Lammen

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Acces denied sommige websites

ik krijg access denied op sommige website, dit geldt voor alle apparaten in huis op wifi en zelfs de apps van desbetreffende bedrijven, het gaat in deze op Klm.nl, hiltonhotel.com & videoland.nl als ik een VPN gebruik werkt alles wel gewoon. van alles al geprobeerd inclusief resetten verwijderen van cache etc.

iemand een idee?
40 Reacties 40
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het zou misschien hetzelfde kunnen zijn als in dit topic beschreven. echter weet ik niet hoe ik hier achter kom en dit oplos. https://community.ziggo.nl/community-archief-226/access-denied-op-een-aantal-websites-23723
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik kan namelijk ook niet op dezelfde websites (steampowerd & ikea)
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Waarschijnlijk omdat je VPN gebruikt, moet je die eerst uitzetten of vrijgeven in je modem, zodat je zonder VPN ook op website's kan komen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dave- Met VPN werkt het juist wel en zonder VPN juist niet als ik het goed lees in het eerste bericht.
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dave- Be rt ik heb pas nadat ik acces denied kreeg een VPN aangezet om te testen of dat wel werkt. het werkt dus momenteel alleen met VPN. hiervoor heb ik zeer lange tijd geen VPN meer gebruikt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
VPN moet je toch ook in je modem verwerken, anders krijg je toch geen toegang tot je VPN of zie ik dit nu fout.

Be rt je hebt het goed gelezen en ik ook :blush:
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dave- Be rt dank voor jullie snelle reacties, ik heb de oplossing gebruikt die hier in dit youtube filmpje wordt aangegeven https://www.youtube.com/watch?v=VHR4-ZVG7gM een plugin in chrome geïnstalleerd en volgens mij heet dit een VPN maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.

Maar dit lost het probleem alleen maar tijdelijke op op 1 apparaat. op alle andere apparaten blijft het probleem zich voordoen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik ga het filmpje zo even bekijken en ben ook aan kijken voor VPN en me aan het verdiepen, ik leer hier ook weer van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dave- wrote:
VPN moet je toch ook in je modem verwerken, anders krijg je toch geen toegang tot je VPN of zie ik dit nu fout.

Dave-
In de standaard modems/routers van Ziggo kun je geen VPN instellen.
VPN kan wel softwarematig werken op je apparatuur waar je internet verbinding mee maakt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je Be rt dat wilde ik weten, en was me al op paar site's wezen verdiepen erin maar aan de andere kant, twijfel ik weer want onze mede SE - EB heeft alleen maar problemen met VPN en de Community.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave- Iets beter inlezen, Dave. Anders wegblijven bij vragen over VPN. Daar is verder niks mis mee. Beperk je als SE tot de expertise waarvan je behoorlijk zeker bent. Dat doe ik ook. Het goede voorbeeld geven, enzo.

Een Router kan een rol spelen bij VPN. Als Client om de hele verbinding via een VPN Connectie te laten verlopen of als VPN Server in je eigen. netwerk. Dat laatste is andere koek. Ziggo Routers hebben dit soort faciliteiten niet. Etc.

De meeste mensen gebruiken een VPN Client per apparaat met een Connectie naar werkgever of een Publieke VPN Provider voor de privacy.

Het nut van een VPN Connectie met een Publieke Provider is zeer betrekkelijk.
Voor TS nu een uitkomst voor een opmerkelijk probleem, dat iets te maken heeft met z'n externe Ziggo Ip. Via VPN heeft ie een ander Ip, dat wel ok is.
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
voor de duidelijkheid dit gaat dus niet om VPN. ik wilde alleen aangeven dat het probleem deels wordt opgelost bij het gebruik van een VPN plugin genaamd: betternet VPN.

het probleem zit hem er dus in dan ik meerdere websites niet kan beantwoorden via ziggo. maar wel als ik dus via 4G of VPN op diezelfde apparaten internet.

alvast bedankt voor de hulp en reacties
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb de Sites die je opgaf even wat dieper bekeken, maar zie nog geen patroon.
In het andere Topic ging het over problemen met Connecties met Servers in het Akamai network. Dit was tgv een Ip blokkade. Idem is hier niet het geval, want de Sites die je noemt zitten niet in dat netwerk. Ja zelfs in verschillende netwerken.

Een wellicht rare vraag.
Wat doen:

  • www.ziggo.nl
  • www.google.com
Han
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh dank voor je reactie

de websites ziggo.nl & google.com werken gewoon.

dit is een lijst met websites waar ik tot nu toe niet op kan:

  • www.klm.com
  • www.ikea.com
  • www.hiltonhotels.com
  • www.steampowered.com
  • www.videoland.nl
het maakt overigens niet uit of ik naar de .com of .nl variant ga.

ook de apps op mijn iphone via wifi van KLM, Hilton & videoland werken niet. deze doen het wel zodra ik over schakel naar 4G. en in de browsers werkt het op wifi ook niet op andere apparaten. maar dat ook de apps niet werken vindt ik opvallend.


alle websites geven overigens ook een reference number aan als foutmelding dat is een hele lange cijfer combinatie met een paar letters ertussen die iedere keer anders is. maar de opbouw is voor alle websites hetzelfde:

enkele voorbeelden:
18.44f655f.1555844727.dcde423
18.46952317.1555845255.207c8129
18.7fedd58.1555845266.13ec5f6
18.174f655f.1555844771.f532bb8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmmmmmm. Hier duik ik wat dieper in.

Even moeilijk doen.
Mijn vraag was een test om te bekijken of je problemen hebt met Sites die alleen over IPv4 te bereiken zijn. Dat zijn de meeste, zoals die van ziggo.
Google kan over IPv6 en Ipv4 worden bereikt.
Alleen Sites kunnen bereiken via IPv6 komt wel eens voor, maar dat is het niet.
Sterker nog: misschien heb je niet eens IPv6. Die wijsheid was voor de test niet nodig.

Je hoort van me.

Han
Lammen
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh dankjewel! ik hoor graag van je. mocht je nog meer informatie nodig hebben laat het me even weten aub.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is lastig te onderzoeken.
Even een shortcut. Op basis van iets wat hier een beetje op lijkt:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-steam-client-en-website-38869

Wat gebeurt er als je alternatieve DNS-Servers instelt?

Ik neem ff aan dat je helemaal standaard Ziggo bent.
Als je geen ConnectBox hebt, dan kan dat desgewenst netwerkbreed bij DHCP van de Modem/Router. Na een Restart van een systeem worden die dan toegekend.
Kies bv 1.1.1.1 en 1.0.0.1
Het kan ook op een PC voor alleen die PC. Zie hierna.

Als je wel een Connectbox hebt dan kan het eenvoudig niet anders dan op een PC zelf.
Zie plaatje hoe dat gaat, ongeveer.

Is dit genoeg info om dit 's te kunnen bekijken?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
hanh zal ik doen en ook beter inlezen. Duidelijk en ik blijf dit alleen nog volgen om er iets van op te steken en te leren ( Niet voor SE gebruik alleen voor prive ) hij is duidelijk zal er voor de rest geen punt over maken. :blush:

Blij dat de rest geholpen hebt zonder want wat moeten we zonder hanh en Be rt gewoon compliment waard :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Goed dat je dit sportief opvat. Dank. Niemand is onvervangbaar.
Topic is een lastig probleem.

Uitgelicht topic