Vraag

Port Forwarding met Connectbox instellen?

Is het mogelijk om een voorbeeld te plaatsen hoe je de poort forwarding in de connectbox instelt.
Ik heb hier moeite mee. Ik weet bij voorbeeld niet wat en waar in te vullen. Ik heb al veel afgezocht , ook bij Ziggo en op google, maar geen voorbeelden, handleiding of beschrijving kunnen vinden. Bijv. ik heb een ip camera welke wel werkt via wifi maar ik wil hem ook graag zien via internet als ik buiten het bereik van mijn wifi ben.
Ik ben niet echt een wizzkid op dit gebied maar hiervoor had ik een cisco modem en had hier de portforwarding ingesteld wat goed werkte. Maar met dit modum ( connectbox ) kom ik er niet uit. Weet niet wat in te vullen en en waar. Ik krijg het scherm ( nieuwe regel invoegen ) wel te voorschijn maar...... dan het invullen. Zal misschien aan mijn leeftijd liggen. Als je me hiermee zou kunnen helpen, GRAAG. Als ik eenmaal een voorbeeld heb dan lukt het me wel denk ik.

18 Reacties

Badge
Hoi Fonske,

bij deze:

En als je wenst te weten wat je dient in te vullen, kijk dan even op de volgende website:

http://portforward.com

Staat zo'n beetje alles wel op.

Succes !
Portforward.com kent de Connectbox (Compal) niet!
Reputatie 4
Badge
Uhm.. Zouden ze elkaar moeten kennen dan ? :)

Portforward.com test gewoon poorten.. ongeacht op welk type modem/router die poorten zijn opengezet.
Reputatie 1
Badge
@level4 Zeker moeten ze elkaar kennen.

Portforward.com wil je graag helpen met een 'manual'
dat uit een aantal voorbeeld screenshots bestaat.
En ze willen hun software aan je verkopen.
Ihb pfconfig.exe waarmee je -zeggen ze- 'makkelijk' forwards
op een router zou kunnen instellen. Nooit getest.

Heb de toegevoegde waarde van dit alles niet hoog ingeschat.
Maar goed. Via portforward.com kun je deze info bereiken:
http://setuprouter.com/router/compal/ch7465lg-lc/
Click op 'All Screenshots'.

In mijn herinnering was er destijds nog geen opsplitsing naar
'zuster site' setuprouter.com.

Het lijstje van 'bekende' routers verschilt op beide sites.
Compal komt alleen voor bij setuprouter.com.
Bevestigt de matige indruk die ik heb van het geheel.

Gr, Han
Ik heb een nieuw modem gekregen een CBN 7465LG hierop zou ik mijn IP camera Maginon IPC - 1 willen aansluiten en op afstand willen bedienen. In huis lukt het wel maar krijg het niet voor elkaar om deze opstand op mijn telefoon te zien. met het vorige modem is het mij wel gelukt ( TC 7200 U ). Ik heb al geprobeerd om poort forwarding in te stellen maar ik doe iets verkeerd.

Heeft iemand een stappen plan voor deze instelling.

Alvast bedankt
Hoi allemaal

hoeveel poorten kan je forwarden met de connect box??
Reputatie 4
Badge
divebuddy schreef:

Hoi allemaal

hoeveel poorten kan je forwarden met de connect box??

Volgens mij aardig wat.. Hoeveel precies wordt niet vermeld.
Er is een knop voor een 'nieuwe regel'... geen idee of daar een ultiem limiet op zit.
ik heb de poorten dacht ik open gezet, maar kom er niet aan via internet. Ik heb met een portscanner gecontroleerd en alles staat nog steeds dicht ?? :-((
Reputatie 4
Badge
Coupe124 schreef:

ik heb de poorten dacht ik open gezet, maar kom er niet aan via internet. Ik heb met een portscanner gecontroleerd en alles staat nog steeds dicht ?? :-((

Ga eens naar deze pagina: http://test-ipv6.com/

Wordt er een ipv6 IP gedetecteerd ?
Hoi,

Ja er wordt een ipv6 gedetecteerd maar ook ipv4.....die zie ik ook op mijn modem.
Het modem is trouwens een CONNECTBOX
Reputatie 4
Badge
Coupe124 schreef:

Ja er wordt een ipv6 gedetecteerd maar ook ipv4.....die zie ik ook op mijn modem.
Het modem is trouwens een CONNECTBOX

Je hebt een ipv6 configuratie, deze moet worden teruggezet naar ipv4 via de helpdesk, als je portforwarding wilt kunnen gebruiken. Je kunt op dit moment alleen van ipv6 naar ipv4 wisselen, niet andersom.
Ok....super bedankt voor je antwoord....ik ga morgen gelijk even met de helpdesk bellen !!
Nou, helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd (tot 2 maal toe) ze bleven erbij dat ze geen ondersteuning konden bieden bij portforwarding en dus ook ipv6 protocol niet konden veranderen !!!!!!!
Misschien als laatste optie de connectbox in bridge mode laten zetten en met een externe router gaan werken ??
Reputatie 4
Badge
Zou ik niet doen.. Gewoon terugbellen en hopen op een medewerker met de juiste kennis.
Dit komt veel vaker voor, de kwaliteit van de helpdesk laat sterk te wensen over.

Wat ook kan, is hier escaleren richting een moderator, (die reageren vanzelf), maar de helpdesk kan het ook zonder twijfel.
Sjerp schreef:

Ik heb een nieuw modem gekregen een CBN 7465LG hierop zou ik mijn IP camera Maginon IPC - 1 willen aansluiten en op afstand willen bedienen. In huis lukt het wel maar krijg het niet voor elkaar om deze opstand op mijn telefoon te zien. met het vorige modem is het mij wel gelukt ( TC 7200 U ). Ik heb al geprobeerd om poort forwarding in te stellen maar ik doe iets verkeerd.

Alvast bedankt

leo.anita schreef:

Sjerp schreef:

Alvast bedankt

Wat is nu de vraag, want je haalt de vraag van iemand anders aan???
leo.anita schreef:

Sjerp schreef:

Alvast bedankt

Ik weet niet hoe ik dit heb gedaan🤔, maar was niet de bedoeling ? Heb zelf het zelfde probleem met poortforwarding en kom er ook niet uit. Hoop dat er mensen zijn met goeie tips. VrGr Leo
Reputatie 4
Badge
leo.anita schreef:

Heb zelf het zelfde probleem met poortforwarding en kom er ook niet uit. Hoop dat er mensen zijn met goeie tips. VrGr Leo

U heeft een connectbox als modem ?
Surf eens naar deze site: http://test-ipv6.com/

Wordt er IPv6 gedetecteerd ? (want dan werkt forwarding niet)

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)