1
Vraag
2
Reageer en help mee
Yahya

Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

400/40 maar upload halveert steeds

Ik ben veel bezig met uploaden en ik merkte pas 2 weken geleden dat het steeds halveerde hij hoort 40 mbps te geven maar ik krijg niet ééns 10 tot 20 meer het download speed is wel prima 400 is peak 🙂 alleen weet iemand hoe ik dit kan fixen misschien dat het wel kan?
31 Reacties 31
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Je upload is ook afhankelijk van de ontvanger, kan die deze snelheid aan?

Wat geeft deze speedtest?

http://www.speedtest.net/
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Steefb wrote:
Je upload is ook afhankelijk van de ontvanger, kan die deze snelheid aan?

Wat geeft deze speedtest?

http://www.speedtest.net/

sorry ik had vergeten om je te quoten
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Yahya wrote:

Steefb wrote:
Je upload is ook afhankelijk van de ontvanger, kan die deze snelheid aan?

Wat geeft deze speedtest?

http://www.speedtest.net/
sorry ik had vergeten om je te quoten



Je upload snelheid is ook afhankelijk van de tegenpartij zijn snelheid , dus op een speedtest kan het heel goed gaan maar aan de ontvangende partij kan het ook mis gaan.
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ronihd wrote:

Yahya wrote:

Steefb wrote:
Je upload is ook afhankelijk van de ontvanger, kan die deze snelheid aan?

Wat geeft deze speedtest?

http://www.speedtest.net/
sorry ik had vergeten om je te quoten

Je upload snelheid is ook afhankelijk van de tegenpartij zijn snelheid , dus op een speedtest kan het heel goed gaan maar aan de ontvangende partij kan het ook mis gaan.

klopt ! alleen ik heb veel problemen bij het uploaden ook wanneer die laag is ene dag is die bij 15 mbps ene dag is die bij 35 mbps hij daalt af en toe en dat is balen 😕
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Yahya naar welke site doe je uploaden ? particulier via FTP of anders ?
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Twitch enzovoort! en af en toe youtube Videos uploaden, wetransfer soms
Ronihd wrote:
Yahya naar welke site doe je uploaden ? particulier via FTP of anders ?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Yahya wrote:
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam


Woon je toevallig in de regio Rotterdam? Daar zijn wel wat problemen geweest. Zijn de up en downstream waarden van je modem wel OK? Kun je eens inloggen in je modem en die schermen laten zien?
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Capelle A/D IJssel 2909 zal ik is effe naar kijken
efok wrote:

Yahya wrote:
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam
Woon je toevallig in de regio Rotterdam? Daar zijn wel wat problemen geweest. Zijn de up en downstream waarden van je modem wel OK? Kun je eens inloggen in je modem en die schermen laten zien?
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
efok wrote:

Yahya wrote:
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam
Woon je toevallig in de regio Rotterdam? Daar zijn wel wat problemen geweest. Zijn de up en downstream waarden van je modem wel OK? Kun je eens inloggen in je modem en die schermen laten zien?

Netwerk diagnose gedaan geen fouten gevonden wat bedoelde je met schermen laten zien? Ik pak nu 389.5 / 38.5 via modem speedtest gedaan naar Damecon maar als ik weer problemen mee ga maken dan denk ik dat je de modem om de week moet afsluiten en aan moet zetten .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

Geef SVP ook gelijk de andere pagina's die daar te zien zijn.
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Geef SVP ook gelijk de andere pagina's die daar te zien zijn.Capelle A/D IJssel 2909 zal ik is effe naar kijken

efok wrote:

Yahya wrote:
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam
Woon je toevallig in de regio Rotterdam? Daar zijn wel wat problemen geweest. Zijn de up en downstream waarden van je modem wel OK? Kun je eens inloggen in je modem en die schermen laten zien?

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Geef SVP ook gelijk de andere pagina's die daar te zien zijn.
Yahya wrote:
wat ik nu wel raar vind is na dat ik een Topic open in Forum is het ineens 400/40 bij speedtest, Ik gebruik Damecon B.V. dichtsbijzijnde Rotterdam
Woon je toevallig in de regio Rotterdam? Daar zijn wel wat problemen geweest. Zijn de up en downstream waarden van je modem wel OK? Kun je eens inloggen in je modem en die schermen laten zien?

en hij halveerd weer na 15:00

Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
kan dit topic gesloten worden? ik heb al kunnen regelen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
En, hoe is het nu geregeld? Yahya
Wij zijn altijd heel benieuwd naar alle mogelijke oplossingen.:relaxed:
Yahya
Topicstarter
Level 4
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:
En, hoe is het nu geregeld? Yahya
Wij zijn altijd heel benieuwd naar alle mogelijke oplossingen.:relaxed:

het was niet echt een oplossing Speedtest is niet meer betrouwbaar voor mij ik had DSLReport geprobeert en kreeg goeie resultaten en daarna heb ik mijn upload server van twitch veranderd dus het fout lag aan mijn speedtest.net en de server naar waarbij ik ging uploaden van twitch.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Top, dank voor je update, daar kunnen anderen ook weer verder mee die in een zelfde situatie zitten.:relaxed:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Yahya Het is niet opgelost want op downstream kanaal 4 en 5 barst het van de fouten. (Post RS Errors). Dit zit in op het frequentiegebied van 4G telefonie , waar je modem last van heeft. Ergens in je coaxkabel systeem zit dus een lek voor 4G instraling. Hier heb je last van. Ik zou Ziggo maar even bellen en hierop wijzen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat zag ik ook, maar als het verder nog goed werkt.

Ziggo bellen kan, maar dan moet het er binnen wel goed zijn met alle aansluitingen en bekabeling, anders zijn de kosten voor de klant.

Misschien kan Yahya hier nog wat over melden of alles even nakijken of er geen oude stekkers of kabels in de gehele installatie zitten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic