnstalleerd.



Nogmaals bedankt voor de snelle reactie’s!

Met vriendelijke groet,
Marc
Naast de hier bovengenoemde factoren, er lijkt toch iets mis te zijn met uw verbinding, zou ik de kanalen handmatig kiezen. Ziet u wel eens dat er andere kanalen gekozen worden? Een overschakeling naar een ander kanaal kan een kortstondig signaalverlies veroorzaken.
Reputatie 2
@Jan F. Ook handmatige kanalen heb ik al geprobeerd. Hetzelfde probleem blijft zich dan voordoen.
@Jan F. Ook handmatige kanalen heb ik al geprobeerd. Hetzelfde probleem blijft zich dan voordoen.
Ok, ik heb uw topic gesignaleerd bij het moderatieteam. Het upstreamsignaal is niet goed, dat zou na een aantal monteurs toch niet mogen voor komen.
Reputatie 4
Badge +6
Meeste monteurs kijken of de internet werkt, en dan wordt er meestal niet gekeken hoe de singaal waarden zijn , 1 upstream dit verklaart het probleem ook. dit heb ik zelf ook gehad ik zou normaal 4 upstream kanalen moeten hebben hele buurt had het , en ik was de enigste die er 6 had hoe krom.kon dat zijn .
Hallo allemaal, bedankt voor de snelle antwoorden!

@ShelLuser Ik werk zowel bedraad als met WiFi. Playstation bedraad en als ik daarop speel dan vliegt het internet er vaak uit. Telefoon etc WiFi maar ook daar moet ik soms switchen naar 4G omdat pagina’s niet laden.

@KBX458 Heel de meterkast omgegooid. Nieuwe AOP en nieuwe splitter. AOP was blijkbaar verouderd. Volgens mij heeft de monteur ook iets in de wijkkast gedaan, hij moest ook buiten iets doen, maar dat ben ik even vergeten.

@Storm Ik ga zo je topic even lezen! Alleen heeft de monteur de vorige keer volgens mij wel iets in de wijkkast gedaan, alleen weet ik dat niet zeker.

@efok Oke, dat is dus echt iets waarvoor ik moet bellen en een monteur moet vragen? Of kan ik daar zelf iets aan doen? Ik heb een foto van de splitter bijgevoegd. De monteur heeft deze geïnstalleerd.



Nogmaals bedankt voor de snelle reactie’s!

Met vriendelijke groet,
Marc

Die splitter lijkt me qua type echt OK. Toch maar weer een monteur, en houdt je screenshots die je hier plaatst erbij. Maar @Jan F. heeft het al weggelegd bij een moderator. Dat wil nog wel eens helpen.
Reputatie 7
Hallo @Ouwerkerk het valt vooral op dat je al heel lang van alles doet om dit opgelost te krijgen, inclusief fotorapportages.

First things first. Bij signaalproblemen willen we altijd weten hoe het signaal eruit ziet met rechtstreeks aangesloten apparatuur. Dus 1 kabel vanaf de AOP naar de modem, geen splitters en versterkers daartussen. Is het signaal dan nog steeds slecht? Dan kun je niets meer doen is heb je een monteur nodig. Is het signaal dan opeens goed? Dan zat de oorzaak in je binnenhuis installatie. Je kan dan zelf proefsgewijs uitvinden waar het zit. Dit kan een monteur ook doen. Ik weet niet waarom deze basis stap niet is uitgevoerd.

Hier is vastgesteld dat er maar 1 in plaats van 4 upstreams actief is. Als er maar 1 upstream is dan is er meestal een grote weerstand tussen de modem en de wijkkast. De modem moet een weerstand overbruggen en dat kan alleen maar op 1 kanaal. Ik heb op verzoek van Jan F. naar het signaal gekeken. Ik zie 1 upstream van 57dB!! Dat is heel veel! Ik zie op alle andere apparaten in de wijk goede upstreams. Het probleem zit niet in de wijkkast. Jouw mediabox geeft geen signaalwaardes terug. Mogelijk heeft die ook last van dezelfde weerstand. Bijna altijd is dit iets binnenhuis, het kan ook de kabel tussen de wijkkast en de woning zijn. Hier kom je achter door het simpelweg rechtstreeks aan te sluiten.
Reputatie 2
@Jan F. Bedankt!

@Fester 538 Aha, er lijkt dus wel echt iets mis te zijn met die upstream kanalen.

@efok Er heeft inderdaad een moderator gereageerd. :)

@Anne H Ziggo Ik heb ook al meerdere malen geprobeerd de splitter weg te halen. Vroeger hadden we zelfs geen splitter. Dit heeft geen effect of er komen ander soort problemen. We hebben ook al met andere mensen uit de wijk gesproken en die hebben geen last van erge internetproblemen zoals wij, dus dat het niet aan de wijkkast ligt verbaast me niet. Ik ga voor de zekerheid nog een keer proberen de splitter weg te halen en alleen de Connectbox aan te sluiten op de AOP.

EDIT: Hier nog even de historie van vandaag. Hier heb ik de splitter nog niet weggehaald. Het aantal foutmeldingen is minder dan normaal hier maar dat kan ook komen omdat er niemand thuis was (internet vliegt er sneller uit als we met meerdere mensen tegelijk erop zitten).

@Ouwerkerk Graag nog wel een beeld van de upstream, als de modem rechtstreeks op het AOP is aangesloten. Dat zegt meer dan de historie.
Reputatie 2
@Jan F. Dat wilde ik net gaan doen inderdaad, want dan gebeurt er iets opmerkelijks...



Opeens zijn er 4 upstream kanalen. Die foutmeldingen zijn van het tijdstip dat ik de modem direct op het AOP

Komen die extra upstream kanalen ook echt omdat de modem nu rechtstreeks is aangesloten? Dan moet het liggen aan de splitter of die versterker toch? (mochten de problemen zich oplossen door de upstream)
De upstream waardes zijn nu wel correct. Mogelijk is de splitter defect.
Reputatie 2
Ook voordat we een splitter hadden (zie oude topic) waren er signaalproblemen. Ook hebben we al een keer een andere splitter geprobeerd die we zelf hebben gekocht, maar ook toen waren er nog problemen.

EDIT: Hier nog even de waardes voor 2 monteurs en zelf proberen.


Heeft u die andere splitter nog? Misschien werkt die nu toch wel.
Reputatie 2
@Jan F. Bedankt voor de hulp tot nu toe. Ik probeer het eerst even een tijdje zonder splitter. Daarna zal ik de andere splitter proberen te vinden.
Reputatie 2
@Jan F. Ik heb de verbinding getest zonder splitter, de problemen bleven gewoon aanhouden. Als ik vanavond thuis kom zal ik proberen de andere splitter te vinden en die te proberen.
Als de problemen aanhouden wanneer de modem rechtstreeks op het AOP is aangesloten, zal een andere splitter dit probleem niet verhelpen.
@Jan F. Ik heb de verbinding getest zonder splitter, de problemen bleven gewoon aanhouden. Als ik vanavond thuis kom zal ik proberen de andere splitter te vinden en die te proberen.
Het lijkt allemaal een beetje tegenstrijdig. Maar als u rechtstreeks op het AOP bent aangesloten, wat zijn dan de waarden van de upstream als u problemen ervaart? Als die dan ook niet goed zijn, zal een netwerkmonteur waarschijnlijk wel iets voor u kunnen doen.
Reputatie 2
@Jan F. Deze waardes kreeg ik toen bij upstream kanalen.

Reputatie 2
Vannacht heeft het internet er de hele tijd uitgelegen, toen kon ik niet naar beneden om de modem te herstarten en het lukte al helemaal niet om via die 1.9........ link op de Connect box in te loggen. Nu dus even handmatige herstart en kijken wat er was... Gisteravond 5 spellen geprobeerd te spelen op de Playstation, en 5x werd ik eruit gegooid.
De waardes die nu te zien zijn zijn wel correct. Misschien kan @Anne H Ziggo verder in uw modem kijken of een monitorprogramma opzetten.
Reputatie 2
@Jan F. Bedankt. Dan wacht ik dat even af. NB: in vorige topic werd gezegd dat juist de downstream
te hoog / te laag was.


Reageer