AngryBear39

Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

5ghz kanaal en apparaat kanaal

Ik heb een vraag over de kanalen van 5ghz specifiek.

 

Op de connect box heb ik de 2.4 en 5ghz kanalen gesplitst.

Maar op 5ghz word dan een willekeurig kanaal uitgekozen, bijv 68.

 

Als op de pc (of ander apparaat) bij de verbindingseigenschappen staat kanaal 60, maakt dat wat uit? Of moeten ze exact overeen komen met elkaar?

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U kunt in uw modem een vast kanaal instellen. Doe dat in de range 36 - 48. 

AngryBear39
Topicstarter
Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Jan F. 

 

Dat begrijp ik, maar de vraag is of het wat uitmaakt dat de modem op 68 bijv zit en mijn wifi adapter / pc op 60.

 

Omdat mij het opviel dat ze afwijken, soms, van elkaar zoals in bovenstaand voorbeeld.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
AngryBear39 wrote:

@Jan F.

 

Dat begrijp ik, maar de vraag is of het wat uitmaakt dat de modem op 68 bijv zit en mijn wifi adapter / pc op 60.

 

Omdat mij het opviel dat ze afwijken, soms, van elkaar zoals in bovenstaand voorbeeld.

Dat lijkt me ook niet handig, maar uw PC loopt misschien achter de feiten aan. Daarom mijn advies een vast kanaal in te stellen.

AngryBear39
Topicstarter
Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@Jan F. 

 

Als het probleem zich blijft voortdoen dan is dat het eerste wat ik zal doorvoeren.

 

Het probleem zijnde dat ik opeens 40 tot 60% aan wifi snelheid verlies en mij opviel dat de kanalen niet overeenkwamen, maar ook dat wifi uit/aan etc., niet hielp.

Alleen een reset modem bracht soelaas, maar goed, ik zal het proberen en kijken of dat helpt.

Uitgelicht topic