twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes

Internet (Verbonden (partial bonding US) )

Internet (Verbonden (partial bonding US) ) Wat betekent dat? weer trage verbinding trouwens.



[/img]
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Dat betekend dat niet alle upstream kanalen beschikbaar zijn.
Dan zie je die T3's ook.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Dat betekend dat niet alle upstream kanalen beschikbaar zijn.
Dan zie je die T3's ook.
diepe745

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook gehad na werkzaamheden aan het netwerk , opgelost door het Modem handmatig te resetten, dus niet via de PC , maar het knopje wat bij de reset staat op het modem 5 sec in drukken met een pen of saté stokje wacht 15 minuten tot alles weer werk , hoefde bij mij niet, maar het kan zijn dat je moet inloggen met origineel bijgeleverd wachtwoord, en je wifi instellingen weer moet aanpassen.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
In mijn geval komt het probleem van buitenaf. De stappen die jij hebt ondergaan heb ik ook al geprobeerd zonder resultaat. Ik had eerst een Ubee modem, nu Connectbox en problemen doen zich bij beide modems voor.
diepe745

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Kan het misschien niet zijn dat je wand contact doos te oud is, of misschien de splitter niet goed werkt, is de coax kabel 4g werend ?, zijn soms de kleine dingen die het zouden kunnen oplossen.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
diepe745 wrote:
Kan het misschien niet zijn dat je wand contact doos te oud is, of misschien de splitter niet goed werkt, is de coax kabel 4g werend ?, zijn soms de kleine dingen die het zouden kunnen oplossen.
Nee alles is vervangen al paar keer. Serkan weet ook dat het probleem buiten ligt, de hele wijk zit met dat probleem. Er word al aan gewerkt. Dit probleem speelt al jaren.
diepe745

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Suggestie login in de connectbox of modem welke je hebt, schrijf de getallen van de DNS 1 & 2 op , verander dan de nummers in
DNS 1 62 179.104.196
DNS 2 213 46 228 196
Het modem opnieuw opstarten
Mocht dan niet werken , kun je de oude nummer gewoon weer terugzetten.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
diepe745 wrote:
Suggestie login in de connectbox of modem welke je hebt, schrijf de getallen van de DNS 1 & 2 op , verander dan de nummers in
DNS 1 62 179.104.196
DNS 2 213 46 228 196
Het modem opnieuw opstarten
Mocht dan niet werken , kun je de oude nummer gewoon weer terugzetten.

In de Connectbox zijn de DNS-adressen (helaas) niet te wijzigen.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Ik laat het hierbij, het probleem is bekend bij ziggo dus. Het probleem zit niet in het modem maar komt van buiten uit zoals al zei en dat is al bevestigd door paar monteurs.
En er word naar een oplossing gezocht, al moet dat niet nog eens een paar jaar gaan duren.
diepe745

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat kan wel op de mediabox , weet niet of dat invloed heeft op het modem, ga naar optie in het menu naar status thuiswerk lan , schrijf de IP4 adres en die van IP4 Gateway adres op, open browser typ en van de twee adressen in op de browserbalk, inlognaam en wachtwoord admin.
diepe745

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Voor de rest geen suggestie meer , succes hoop dat het opgelost wordt.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
diepe745 wrote:
Voor de rest geen suggestie meer , succes hoop dat het opgelost wordt.
Ik hoop het ook. Bedankt.
Wish

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Sinds een paar dagen valt mijn internerverbinding steeds uit. De verbinding komt na een minuut of 3-5 vanzelf weer terug, of soms moet ik zelfs de modem aan - en uitzetten. Erg vervelend. Ik zie op mijn telefoon dan nog wel een Wifi teken, maar internet doet het niet. Daarnaast is mijn tv aan het internet verbonden middels een kabel (dus bekabeld). Hij doet het prima, los van het feit dat er af en toe helemaal geen internetverbinding is. Weten jullie hoe dat komt? Ik heb gekeken of er een storing is in mijn wijk, maar dat was niet het geval.

Zoals ik al zei is mijn tv bekabeld met het modem voor internet. Maar ik zie in de online omgeving van mijn modem telkens deze melding : ‘ controle bekabelde apparaten’. ( zie foto, ik irriteer me aan die melding). Deze melding zie ik bijvoorbeeld niet als ik voor mijn laptop bekabeld internet gebruik. Ik heb de UTP kabel vervangen, maar de melding gaat niet weg.

Ik zie ook steeds de melding: verbonden partial us

Iemand tips?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wish,
Haal je modem eens van de stroom af en haal de coax los van je modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax weer aan en dan de stroom er op en wacht tot het modem weer op stoom is.
Kijk dan eens of je weer een goede verbinding hebt.
Die melding over de bekabelde verbinding is niet per definitie een foutmelding maar een waarschuwing.
Die waarschuwing betekent dat een of meer bekabelde apparaten niet optimaal kunnen werken, dus niet de 1000Mbps halen maar slechts 100Mpbs of nog lager, kun je zien in overzicht verbonden apparaten.
Dat kan of aan een defecte of niet goed geplaatste kabel liggen (minimaal CAT5e) of een verkeerde instelling van een netwerkkaart of een netwerkkaart of apparaat dat gewoon niet sneller kan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wish Kun je hier je downstream en upstream waarden uit je modem hier plaatsen met een screenshot?
Wish

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dag Be rt
Dank voor uw reactie.

Het heeft te maken met die kanalen (2) voor upstream denk ik.. klopt dat?
Wish

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Deze was ik vergeten toe te voegen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wish Je moet minstens 4 upstream kanalen hebben.
Verder lijkt je signaal in orde.

N.N. gaf je al de eerste tip om het modem van de stroom te halen.
Wel resultaat, prima.
Niet meer upstream kanalen, dan nog een reset van het modem, 30 seconden reset indrukken op de achterkant.

Als het dan niet lukt om meer upstream kanalen te krijgen, kun je dan hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
Wish

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tot nu toe niets gelukt. Zie foto’s.

Bovendien heb ik nu wat anders gezien. Bij het zappen heb ik 1/2 sec stilstaand beeld. Geluid gaat door. Is dat normaal.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wish
Haal die plastic beschermkap maar van de splitter af, want zo te zien is die eerst geplaatst op de splitter voordat de metalen splitter op het AOP geplaatst is. Aan de foto te zien maakt de splitter op deze manier slecht contact met de AOP.

Uitgelicht topic