1
Vraag
2
Reageer en help mee
wimpie26

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LG 42SL9500 toestel stappenplan wijkt af

Bij het controleren of mijn extra tv's gereed zijn voor digitale tv krijg ik alleen maar de antenne te zien en geen kabel.
Het betreft een LG tv.
Wat gaat hier mis?
24 Reacties 24
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat is het typenr. van uw LG?
wimpie26
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
LG 42sl9500
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo wimpie26
Bij automatisch afstemmen krijg je de keus antenne of kabel en dan kies je voor kabel, zo lees ik in de handleiding van jouw tv,
Dat heet dvb-c autotuning.
wimpie26
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In de praktijk krijg ik dus de keuze niet en staat er alleen antenne......
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @wimpie26, goed dat je hierover doorvraagt. Dit is een onderwerp die straks nuttig is voor veel klanten.

  • De LG 42sl9500 is DVB-c geschikt. Wat de instellingen ook precies zullen zijn; het is voor elkaar te krijgen.
  • In de handleiding staat inderdaad de keuze uit Antenne of Kabel. Als dit niet zo is dan wijkt jouw tv af van hoe dit model behoort te werken.
  • Ik heb zelf een andere LG tv. Het viel mij op dat ik nergens een input kan kiezen die niet is aangesloten. Heb je nu wel een kabel aangesloten of gebruik je een mediabox?
  • Wat zie je nu op kanaal 14? Als je daar Ziggo Sport ziet is alles al in orde, kijk je al lekker naar digitaal, en hoef je niets meer in te stellen 🙂
wimpie26
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dan zal ik wel iets verkeerd doen, geen sport op 14.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
wimpie26

Ik zie met dit model LG 42sl9500 dat DVB-C (alleen Zweden, Finland) in de gebruiksaanwijzing.

Ik zie deze in Nederland ook nergens leverbaar.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien een tv via parallelimport of meegenomen met verhuizen.
denp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben ook een LG (37LG20). Wij krijgen na de keuze auto afstemmen helemaal geen keuzemenu voor antenne of kabel. Als ik op OK druk voor keuze auto afstemmen begint hij ook meteen met het zoeken naar zenders.
Volgens de gebruiksaanwijzing zou de tv wel geschikt moeten zijn voor digitaal kijken.
Tips??????
Verwijderd account
Niet van toepassing
denp wrote:
Wij hebben ook een LG (37LG20). Wij krijgen na de keuze auto afstemmen helemaal geen keuzemenu voor antenne of kabel. Als ik op OK druk voor keuze auto afstemmen begint hij ook meteen met het zoeken naar zenders.
Volgens de gebruiksaanwijzing zou de tv wel geschikt moeten zijn voor digitaal kijken.
Tips??????

Als je kanaal 14 kunt ontvangen kijk je digitaal.
denp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We kunnen kanaal 14 niet ontvangen......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
denp Heb je die in Nederland gekocht?
Ik zie met dit model LG 42sl9500 dat DVB-C (alleen Zweden, Finland) in de gebruiksaanwijzing staat.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Er staan van de LG 42sl9500 reviews op Tweakers, dus is hij zeker in NL verkocht.
Het zijn wel reviews uit 2010.
En de NL handleiding en laatste firmware zijn te vinden op http://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-42SL9500
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ik vraag me af, welke CI+ modules worden er gebruikt?
wimpie26
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist Zweden als land geselecteerd en toen kreeg ik de optie "kabel" wel te zien.
Na het stappenplan doorlopen te hebben vond mijn tv wel digitale zenders, radio zenders en tv zenders, zie foto.
Maar toen hij klaar was sprong het beeld op "geen CI module" en bij de input select kan ik ook niet meer schakelen naar "antenne"
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Probeer het eens met Duitsland als land.
wimpie26
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu wel beeld maar het staat niet in een gewenste volgorde.
1= fox sports, melding "geen CI module"
2=veronica hd , melding "geen CI module"
3= CNN wel beeld
Enz
Ik word hier niet vrolijk van:sweat:
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Je hebt wel een goede CI module met werkende smartcard nodig om alle hd zenders te kunnen bekijken. De sd zenders zouden geen probleem moeten zijn. En je kunt met die tv toch de zenders sorteren?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je moet ook eerst afstemmen en dan pas de module plaatsen om het af te maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic