Bart71

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Activatie abonnement

Goeiemiddag,

Wellicht is dit niet het juiste platform maar ik raak nu wel ten einde raad.

Twee en halve week geleden is de monteur bij ons geweest, echter is de activatie niet gelukt. Na een halfuur zou het automatisch wel opgelost zijn.

Sindsdien heb ik  bijna elke dag contact gehad met de klantenservice, via telefoon en chat. 

Elke keer hoor ik dat het nu ‘doorloopt’ of dat het is ‘geescaleerd’ en dat ik weer 24 of 72 uur moet wachten. Resultaat is dat ik nu nog steeds geen internet en geen TV heb, en er lijkt niemand te zijn die zich echt vastbijt in het probleem. Vanmorgen weer contact gehad, en weer wordt me verteld dat ik moet wachten. Dit keer zou ik (weer) worden teruggebeld, maar ook daarmee heb ik slechte ervaringen (meestal gebeurt dat niet en zijn we weer een dag verder).

Dus… Al twee en halve week geen internet en geen TV en geen zicht op verbetering. Wie kan dit nu voor me oplossen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Bart71 goedemorgen! 

Allereerst, welkom hier op de Community. Wat een kluitje - riet, kastje - muur verhaal wordt dit onderhand. Super irritant 😞 Maar super goed dat je ons via deze weg hebt gevonden zodat we met je mee kunnen denken. 

Ik heb de administratie voor je gecontroleerd en hier zie ik dat je modem goed in het systeem staat sinds gisteren 17.30 uur. De Mediabox Next kon niet achter blijven en staat goed in het systeem sinds gisteren 17.57 uur. Nu moeten we die foutcode nog op zien te lossen! 

Ik wil je allereerst vragen om de Mediabox Next helemaal uit te zetten en de coax kabel en UTP kabel opnieuw aan te sluiten. Zet hierna de Mediabox weer aan zodat deze opnieuw contact gaat maken met ons netwerk en de installatie opnieuw wordt doorlopen. Mocht de foutcode nog steeds niet verdwijnen, voeg dan ook foto's toe van de hoofdaansluiting in je volgende bericht zodat we een goed beeld krijgen hoe deze is verbonden met je mediabox. Alvast bedankt en we horen het graag!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen voor Ziggo moderators zichtbaar ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.


Ja hoor, dit is wel het juiste platform.

Na 2½ week nog geen tv. Dat is wel heel erg. Gelukkig kan/mag een Ziggo mod veel meer dan de helpdesk. Misschien kan @Gianna Ziggo  uw helpen? Ze heeft een seintje gehad, nu even wachten totdat ze tijd heeft.

Zet u alvast uw postcode en huisnummer in uw profiel?

Bart71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Pasi : postcode en huisnummer staan er in. Thanx!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik leg het bij een Ziggo moderator neer, dan komen ze vandaag of morgen hier langs.

Bart71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als door een wonder hebben we sinds een uur of 17:30u internet. Wel erg wisselend qua snelheid, en zeker geen 500 mbps. Ook direct de TV geprobeerd. Helaas: foutcode CS1010: “onze systemen worden bijgewerkt”, en “ neem contact met ons op”. 
Help!
 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Bart71 goedemorgen! 

Allereerst, welkom hier op de Community. Wat een kluitje - riet, kastje - muur verhaal wordt dit onderhand. Super irritant 😞 Maar super goed dat je ons via deze weg hebt gevonden zodat we met je mee kunnen denken. 

Ik heb de administratie voor je gecontroleerd en hier zie ik dat je modem goed in het systeem staat sinds gisteren 17.30 uur. De Mediabox Next kon niet achter blijven en staat goed in het systeem sinds gisteren 17.57 uur. Nu moeten we die foutcode nog op zien te lossen! 

Ik wil je allereerst vragen om de Mediabox Next helemaal uit te zetten en de coax kabel en UTP kabel opnieuw aan te sluiten. Zet hierna de Mediabox weer aan zodat deze opnieuw contact gaat maken met ons netwerk en de installatie opnieuw wordt doorlopen. Mocht de foutcode nog steeds niet verdwijnen, voeg dan ook foto's toe van de hoofdaansluiting in je volgende bericht zodat we een goed beeld krijgen hoe deze is verbonden met je mediabox. Alvast bedankt en we horen het graag!

Bart71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OK, dankjewel @Mariska Ziggo 

Eind van de middag ga ik e.e.a. opnieuw opstarten en zal de Mediabox via UTP verbinden (is nu via WiFi).

Ik laat dan vanavond weer van me horen.

 

Bart71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Mariska Ziggo ,

 

Eind van de middag de mediabox opnieuw aangesloten. (Wel nog via WiFi)

En….. het werkt!! Eindelijk internet en TV aan de praat 🙂

 

Wat nu rest is checken hoe de WiFi is in de rest van het huis, we gaan het zien…

 

Bedankt in ieder geval, case closed (for now 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @Bart71 ,

Vandaag @Mariska Ziggo er even niet, dus daarom reageer ik even op je bericht. Goed om te lezen dat alles inmiddels werkt. Om je wifi verbinding overal in huis goed te krijgen raad ik aan ook 
eens te kijken naar dit uitgebreide topic waarin uitgelegd staat hoe je wifi verbeterd. 

Laat het ons maar weten als we je nog ergens mee kunnen helpen. 

Veel plezier met onze diensten! 
Groeten,

Paul

Uitgelicht topic