Richardsl

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

30-40 mbps xbox one

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw in dit forum en ik heb een vraag. Ik ben sinds een week of 6 verhuisd en ben van Telfort naar Ziggo gegaan. Ik heb een xbox one x staan alles werkt goed, Ping is prima tussen de 5-10 en me poort is open, alleen de downloadsnelheid is echt traag. Toen ik nog thuis woonde 6 weken geleden had ik nooit problemen met mijn download snelheid (dit was met Telfort, glasvezel.) De snelheid was altijd tussen de 130-180. Nu ik verhuisd ben is het tussen de 30-40. Soms schiet ie omhoog naar de 130-220 en heel af en toe blijft ie dan ook hangen tussen de 130-150 met een enkele uitschieter richting de 220. Vooral als ik me box gereset heb is die vaak wat hoger en na een paar dagen zwakt het af. De monteur heeft het internetsnelheid getest van de kabel en die is tussen de 210-230

 

heeft iemand enig idee hoe het kan dat zodra ik iets download het maar 30-40mbps aangeeft? Kan het te maken hebben met glasvezel? Of de service van Microsoft wat me erg sterk lijkt aangezien voor ik verhuisd was nooit voorgekomen is. Ik download trouwens op verschillende tijden dus het ligt ook niet aan iemand die de boel leeg trekt.

 

Ik hoor het graag 

25 Reacties 25
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Goedemorgen en welkom op de Community een klant helpt klant forum waarin ik als klant probeer te helpen.

 

Het kan diverse oorzaken hebben zoals, Verbinding via wifi die te ver van modem staat, of een UTP Kabel die slecht van kwaliteit is, maar omdat je bij je ouders nauwelijks last heb, kan je een foto van de AOP (Abonne Overname Punt) plaatsen waar Ziggo het huis binnenkomt.

Wat voor modem gebruik je?

Kan je kijken wat de Down en Upstream waardes zijn, deze vind je in dit topic Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag, ik heb even alles nagekeken wat je vroeg.

 

Modem is een connect box. Er zijn 2 internet kabels waarvan 1 er nieuw is en de andere zit er Een jaar of 3 in. Wel zijn het beide e5 kabels. 

Ook is het zo zodra de Mbps tussen de 110-150 komt en ik start een spel op dat ie gelijk zakt naar de 30-40 Mbps. Dit blijft net zo lang duren tot ik het spel afsluit en dan schiet ie weer omhoog. Dit hoort toch niet? (Maakt namelijk niet uit welk spel het is.) 

verder heb ik wat foto’s toegevoegd ik hoor het graag.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De waardes lijken me wat aan de te hoge kant, maar dat kan ik niet goed beoordelen.

 

Er zitten voor de rest geen switches en routers tussen de Xbox en het Ziggo Signaal, dit is echt puur zo de verbinding

 

Ik heb voor de zekerheid even een mede lid erbij geinformeerd @Be rt  die kan iets meer uit de waardes lezen en misschien nog even mee kijken, want een monteur ben ik vrij voorzichtig in om die via Ziggo te gaan regelen, en Bert heeft veel meer ervaring in dat gebied.

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké top, er zit inderdaad geen router Tussen. Alleen 2 internet kabels, 1 van modem naar een uitput waar ik vervolgens weer een internet kabel in doen zal nog even een foto maken en vervolgens die uitput naar de xbox. Ik kan is testen om van t modem rechtstreeks naar de xbox te gaan..  De ziggo monteur had de 2 internetkabels al getest en internet was goed via zijn speed test.. Komt alleen niet op de xbox goed aan..

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je signaal ziet er op zich goed uit, deze modems kunnen tot 15 dBmV hebben, heb je geen TV verder aangesloten op de coax kabel?

Gaat die witte kabel vanuit het AOP direct naar je modem?

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert bedankt voor je bericht. De coax kabel van de tv heb ik eruit gehaald een aantal weken geleden. Deze is dus niet met het modem verbonden. De witte kabel gaat inderdaad gelijk naar het modem vanuit het aop. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er singaal verlies is omdat er totaal 20 meter internet kabel is met een tussenstuk ertussen zie foto.

 

 

 

 

Brent33

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee op modem mag Max 11 db en aop ook11 db signaal komt te sterk binnen. Signaal moet in eindversterker verzwakt worden of db demper achter in je modem plaatsen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Brent33In principe wordt er inderdaad actie ondernomen om de downstream onder de 11 te krijgen vanwege eventuele fluctueringen in het signaal na werkzaamheden op te vangen.

Maar Ziggo specialisten hebben er bij mij uitgebreid op afstand naar gekeken en er is nog ruimte genoeg voor fluctuaties en dat blijkt uit de praktijk ook, want alles op 12.5 gemiddelde downstream heb ik na werkzaamheden ook al langere tijd hier gezien zonder één probleem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Richardsl schreef: “Het enige wat ik kan verzinnen is dat er signaal verlies is omdat er totaal 20 meter internet kabel is met een tussenstuk ertussen zie foto.”

Oeps, netwerkkabel met een tussenstuk is eigenlijk alleen in noodgevallen, omdat je er altijd van uit kan gaan dat de snelheid in kan storten.

Het hangt er ook geheel vanaf hoe de bedrading volgorde in die kabels is.

Als het anders is dan hieronder, dan kan dat ook nog een oorzaak zijn voor het instorten van de snelheid.

 

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Brent33 kan ik zelf het signaal verzwakken of moet een ziggo monteur dat doen?

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rt ik zou helaas niet weten hoe het eruit ziet omdat ik daar niet kan kijken. De zwarte ethernet kabel gaat naar het tussen stuk toe (zie foto) en vanaf daar komt de grijze kabel erin. Ik ga morgen is rechtstreeks verbinden met een ethernet kabel vanuit t modem naar de xbox. Dan weet ik zeker of het iets daar mee te maken kan hebben. Ook al denk ik dat het niks uitmaakt omdat de kabels allemaal getest zijn en daar gewoon 210-250 Mbps uit kwam volgens de speedtest. Maar wil het in ieder geval zeker geprobeerd hebben en het is een kleine moeite, Het zal ook een makkelijke oplossing zijn.

 

Wat Brent zegt zou het ook goed kunnen zijn, de box gaat tot 11 het zou beter zijn als die rond de 0-8 hangt toch? Nu is de vraag hoe verzwak ik het signaal? Wat heb ik nodig? Of kan ik beter daarvoor een monteur laten komen? Ik hoor heel graag weer van je. Alvast bedankt:)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Omdat je download goed is met een ander apparaat, heeft het geen zin om het signaal te verzwakken.
Het signaal dempen zou kunnen met een demper, maar pas op, als dit geen goede demper blijkt en Ziggo moet komen om dit te verhelpen, dan zijn de voorrijkosten voor jezelf.

Een monteur laten komen kan een oplossing zijn, maar als die op het AOP een gemiddeld in de 9 meet en daar ziet het gemiddeld naar uit, reken maar na 9,875, is er geen reden voor de monteur om daar te zijn en zijn de voorrijkosten ook voor jezelf.

Als er een andere dan “voorgeschreven” volgorde is van de netwerkkabel draadjes, kan het zijn dat het ene apparaat dit intern aan kan passen en de maximale snelheid uit de kabel haalt, maar met een ander apparaat hoeft dit niet zo te zijn, denk maar aan een crosskabel, het ene apparaat kan er 1000 Mbit/s mee halen en een ander apparaat kan er 100 Mbit/s mee halen van en weer een ander werkt in het geheel niet.

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Be rt het download Mbps is niet goed met een ander apparaat. Alleen met die van ziggo speedtest is die er goed doorheen gekomen verder niet. Ik ga nu die rechtstreekse kabel is testen vanuit het modem naar de xbox mocht dit niet werken wat kan het dan nog meer zijn? Want dan heeft het in ieder geval niks te maken met 2 verschillende internet kabels als het het zelfde blijft met 1 kabel rechtstreeks.

 

Ik heb nog een ander idee wat t kan zijn. Zodra ik een spel opstart en tegelijk een game download is het dan normaal dat de game die gedownload wordt gelijk terug schiet naar de 30-40 mpbs? Zodra ik de game namelijk afsluit is die gelijk weer 150-180.. Misschien had ik dus al die tijd een game openstaan en dat de Mbps daarom zo langzaam was vraag me af of dit normaal is.

 

Is de demper gratis bij Ziggo of moet je die zelf kopen? Zo niet wat is een goede demper ik kan het in ieder geval proberen of het verbeterd toch?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik begrijp je niet meer, je schrijft: “het download Mbps is niet goed met een ander apparaat.”

Terwijl je eerder schrijft: “Ook al denk ik dat het niks uitmaakt omdat de kabels allemaal getest zijn en daar gewoon 210-250 Mbps uit kwam volgens de speedtest.”

Een demper zou ik mee oppassen, zolang het gemiddelde onder de 11 is, dan krijg je die sowieso niet van Ziggo en is nu ook niet nodig, omdat dit geen enkel functioneel doel dient.

Wat games en apparatuur betreft weet ik te weinig van de xbox wat die allemaal aan het doen is en de aansluiting technisch aankan en kan corrigeren met niet geheel juiste kabels..

Maar ga eerst de andere kabel maar eens proberen, want je verbinding op een gammel fundament kan nooit een stevig huis worden.

 

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Be rt ik bedoel ermee dat de kabels getest zijn door een ziggo monteur met een speedtest in zijn laptop. Daar kwam 220-250 Mbps uit ongeveer. Als ik hem vervolgens in de xbox doe komt er soms 30-40 Mbps uit en soms 130-180 Mbps ongeveer.

 

Ik ga vanavond rechtstreeks met 1 kabel even testen en dan hoor je weer van me. Alvast bedankt 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De enige juiste test vanuit je modem is een laptop of computer die rechtstreeks met een juiste netwerkkabel op het modem zit.

Alle andere apparatuur en andere kabelconstructies zijn nooit maatgevend.

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

wat mij wel op valt ,dat is de post rs errors  en dat de snr op div kanalen op 35 db staat  wil zeggen dat er ruis op het binnen komend singaal zit ,  

Richardsl
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Fester 538 oke en hoe los ik dit op? Want een rechtstreekse kabel heeft helaas niet geholpen @Be rt 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

wat je kunt doen . 

dat is contakt opnemen met ziggo .

om dit probleem voor te leggen  je hebt post rs error s en de snr is 35  , opmerking zullen ze wel hebben dat dit binne de marge ligt , maar in praktijk geeft dit toch al flink wat van dit soirt problemen , normaal ligt dit de snr op 38 en zou de post rs erros ook weg blijven . kan zijn dat er toch ergens wat mis is  los kontackt in de aop wat misschien niet goed vast zit oxideerd stekjer in de ev of wat mis in de verdeel kast of een storing in de wijk centrale dit xou doir een netwerk monteur onderzocht moeten worden . 

 

dasrom nog masls masr kontackt opnemen met ziggo

Uitgelicht topic