Dag @Feeder
heb je in totaal 2 Tv's? Zo ja dan ziet dit er allemaal wel wat rommelig uit. Ik kan er niet helemaal een touw aan vast knopen. Ik zie 2 splitters en verloopjes en een kabel die wellicht wel vervangen mag worden. Bovenste foto, rechts onder op de splitter. Maar ik vind het er niet monteurswaardig uitzien.
Heb je maar 2 Tv's dan raad ik je aan het eens anders te gaan aansluiten. En dan met één verdeelstuk/splitter, zonder alle verloopstekkers welke ik nu zie. Wellicht is de versterker dan helemaal niet nodig, en versterkt deze ook juist teveel.
Het AOP is nieuw en de splitter (POA) daarop ook, maar nogmaals is zou de binnen bekabeling echt eens goed aan (laten) pakken. Dit is niet zoals het hoort. Daarnaast neem ik aan dat dit de meterkast is, en zo ja, dan mis ik ook de aardingen. Het AOP ligt niet aan aarde, maar de splitters/verdeelstukjes ook niet.
Dat is ook wel van belang.
@Feeder
kijk dan ook nog eens wat er bij andere zenders word aangegeven. Maar dat zal dan naar verwachting ook heel laag zijn.
Hoe je dat goed krijgt, is in feite al genoemd. Even rechtstreeks aansluiten op het AOP, zonder tussenkomst van de signaalversterker.
Maar de 5500 geeft dus wel eens een lagere waarde aan bij de kwaliteit. Het beeld is dan echter doorgaans wel in orde. Hier ligt die waarde ook lager als bij mijn andere modellen, maar de weergave is in orde.
Ik ben echter wel benieuwd wat je uitleest bij wat andere zenders. En tevens zou ik graag weten hoe lang de kabel naar de Humax 5500c is.
@Feeder
de waardes lees je als volgt uit. Ga in dit geval naar Veronica, en druk daarna op:
-Menu
-Instellingen
-Systeem
-Signaalkwaliteit (klik op Oke).
Nu zie je sterkte, kwaliteit en BER. Sterkte dient 30% of meer te zijn, maar mag niet boven zo'n 80% te zitten. Doorgaans is het ook lager. Humax geeft als minimumwaarde 20% op maar daar het bij de onderlinge zenders kan verschillen houd ik liever 30% als minimum aan.
Kwaliteit dient 100% te zijn, maar kan bij de 5500c soms iets afwijken. Dat is nog steeds niet helemaal in orde. Is deze bv. 99% start de Humax dan nog eens opnieuw op. Dat kan van invloed zijn.
BER, heel belangrijk, dient altijd 0 te zijn en te blijven.
Herhaal dit ook eens bij wat andere zenders.
Dag @Feeder
als Veronica matig/slecht/niet te ontvangen is, is g]het zaak eens de installatie na te zien. Dus kabels, stekers, AOP* (*aansluiting Ziggo). Maar ook is er op het AOP zeer waarschijnlijk een splitter geplaatst waarop modem en Tv zijn aangesloten. Haal die er anders eens af en sluit de kabel even rechtstreeks op het AOP aan.
Is de kabel naar de Humax 5500c niet al te lang, en twijfel je aan de kwaliteit daarvan, kun je via Ziggo een kabel krijgen tot een bepaalde lengte. Zijn er meer Tv's als deze aangesloten? Zo ja, kan een signaal versterker nodig zijn.
@Feeder
de waardes lees je als volgt uit. Ga in dit geval naar Veronica, en druk daarna op:
-Menu
-Instellingen
-Systeem
-Signaalkwaliteit (klik op Oke).
Nu zie je sterkte, kwaliteit en BER. Sterkte dient 30% of meer te zijn, maar mag niet boven zo'n 80% te zitten. Doorgaans is het ook lager. Humax geeft als minimumwaarde 20% op maar daar het bij de onderlinge zenders kan verschillen houd ik liever 30% als minimum aan.
Kwaliteit dient 100% te zijn, maar kan bij de 5500c soms iets afwijken. Dat is nog steeds niet helemaal in orde. Is deze bv. 99% start de Humax dan nog eens opnieuw op. Dat kan van invloed zijn.
BER, heel belangrijk, dient altijd 0 te zijn en te blijven.
Herhaal dit ook eens bij wat andere zenders.
Dag @Feeder
als Veronica matig/slecht/niet te ontvangen is, is g]het zaak eens de installatie na te zien. Dus kabels, stekers, AOP* (*aansluiting Ziggo). Maar ook is er op het AOP zeer waarschijnlijk een splitter geplaatst waarop modem en Tv zijn aangesloten. Haal die er anders eens af en sluit de kabel even rechtstreeks op het AOP aan.
Is de kabel naar de Humax 5500c niet al te lang, en twijfel je aan de kwaliteit daarvan, kun je via Ziggo een kabel krijgen tot een bepaalde lengte. Zijn er meer Tv's als deze aangesloten? Zo ja, kan een signaal versterker nodig zijn.
Het kastje zegt het al, de frequentie van Veronica geeft problemen.
Laat de signaalkwaliteit & sterke van Veronica eens zien.
Ook een foto van de coaxaansluitingen, splitters en het aop(https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/) is welkom.
Heb je al een account? Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Eerste keer? Registreer
Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.