Roland.Spiering

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afsluiting wegens "Mail Abuse"

Op dinsdag bleek mijn internet niet meer te werken. Na gebeld te hebben met Ziggo ben ik verzocht mijn model te herstarten (geen resultaat). Nog maal bellen en op aanwijzing van de dame aan de andere kant een fabriek reset van het modem uitgevoerd (weer geen resultaat). 3de keer bellen, toen pas wist de persoon aan de ander kant van de lijn mij te vertellen de ik afgesloten zou zijn wegens "mail abuse. Wat blijkt mijn Domotica oplossing stuurde elke minuut een mailtje naar mijn eigen gmail account, kortom geen spam bot of iets dergelijke.
Ik zou de volgende dag terug gebeld worden om het herstel van mijn internet verbinding te checken. Uiteraard ben ik niet gebeld maar heb ik zelf weer moeten bellen. Ik geprobeerd op een nette manier nogmaals mijn verhaal te doen, waar de Persoon aan de andere kant van de lijn, die mij niet eens uit liet spreken, anders over dacht en de verbinding verbrak (uiterst professioneel)(ik hoop dat dit gesprek voor trainingsdoeleinden wordt terug geluisterd). Nog maar een keer bellen. Op dat moment kreeg ik te horen dat de verbinding hersteld zou moeten zijn (Natuurlijk nog niet gefixeerd).
Nog maar een keer bellen. Dit keer kreeg ik te horen dat het herstel was afgewezen en dat we het herstel opnieuw aan moesten vragen dit zou weer 2 dagen kunnen duren....F..CK!!!

Tot op heden heb ik nog geen internet en ben ondertussen plannen aan het maken om een gehele overstap te maken. Teven heb ik wat zakelijke leads bij Ziggo open staan welke ik ook per direct ga stoppen.

Ik ben van mening dat mail abuse moet worden voorkomen. Het zou wel zo netjes zijn van Ziggo om hun klanten te informeren wanneer zoiets zich voor doet, wel zo klantvriendelijk. Ik ben er pas achter gekomen na 3 keer zelf bellen.

Mijn boodschap: Zorg dat je niet in deze mallemolen terecht komt bij Ziggo je komt er namelijk niet zomaar uit.
14 Reacties 14
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Ik help niet erg of echt met mijn post

Echter voor andere Ziggo mail gebruikers die hier lezen gebruik op de aansluiting beter geen mail van je ISP.

In dit geval nog lastiger omdat velen ook wanneer men de ISP mail niet gebruikt dan weer wel de SMTP.ziggo zal blijven gebruiken ook dat zou ik persoonlijk liever niet doen.
Dit dus mede omdat een afsluiting / blokkade dan nog kan voorkomen.

en best velen met u lopen een dergelijk risico ook volgende

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/vpn-zorgt-ervoor-dat-email-geblokkeerd-wordt-37138#post368306

Ziggo beleid zou men wat dat betreft ook al weten misbruikers dan hoever ze wel of niet kunnen gaan ergsn meer duidelijk en transparant moeten gaan komen,

Op zijn minst e.a. in MIJNZIGGO account zichtbaar en hulpt daartoe waar van blok en of aankomend of reeds gedane afsluiting sprake is.

GMAIL en co zijn niet voor de poes en geven Ziggo bij zulke zaken een afwaardering waar ook ander Ziggo klanten weer last kunnen hebben die mail vanaf Ziggo aansluitingen verzenden.

Momenteel is alles veel strakker aan het worden in het web om misbruik en spamming enz tegen te gaan!


Verder is de tekst hier dus niet up to date en compleet want er staat niet duidelijk dat gehele aansluiting dus ook internet geblokkeerd kan gaan worden ook ander zaken devices die mails versturen als domotica enz niet.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508
SpZi

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Er schijnt een algemeen topic te zijn (voor dit probleem) die uitgelicht staat. Dit is ook door een medewerker van ziggo geplaatst. Ik zal daar nog eens doorheen gaan om te kijken. Of er een oplossing tussen staat, maar het lijken allemaal generieke oplossingen die waarschijnlijk tot niks uitleiden.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Spziggo wrote:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Er schijnt een algemeen topic te zijn (voor dit probleem) die uitgelicht staat. Dit is ook door een medewerker van ziggo geplaatst. Ik zal daar nog eens doorheen gaan om te kijken. Of er een oplossing tussen staat, maar het lijken allemaal generieke oplossingen die waarschijnlijk tot niks uitleiden.


Yep heb net die link hierboven gezet
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo. Dat is 1440 mailtjes per dag voor Domotica.
Dit is wat ik weet uit dit Forum.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/limiet-e-mails-versturen-via-ziggo-mail-30122
Maar deze info ligt niet helder op straat, dus ook niet via de officiele Ziggo Site.
Vermoedelijk verstuurde je via port 25 ipv via 587. In het laatste geval lijkt de limiet hoog genoeg te liggen: 2500.

Maakt verder niet uit. Op grond hiervan brutaal je Interverbinding afsluiten, vind ik al niks.
Laat staan dat dit niet niet netjes en snel wordt opgelost, met helderheid over wat je voortaan het beste kunt doen om binnen de kennelijke limieten te blijven.
Bah, dus.

Ik ga een Ziggo Moderator hiervan in kennis stellen & die zal je snel komen helpen.

Leef met je mee.

Han
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Zoiets heb ik ook net gedaan, maar weet niet of Anne H Ziggo Anne H Ziggo mij hier al .. neemt en /of die vandaag nog gaat lezen.

Het loopt totaal de verkeerde kant uit klanten moeten vooraf dit dudielijk weten en d ekans krijgen zaken in orde te brengen voordat er een blok komt

Niet iedereen snapt e.a. velen zijn leek en nergens staan de grenswaarden waarop men wel of niet op triggerd eenvoudig zichtbaar vindbaar voor Ziggo klanten enz.

Men kan een trigger zetten die een mail verzend u bent op dat en dat percentage van u limiet pas op.
Verder zou er gelijk bij blokkades wel een soort spoedsupport telefoon nr enz moeten staan, bij fouten maar ook bij echte hacks is spoed juist nodig


Edit we hebben het al over e.a. gehad o.a. hier
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/lieve-ziggo-doe-wat-aan-u-support-bij-vooral-mailblokkades-bijv-37047
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
@-All
Voor de goede orde Dit gaat over een blokkade van je Internetverbindng en niet over een verzendblokkade via smtp.ziggo.nl:587. Die zal er overigens ook wel zijn, denk ik.
Het kan dus nog een graadje erger.

Spziggo Waar heb jij last van?
Je schrijft:
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Is dat zo?
Voor het opheffen van een blokkade van verzenden kun je dat Topic ff bekijken.
Gr Han
SpZi

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn internet is geblokkeerd wegens het versturen van mailtjes via de ziggo mail. Noe weet ik niet precies hoe die mail werkt, maar ik heb het wachtwoord veranderd en daarmee zou volgens de telefoonnist genoeg zijn gedaan om het probleem te verhelpen. Dit holp echter niet en nu word er gezegd dat het via ons ip is. Ik weet nu niet goed waar het probleem moet liggen en krijg daar verder geen directie in.
Ik heb de forum post van sander ziggo gelezen en heb de maatregelingen die van toepassing waren uitgevoerd. Verder weet ik niet zeker hoe het zit met het gebruik van een vpn maar ik zit verder niet op de ziggo mail. Ik maak alleen maar gebruik van gmail. Ik zou anders de ziggo mail uit willen zetten, maar weet nu niet zeker of het probleem daar wel zit.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Spziggo
Ok. Dan heb je hetzelfde probleem. Wacht een reaktie af van een Ziggo Moderator.
Jij komt ook aan de beurt.
Gebruikte je een 4G verbinding van je Phone om de wachtwoorden te veranderen?
Op zich prima als verzenden via smtp.ziggo.nl geblokkeerd is, maar dat heft een blokkade van je Internetverbinding niet op, zover ik weet.

Als je naar eigen zeggen smtp.ziggo.nl (vrijwel) nergens voor gebruikt, dan snap ik niet goed hoe jou dit kan overkomen..
Gr Han
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
hanh wrote:
Spziggo


Ok. Dan heb je hetzelfde probleem. Wacht een reaktie af van een Ziggo Moderator.
Jij komt ook aan de beurt.
Gebruikte je een 4G verbinding van je Phone om de wachtwoorden te veranderen?
Op zich prima, maar dat heft een blokkade van je Internetverbindng niet op, zover ik weet.

Als je smtp.ziggo.nl (vrijwel) nergens voor gebruikt, dan snap ik niet hoe jou dit kan overkomen..
Gr Han



Daar hebben we het precies weer bij de kladden, moeten raden gissen enz.
Hier helpt alleen gelijk een goed support vanaf allereerste begin voordat de blokkades gezet worden.
Geen enkel ander oplossing is acceptabel vind ik persoonlijk.

Ook moet hier gelijk een ..lijns support aan de slag zodat er wel gelijk log files mailserver en gegevens zijn waarmee men best simpel kan zien wat er nu heeft echt plaats gevonden.
Noem maar wat printer die eventueel gehackt is op dat niveau , of gewoon een doorbel whatever hacked of legitiem in orde maar over de limieten de info's staan in log files zo ook ziet men aankomen ( meestal) wanneer die bijna gezet gaan worden, en kan men voorzorgen middels waarschuwing met gelijk alle maar dan ook alle info's dus log files aan die klanten of in mijnziggo account zetten bij die klanten.

Dan kan men simpel zien wat er daadwerkelijk speelt

Het 2e gekke is men die klanten komen uiteindelijk hier in dit forum voor support terwijl dit geen ZIGGO Support forum is zeggen ze zelf bij Ziggo.
SpZi

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zpiep wrote:
Het 2e gekke is men die klanten komen uiteindelijk hier in dit forum voor support terwijl dit geen ZIGGO Support forum is zeggen ze zelf bij Ziggo.

U Heeft gelijk. De support die ziggo geeft is vrijwel waardeloos. Misschien geven ze op een aantal vlakken wel goed advies, maar zodra je volledige internet wordt geblokkeerd sturen ze 3 dagen later een brief. Voordat deze brief ontvangen was hadden we al 3 keer gebeld met telefonisten die zijden dat de router uit en aan moest. En hadden we ondertussen ook al iemand aan de lijn gehad die zij dat het geblokkeerd was door een virus. Na een virus check gedaan te hebben en opgebeld te hebben zeiden ze dat ze de blokkade zouden opheffen. 2 dagen later belde we terug en kregen we te horen dat het voorstel was afgekeurd en dat het kwam door de ziggo mail. Hierna hebben we de wachtwoorden van de mail en ziggo veranderd en opnieuw een aanvraag gedaan.
Pas die dag erna kregen wij toen de brief binnen. Ook kregen we een mail dat de e-mail blokkade was opgeheven (maar niks over het internet). Vanavond kreeg ik te horen dat de mailtjes via ons ip worden gestuurd.
Ik weet nu niet eens wat ik moet geloven en laat staan wat de oplossing is.
Ik zal vanavond maar weer eens bellen, maar betwijfel of dit iets gaat opleveren.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Ik verwacht daar u SPziggo niet van Ziggo bent.
EN verwacht ook dat ze u forumnaam gaan wijzigen hihi :wink:

Dit omdat het Valentijn is neen maar wel blijven lachen graag aub.
Ik was bij aanmaken voor forumnaam hier ook begonnen met Ziggopiep als naam enz, dacht lekker makkelijk dan weet ik dat is mijn naam op Ziggo forum,maar kan dus verwarring geven en dan past een Moderator dit netjes aan.

Verder heb ik bij elk Ziggo contact dus ook mijnziggo account voor zover het kan een juist niet Ziggomailadres, wel zo handig als dat namelijk niet meer werkt / toegankelijk is of wachtwoord wat dan ook dat ook dan dat juist niet over Ziggomail gaat lopen die communicatie.
Eigenlijk zou men daar minimaal 2 emailadressen vast moeten kunnen leggen ( mijnziggo, kan dit al? ( 1 ziggo en een ander extern niet ziggo)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Roland.Spierings . Welkom hier. Wat een verhaal zeg, en wat een chaos.
Ik zie inderdaad dat je internet geblokkeerd is omdat er is geconstateerd dat er teveel mail vanaf je IP-adres gestuurd is. Je mail is niet geblokkeerd, omdat het hier niet over de Ziggo mail gaat.

Nu kan ik allemaal redenen noemen waarom het wel goed is dat deze maatregel er is; het gaat hier denk ik toch vooral om het vervolg. En dat is in dit geval absoluut niet een verhaal om over naar huis te schrijven. Je had direct bij het eerste contact moeten horen wat er precies aan de hand was en de medewerker die jou sprak had het juiste onderzoek met jou moeten doen en de juiste stappen moeten ondernemen om de blokkade te verwijderen.
Heb ik hier een uitleg voor? Nee. Ik kan de gesprekken niet terug luisteren en kan ook niet verklaren waar de antwoorden/uitleg van mijn collega's vandaan komt.

Wat ik wel kan doen is ervoor zorgen dat ze beter op de hoogte zijn van wat hier is gebeurd, hoe ze dit hadden moeten/kunnen oppakken en hoe dit voorkomen had kunnen worden. Ook zet ik intern uit dat hierover kennelijk te weinig kennis/informatie is. Schiet jij nu niets mee op, maar wil ik alsnog wel graag meegeven.

Nu lees ik in het systeem dat de blokkade inmiddels wel van je account af is, maar je internet nog niet werkt. En dan lijkt er toch iets anders aan de hand. Kan je ons iets vertellen over hoe de boel is aangesloten en of je lampjes op de modem ziet?

We horen graag van je!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
SpZi . Ik zou ook heel graag bij jou kijken hoe de vork in de steel zit, zodat ik je verder kan helpen. Helaas heb je in je profiel geen gegevens opgenomen waarop ik je kan vinden. Mag ik je verder helpen? Zou je dan je postcode en huisnummer in je profiel willen opnemen? 🙂
SpZi

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had nog een keer gebeld en werd aangeraden om Malwarebytes te draaien, omdat die misschien nog bedreigingen op zou pakken die AVG niet zou hebben opgevangen. Er waren wel een aantal bedreigingen gevonden. Bij het opnoemen met wat ik gevonden had heeft de servicedesk een nieuwe aanvraag gedaan. Deze was geaccepteerd. Om te voorkomen dat we weer tegen een probleem aan zouden lopen hebben we het volledige netwerk opnieuw ingericht en Windows vervangen met Linux. Ook draaien we nu een Pi-hole die reclames en onbetrouwbare domeinen blokkeert.

Uitgelicht topic