PCA

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

C1+ module installeren lukt niet. Sony Bravia KDL40 EX700

Vorige week kreeg ik de melding dat mijn smartcard een C1+module defect was.
(Foto 1)
Contact opgenomen met Ziggo die mij een nieuwe C1+ module heeft opgestuurd.
(Foto 2)
Krijg deze module niet geinstalleerd en met het telefonisch contact met Ziggo, bijna twee uur lang, nog steeds geen werking van deze module.
Ik heb een Sony Bravo KDL40 EX700 televisie die al 10 jaar perfect gewerkt heeft met de C1+module.
Wie oh wie kan mij helpen deze nieuwe C1+modue toch aan de praat te krijgen.:drooling_face:
Bij voorbaat mijn dank, Paul
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PCA
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie alle ondersteuning met mijn probleem om de c1+ module te installeren.
Vandaag heb ik een monteur van Ziggo in huis gehad die alles heeft nagekeken en is geconstateerd dat er in de aansluiting van de kabels iets niet goed zat.
De C1+ module waarop ik de melding kreeg dat deze defect zou zijn blijkt dus niet defect te zijn en uiteindelijk heb ik alle zenders op deze module weer ontvangen.
Nogmaals dank voor jullie ondersteuning en wil dan ook bij deze de case afsluiten.
Grtz,
Paul.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zit de module ver genoeg in de TV? Ik meen me te herinneren dat je hem bij de bravia even moet aandrukken. Het kaartje kan ook op 3 manieren fout.
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
De kant met de chip van je smartcard zit nu aan de andere kant als ik het zo zie.
( Zie je eigen foto van de Quantis module)
mywestra

Level 1
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Is je televisie ook geschikt voor een 1.3 CI+ module? Via deze link kun je aan de hand van je postcode en modelnummer van de tv checken, of deze geschikt is:

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
al ff voor PCA gecheckt, is gewoon compatible.

Mooi! Je toestel is geschikt voor Digitale TV van Ziggo


Model of type-naam KDL-40EX700
Minimale softwareversie PKG4.053
Jaar 2010
Digitale TV Ja
Interactieve TV nee

Gewoon backwards compatible toch?
mywestra

Level 1
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Kijk dat scheelt in ieder geval 🙂 Mij is nog eventjes niet geheel duidelijk wat er qua installatie precies niet lukt. Zou je dit nog iets meer kunnen toelichten?
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
De SmartCard zelf kan ook defect zijn natuurlijk, is dat al uitgesloten?

De TV had blijkbaar een CI+ 1.2 module. De latere 1.3 modules zouden compatible moeten zijn, maar je weet maar nooit. Ook schijnt het voor te komen dat een TV wel goed overweg kan met een Smit module, maar niet met een Quantis module.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
emiliovisser wrote:
al ff voor PCA gecheckt, is gewoon compatible.

Mooi! Je toestel is geschikt voor Digitale TV van Ziggo


Model of type-naam KDL-40EX700Minimale softwareversie PKG4.053Jaar 2010Digitale TV JaInteractieve TV nee

Gewoon backwards compatible toch?


Hier staat Interactieve TV : NEE
Module is versie 1.3 is wel interactief geschikt zijn oude module is een 1.1 die niet interactief is.
Zou dat het probleem kunnen zijn ? ???

En tijdens installeren de module er idd ver genoeg indrukken met de stikker naar de muur
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ronihd wrote:

emiliovisser wrote:
al ff voor PCA gecheckt, is gewoon compatible.

Mooi! Je toestel is geschikt voor Digitale TV van Ziggo


Model of type-naam KDL-40EX700Minimale softwareversie PKG4.053Jaar 2010Digitale TV JaInteractieve TV nee

Gewoon backwards compatible toch?
Hier staat Interactieve TV : NEE
Module is versie 1.3 is wel interactief geschikt zijn oude module is een 1.1 die niet interactief is.
Zou dat het probleem kunnen zijn ? ???

En tijdens installeren de module er idd ver genoeg indrukken met de stikker naar de muur



De Quantis is ook geschikt voor 1.2. Maar volgens mij moet de Quantis gewoon bruikbaar zijn, al zal Paul geen gebruik kunnen maken van ITV.

Ik zou deze echter toch aanraden eens goed te kijken of module en smartcard p de juiste manier zijn geplaatst, de smartcard eventueel opnieuw te activeren, en bij falen eens te vragen naar een andere module. We zagen van de week nog een heel vreemd situatie bij een module i.c.m. een Panasonic Tv, en dus is dat het proberen zeker waard. Niet altijd doet elke module het even lekker in elke Tv, én ook een nieuwe kan defect zijn. Laatst nog gemerkt bij buren die een nieuwe hadden gekocht en niet werkte.

Dus bekijk deze opties nog eens PCA
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Willem-A ,

Ik heb geen problemen. Het is PCA / Paul die problemen heeft. (Zie topic Starter).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sorry emiliovisser

verkeerde naam ingevoerd.... Reeds gewijzigd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Huh, ik krijg deze PM van PCA :

"Jij bent zeker de leukste thuis, ik verwacht gewoon een mogelijke oplossing en niet die flauwe kul van jou."

Is er iemand die dat begrijpt?? En waarom krijg ik dat bericht PCA? Ik geef in mijn bericht immers alleen aan wat er kan spelen en waar je op dient te letten. Lijkt me geen flauwekul. Ik hoop dus dat je inziet dat dit serieus is bedoelt!

Kijk bv. maar eens hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/ci-module-wordt-ineens-niet-meer-herkend-door-panasonic-tx-p50vt60-32690

En als je erop doelt dat de naam even verkeerd was ingevoerd, tja, dat was een vergissing welke ik heb hersteld. Verder probeer ik het maar niet te begrijpen, maar als je iets niet bevalt, wees dan gewoon helder en geef in je topic aan wat er volgens jou aan een reactie schort.

We maken allemaal weleens een grapje, maar dat was nu helemaal niet aan de orde. We proberen iedereen, dus ook jou, zo goed mogelijk te helpen en dat probeer ik ook nu. Ik snap dus niet wat er mis is met mijn reactie.
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Misschien dat PCA aka Paul, een reactie kan geven op onze geboden reacties/oplossingen of het probleem nog speelt of niet...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
emiliovisser wrote:
Misschien dat PCA aka Paul, een reactie kan geven op onze geboden reacties/oplossingen of het probleem nog speelt of niet...


Dag emiliovisser,

ik ben er wel een beetje klaar mee, maar ik snap na de 2e PM wat hij bedoeld... Alleen is dat dus niet goed gelezen. Hij maakt van jou opmerking, deze**, en geeft aan dat ik het geschreven zou hebben;


@Willem-A ,

"Ik heb geen problemen. Het is PCA / Paul die problemen heeft. (Zie topic Starter)". het volgende:


"Beste Willem,

**De opmerking die ik van jou terug kreeg was "ik heb er geen probleem mee, maar PCA/Paul wel en ligt het dus aan hem."
Van dergelijke antwoorden ben ik niet gediend zeker nu niet omdat ik al vier dagen bezig ben met Ziggo om hier een oplossing te vinden van mijn installalatieprobleem van een mij toegestuurde nieuwe C1+ module van Quantis".

Dat is natuurlijk helemaal niet geschreven. Ik snap ook niet dat Paul dat hier uit de berichten haalt, want ik zeg dat nooit tegen een vraagsteller.

Jij, emiliovisser gaf natuurlijk wel aan dat het probleem niet jouzelf maar PCA betrof toen ik het bericht per abuis aan jou had gericht, maar jij schrijft ook nergens dat het aan hem, PCA ligt. Je gaf alleen netjes aan dat ik het bericht niet aan de juiste persoon had gericht.

Maar goed, ik haak af op dit onderwerp. Zo zie je maar hoe snel er misverstanden kunnen optreden. Geef je een goed bedoeld antwoord, krijg je dit...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PCA/Paul,

het zou je sieren even te reageren, daar een aantal mensen zijn best heeft gedaan je verder te helpen. Verder zou ik het waarderen als je toegeeft dat wat je aangeeft in je PM's naar mij toe, niet juist is, en daarvoor je excuses maakt. Ik heb je daarin exact uitgelegd wat er werd bedoeld met de reactie van emiliovisser en dat hij daarmee niets verkeerds in de zin had. Tevens liet ik je weten dat het bericht van hem aan mij was gericht, en ik dus niet degene was die het heeft geschreven, maar dat het ook niet is geschreven op de manier welke jij aangaf. Niemand heeft gezegd dat het aan jou ligt.

We doen allemaal ons best je verder te helpen, en ik heb er alle begrip voor dat je wat narrig word als je al 4 dagen bezig bent het issue op te lossen, maar daar staan wij als medeklant geheel buiten. En degenen welke hebben gereageerd, hebben dan ook het beste met je voor.
PCA
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mijn welgemeende excuses aan iedereen die ik in discrediet gebracht zou hebben en dank aan hen die mij geprobeerd hebben te helpen.
Het is voor mij de eerste keer dat ik dit medium in contact kom en eigenlijk helemaal niet weet hoe ik daarmee precies moet omgaan.
Ik ben de nodige uren met Ziggo telefonisch in contact geweest en het probleem is nog altijd niet opgelost.
Men stuurt mij nu een monteur die thuis de zaak komt bekijken.
Nogmaals mijn welgemeende excuses en dank voor de toch ontvangen hulp tot nu toe en sluit bij deze dan ook de hele case.
Paul.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank PCA

ik hoop dat het allemaal voor elkaar komt. Maar ik denk dat dat wel goed zit. Een monteur kan het ter plekke zien en beoordelen en hopelijk kun je straks weer via een CI module Tv kijken. Jammer dat het zo is gelopen, want via dit forum kunnen veel issues worden opgelost. Er zijn altijd wel mensen welke erop inspringen.

Succes.
PCA
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie alle ondersteuning met mijn probleem om de c1+ module te installeren.
Vandaag heb ik een monteur van Ziggo in huis gehad die alles heeft nagekeken en is geconstateerd dat er in de aansluiting van de kabels iets niet goed zat.
De C1+ module waarop ik de melding kreeg dat deze defect zou zijn blijkt dus niet defect te zijn en uiteindelijk heb ik alle zenders op deze module weer ontvangen.
Nogmaals dank voor jullie ondersteuning en wil dan ook bij deze de case afsluiten.
Grtz,
Paul.

Uitgelicht topic