Beantwoord

Overschakeling naar Digitaal lukt niet, zenders worden niet gevonden.

• 12 december 2018
  • 9 Reacties
  • 2286x Bekeken

Onlangs is de overschakel van analoog naar digitaal ingegaan bij mij.
Ik heb geprobeerd om dan ook over te schakelen naar digitaal maar het werkt.
Na het volgen van de stappenplan, kiezen van digitaal, invullen van de frequentie en netwerk ID druk ik op scannen waarbij er helaas geen zenders worden gevonden.

Kan het zijn dat het aan mijn TV ligt?
Ik gebruik de Samsung, Model: UE39F5300AW uit 2013.
icon

Best beantwoord door youriy 12 december 2018, 22:40

In het stappenplan staat dit:

• Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
  • Vul bij frequentie 164000 in.
  • Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  • Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Welkom op de Community @Duylinh. Top dat je deze plek gevonden hebt, want je bent mooi snel geholpen door @youriy. #LekkerBezig!
Reputatie 7
Badge +18
Mooi dat het nu voor elkaar is. Ik raakte even van de wereld en kon dus niet reage reageren, maar was er al wat bang voor dat de verkeerde frequentie of ID code was gebruikt.

Je hebt dus wel Ziggo, maar woont dus in oud UPC gebied.

Veel kijkplezier maar weer.
Hij doet het nu met de frequentie van Youriy!
Apart, bij mij kreeg ik 474000 te zien..
Badge +11
En hebben anderen in dat studentencomplex wel digitaal TV , of ook problemen? De vraag is hoe het allemaal aangelegd is in zo’n complex, en of dat bij de tijd is gebleven.

Je hebt het over een kabel direct uit de muur, dus zonder wandcontact doos?
Reputatie 6
Badge +8
In het stappenplan staat dit:

• Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
  • Vul bij frequentie 164000 in.
  • Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  • Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.
Dag Willem-A,

Ik woon in een studentencomplex in Amsterdam-Noord (1033SE) en zij hebben hier Ziggo, neem ik aan omdat ik paar dagen geleden op beeld zag dat ik via ziggo,nl/schakelmee kon kijken hoe ik naar digitaal overschakelen kon.

Nee ik gebruik geen CI module. Ik gebruik de frequentie 4444 en ID code 474000, hetzelfde als wat op de stappenplan stond.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @Duylinh

woon je in fZiggo of fUPC gebied? En welke frequentie en ID code (Netwerk ID/netwerk code) gebruik je? Gebruik je ook een CI module? Ook zonder zou je sowieso de vrije zenders moeten kunnen vinden/zien.

Graag dus wat meer info over de situatie en over wat je hebt gedaan en hoe de installatie eruit ziet/is opgebouwd.
Voorheen deed hij het gewoon prima op analoog, kabel komt rechtstreeks uit de wand naar mijn tv.
Reputatie 7
Badge +25
Heb je een goed signaal ?
Probeer het eens met een goede kabel rechtstreeks op het eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt. (dus zonder splitters en dergelijke)

Reageer