Vraag

70 mbit/s ipv 200 mbit/s ? - nieuw abonnement

• 10 december 2018
  • 34 Reacties
  • 1113x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

34 Reacties

Reputatie 6
Welke bijlagen?
Badge +11
Is die kabel wel goed?
Reputatie 6
Inmiddels is de nieuwe modem aankomen en aangesloten. Erg vlot, top!
Echter.. hetzelfde probleem doet zich weer voor zoals te zien is in de bijlagen.

Tja. Uit de statusschermen van het vorige modem was niet af te leiden dat er iets mis was met het modem, dus ik begrijp niet wat Ziggo hier nu mee wilde bereiken.

Heeft iemand anders een idee/suggestie?
Heeft Ziggo al onderzocht of er sprake is van een capaciteitsprobleem in jouw coaxsegment?
Reputatie 6
Badge +5
Heb je even een andere pc of laptop bij de hand om die eens bedraad te testen?
Bij een kennis net zo'n geval gehad, draadloos werkte het goed, bedraad na enige tijd een enorme teruggang in snelheid. Dat is, nadat er wat updates zijn geweest, gisteren vanzelf weer goed gekomen.
Goedeavond!

Eindelijk weer thuis om verder te testen. Ik ben toch maar even goed gaan kijken naar mijn netwerk adapter en heb zojuist TCP Optimizer (applicatie) aangezet en hier wat instellingen aangepast.

Voordat ik TCP Optimizer aan had zat ik weer rond de 10 mbits download. Na het activeren van de applicatie zit ik echter rond de 180 (prima). Misschien is het willekeurig maar ik begin toch te twijfelen aan mijn (on-board) Netwerk kaart.

Ik zal de laatste driver downloaden en het een tijdje in de gaten houden. Ik hou jullie op de hoogte (mocht daar vraag naar zijn).

Nogmaals dank voor de reacties!
Reputatie 4
Badge +4
Als je behoefte had aan TCP optimizer dan is iets mis met je apparaatuur (netwerk kabels, netwerk kaart, PC, eigen router, enz.).
Reputatie 6
Badge +5
Och, alles waardoor je inzicht in je problemen krijgt is toegestaan. ☺
Excuus voor de late reactie. Het is inmiddels verholpen door de netwerk driver te updaten (intel onboard mobo).

Afgelopen dagen is de snelheid vrijwel constant gebleven. Dank aan zowel de community als Ziggo zelf voor de hulp en prima service!

De topic kan gesloten worden
Reputatie 6
Badge +5
Ah, dus inderdaad ook updates.
Mooi dat alles weer goed werkt.