Karamba

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Digitaal signaal

Net een nieuwe tv aangesloten maar krijg analoog signaal.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het lijkt er inderdaad op op dat deze tv niet digitaal geschikt is. Ts heeft echt een mediabox nodig. Zeker voor de toekomst. dus even contact opnemen met de helpdesk! voor evt een passende oplossing. En afhankelijk van welk abonnement. de 5500 fupc/fziggo, 5300 (humax ) >Fziggo. en de space> Fupc of de mediabox xl.( beide regio's) Ik denk dat wij hier weinig aan kunnen doen. Ts en ziggo moeten toch even contact hebben met elkaar.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste Karamba,

Welkom op de community. Dit is een klant helpt klant forum.

Je geeft wel heel weinig info.

1. Wat voor tv (merk + modelnr)
2. Hoe kijk je digitaal (mediabox xl, digitale ontvanger, ci+ module)
Karamba
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Eerste keer, vandaar. Goed, het gaat om een Salora 32" HD LED TV. Ik heb een abonnement bij Ziggo en het gaat om een coax-aansluiting.
Het gaat om een nieuw abonn en nieuwe tv. Voorheen had ik digitenne op een oude tv.
Karamba
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het modelnr: 42led1600. Meer info omtrent de tv heb ik niet. Ik vind het vreemd maar misschien is het een simpel probleem.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
*** Tekst aangepast ***

Oke, je bedoeld denk ik de 32led1600. Wat voor abbo heb je bij Ziggo. Heb je "iets" gekregen om digitaal te kijken. Wanneer gaat je abbo bij Ziggo in.

Kijk ook even hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-i...
Karamba
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Probleem is dat de site vd klantenservice de postcode niet herkent.
Abb is het starterspakket, 35 zenders, als ik het goed heb. Ik zie 25 want analoog. Heb geen digitale ontvanger gekregen, als dat de vraag is.
Ik ging ervan uit dat de tv het digitale signaal zou pakken.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Je tv hebt een dvb-c ontvanger neem ik aan. Je moet dan wel de zenders DIGITAAL zoeken. Dan kan je dus gewoon de free to air digitale zenders ontvangen. zonder smartcard.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het lijkt er inderdaad op op dat deze tv niet digitaal geschikt is. Ts heeft echt een mediabox nodig. Zeker voor de toekomst. dus even contact opnemen met de helpdesk! voor evt een passende oplossing. En afhankelijk van welk abonnement. de 5500 fupc/fziggo, 5300 (humax ) >Fziggo. en de space> Fupc of de mediabox xl.( beide regio's) Ik denk dat wij hier weinig aan kunnen doen. Ts en ziggo moeten toch even contact hebben met elkaar.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

@robbo was mij net voor.

Wil je toch digitaal, lees dan ff onderstaande:

Mark Ziggo wrote:
Wat staat er te gebeuren?
In de afgelopen 60 jaar is tv-kijken enorm veranderd. Wij zijn van zwart-wit naar kleur gegaan en van antenne naar kabel. Inmiddels kijkt bijna 90% van de Nederlanders al digitaal televisie en kijken wij tv waar en wanneer we willen.

Wanneer gaan we beginnen?
Wij schakelen het analoge signaal niet in één keer af maar doen dit regio voor regio, stap voor stap. Uiteraard word je hier tijdig over ingelicht zodat jij er ook op tijd klaar voor bent!

Maar ik kijk toch al digitaal?
Die kans is heel erg groot! Ongeveer 90% van jullie kijkt al digitaal. Maak je namelijk gebruik van een digitale ontvanger zoals een Mediabox of bijvoorbeeld een CI+ module, dan kijk je digitaal. Er zijn ook tv’s die het werk van een Mediabox of CI+ module doen. Heb je nog een oude tv op je slaapkamer staan, dan wordt het een ander verhaal. Ben je benieuwd of je met jouw tv digitaal kan kijken? Doorloop dan het stappenplan!

En als ik analoge tv kijk?
Heb je een tv in huis die niet digitaal proof is? Dan heb je straks dus ineens geen beeld meer. Hier hebben we natuurlijk ook over nagedacht. Voor deze tv’s hebben we de Digitale Ontvanger in het leven geroepen. De ontvanger beschikt over een HDMI- en een SCART-aansluiting. Dit apparaatje zorgt ervoor dat ook op jouw tv digitale tv gekeken kan worden.

Maar wat kost de Digitale Ontvanger dan?
De eerste Digitale Ontvanger die je van ons nodig hebt, ontvang je gratis in bruikleen. Heb je er meer nodig, dan vragen we een eenmalige bijdrage van €29,95 per stuk. Ook deze ontvangers worden geleverd in bruikleen. Let wel dat er een maximum aan zit. In totaal mag je maximaal 3 Digitale Ontvangers afnemen. Net als alle andere situaties kun je niet meer dan 5 digitale tv ontvangers hebben. Als voorbeeld:

1. Mediabox XL
2. CI+ Module
3. Digitale Ontvanger
4. Digitale Ontvanger
5. Digitale Ontvanger

Hoe zit het dan met analoge radio?
De analoge radio blijft voorlopig gewoon bestaan. Een leuke bijkomstigheid, je beschikt nu ook over digitale radio via je tv!

De voordelen digitale tv
• 45+ tv-zenders in digitale beeldkwaliteit (en 4 in HD), op alle tv’s in huis
• Meer dan 30 populaire radiozenders
• Standaard inbegrepen bij alle abonnementen van Ziggo

Moet ik thuis nu ook de bekabeling aanpassen?
Een hogere beeldkwaliteit vereist ook het nodige van de bekabeling. Het verstuurde signaal wat zich een weg baant richting je Digitale Ontvanger of tv is gevoeliger voor interferentie. Dit kan leiden tot slecht beeld. Hoe je dit aanpakt lees je hier.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
**** Niet relevant ****
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Digital Video Broadcasting: c voor digitale kabel signaal. en dan heb je ook nog :
Digital Video Broadcasting: T dit bv digitenne voor Dak antenne of binnen antenne. Ether/door de lucht . En de mudule is er voor (met smartcard) voor de gecodeerde zenders om deze afh. van abbo te laten zien.

Even beknopt uitgelegd:relaxed:

edit: tekst wat aangepast.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
hanh wrote:
Ik zie wel ergens staan Tuner-type Kabel/Lucht.
Wat zou dat betekenen. DVB-C/Antenne?
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er nog een TV wordt
verkocht in NL zonder DVB-C Tuner.
TS heeft het over aansluiten van een nieuwe TV.
GR Han


Een nieuwe maar oude tv. Bij de specs op de site zie je ook niks bij poorten en interfaces staan wat met digitaal te maken heeft. Het wordt dus nog wel verkocht zonder enige tuner.

Genoeg hierover, anders belanden we ms in een eindeloze discussie. TS wordt zo niet geholpen. Hopelijk pikt een mod dit morgen op.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
*** overbodig ***
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
hanh wrote:
Beeblebrox
Ja ik voegde nog een edit toe:
TS heeft het over aansluiten van een nieuwe TV.
Dat hoef je natuurlijk niet letterlijk te nemen.


Ik voegde ook net een edit toe. We zijn te snel hier. We zitten elkaar in de weg. No hard feelings. :handshake_tone2: :handshake_tone2: :handshake_tone2:

Ik nam het ook niet letterlijk. Het verbaast mij ook dat dit nog verkocht wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
*** zie quote van Robbo ***
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
hanh wrote:
robbo wrote:
Digital Video Broadcasting: c voor digitale kabel signaal. en dan heb je ook nog :
Digital Video Broadcasting: T dit bv digitenne voor Dak antenne of binnen antenne. Ether/door de lucht

Even beknopt uitgelegd:relaxed:

Dank voor de uitleg.
Die heb ik overigens niet nodig. Je hebt trouwens ook nog DVB-S en DVB-S2.
Ik heb een spotgoedkoop tunertje, voor de Satelliet.
Met 1 Tuner. Die kan het allemaal. Ziggo getest en Digitenne getest. Prima.
Mooi toch?
Han
Klopt, maar even bij deze 2 gehouden:slight_smile:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Beeblebrox
Ik ga hier weg.
Te heet onder de voeten.:wink:
Bye, Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ach alle info is welkom toch? Dit is nu eenmaal de werkwijze van een community. Soms dubbel en tegelijk posten. Kan gebeuren.. :slight_smile: en ts is weer ook een stukje wijzer.
Karamba
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor alle info. Vrees idd dat er geen DVB-C tuner aanwezig is. Zal morgen contact opnemen met Ziggo.

Uitgelicht topic