Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wel Wifi verbinding, maar geen internet.

Op een ochtend, bij één van de 4 apparaten wel Wifi verbinding, maar geen internet, zowel op modem als op Extra wifi-punt via stopcontact.
Verbinding op het apparaat verwijderd en opnieuw aangemaakt, geen internet.
Apparaat opnieuw opstarten en opnieuw verbinding maken, geen internet.
Nog allerlei zaken uitgevoerd, je bent toch weer even bezig, zonder resultaat.
Wat nu weer.
Opeens zag ik in diverse eigenschappen van de verbinding dat mijn modem een nieuw extern IP adres had gekregen van Ziggo.
Ik vermoede een probleem van het modem en het opnieuw juist opstarten/doorstarten na het nieuwe IP adres.

Modem 30 seconden van de stroom, weer aangezet, verbinding gemaakt en direct weer internet.
21 Reacties 21
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Maar dat is ook het 'leuke' en wordt vaak genoemd... wel draadloze verbinding, maar geen internet. Het draadloze gedeelte verzorgt de draadloze verbinding, maar het modem zorgt voor de internetverbinding. Het modem zit vóór het draadloze gedeelte. De draadloze verbinding kan perfect zijn, maar als er zich een probleem voordoet tussen draadloos gedeelte en modem, kan je wachten tot je een ons weegt... die internetverbinding gaat er niet komen, hoe perfect je draadloze verbinding dan ook is.

Veel mensen vergeten dat en denken: "Oh, draadloze verbinding? Dan heb ik ook internet". Helaas is dat dus niet altijd zo.
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar wat is nu een oplossing die blijvend is? Of waardoor ontstaat dit? Ik heb dit probleem al vanaf het begin!
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JWS27
Welk modem heb je?
Met welk apparaat en systeemsoftware maak je verbinding?

Voor verschillende modems en verschillende apparaten zijn weer andere oplossingen.
Het is helaas niet 1 oplossing voor alle problemen.
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een connectbox van Ziggo. Op mobiele apparaten zoals iPhone (iPhone en iPad), Samsung en HP laptops valt steeds de internet verbinding weg via Wifi. Dit is incidenteel ook het geval als ik bedraad werk.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je downstream en upstream dBmV waarden en je log uit je modem plaatsen met een screenshot of copy/paste? JWS27
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedoel je deze informatie?

Netwerk historie:
11-07-2018 17:57:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-07-2018 16:21:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-07-2018 02:11:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-07-2018 17:26:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-07-2018 15:06:09 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-07-2018 15:05:39 warning TCS Partial Service;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-07-2018 15:05:39 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-07-2018 15:03:57 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=ac:22:05:10:5a:76;CMTS-MAC=00:a2:89:27:4d:ce;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
T4 fouten horen niet, dan gaat je modem opnieuw starten. Is je verbinding naar ja AOP goed?
Kabel nog goed en in de aansluitingen. Geen problemen met de TV ?, kijk daar ook ff naar de signaalsterkte.

T4 fouten krijg je als het binnenkomend signaal niet goed op de modem komt.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JWS27 Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je huis met eventuele splitters en versterkers erop?
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Foto 1. komt het signaal binnen.
Foto 2. zou een versterker kunnen zijn?
Foto 3. Zoggo box
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zit je modem achter de versterker aangesloten? JWS27
Of zit je modem aangesloten op de 1e splitter?
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de splitter (foto 1) gaat een kabel naar de versterker (foto 2) en een kabel naar de modem (foto 3).
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een Ziggo moderator zal ook even meekijken naar je situatie, zij kunnen dieper in het systeem kijken en advies geven dan wel actie ondernemen.

Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is een Ziggo moderator iemand die werkt bij Ziggo?
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JWS27 Jazeker, en dat zijn hele breed en diep ervaren mensen en ieder heeft haar/zijn specialisme met toegang tot diepere systemen en nog meer specialisten enz. enz. enz.
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JWS27 Zijn er al vorderingen?
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen bericht! Ook geen vorderingen...
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rtMoet ik het zelf bij een Ziggo moderator melden? Hoe gaat dat in z'n werk? Weet jij dat?
Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een Ziggo moderator kun je alleen bereiken na een uitnodiging van diegene.
Ik zal het bij een Ziggo moderator wegleggen, zij komen normaal gesproken eens in de paar werkdagen in ieder topic langs, maar door de vakantietijd kan het wat langer duren.
JWS27

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Oké! Bedankt!

Uitgelicht topic