1
Vraag
2
Reacties
martijnc89

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen digitale zenders 1, 2, 3

Goedenavond allen,

Vorige week heb ik mijn abonnement naar beneden bijgesteld naar Kabel TV.
digitale ontvanger losgekoppeld en coax kabel rechtstreeks op de tv aangesloten.
(samsung UE55HU7500LXXN).
Stappenplan gevolgd via ziggo.nl en nu heb ik zender 1,2,3, digitaal.
De zenders daarna worden niet weergegeven (gecodeerd?).
Kijkend naar mijn pakket moet ik deze zenders wel kunnen ontvangen. Wat ik vond (correct me if i'm wrong) is dat ik dus een CI module nodig heb om deze te kunnen decoderen. Vervolgens heb ik een Quantis CI+ 1.3 module gekocht, aangezien deze compatibel zou moeten zijn met Ziggo.
Nu koppel ik mijn ziggo kaart in de CI+ module en deze koppel ik weer aan de tv.
Ziggo handleiding geeft aan dat wanneer ik naar zender 4 schakel, automatisch (de CI+ module?) geupdate wordt. Dit ging niet automatisch, maar handmatig kon ik dit wel doen.
Nu zou het naar mijn idee klaar moeten zijn, maar ik krijg de foutmelding E16-4. Smart card mogelijk niet geactiveerd en ziggo geeft aan om bij mijn producten te klikken op ' Zenders en pincode herstellen'. Echter zie ik hier helemaal geen smartcard staan in het overzicht. Terwijl ik tot een week geleden deze kaart nog wel gebruikte bij mijn oude abonnement bij ziggo.

Waar gaat het mis?

Mvg,

Martijnc89
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes

Was het wel je bedoeling om alleen kabel TV te nemen?

Met KabelTV kun je alleen het ongecodeerde pakket (tabje 'Zonder smartcard (KabelTV) bekijken: NPO 1,2,3, Ziggo TV (13) en Ziggo Sport (14) in HD en de overige zenders SD.

Deze zenders zitten bij jou nu in de 900 reeks, als je ze vooraan wilt hebben kun je de TV laten zoeken op:

netwerk ID 4444
frequentie 474Mhz (oud Ziggo gebied) of 164MHz (oud UPC gebied).

Aan de gekochte CI+ module heb je niets zonder een geactiveerde smartcard (die heb je met kabel TV dus niet meer), sterker nog mocht je er één willen dan moet je abonnement naar TV Start (met CI+).

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volg deze stappen eens precies, en meld eventueel waar het fout gaat.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger/ga-verder

Misschien eerst de tv naar fabrieksinstellingen zetten,
Deze handelingen beginnen zonder ci module.


Ziggo hanteert tegenwoordig een huurmodel voor de Smart card , misschien dat die card bij het oude abonnement hoort???
martijnc89
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb bedankt voor je reactie.

Alle stappen doorloop ik zonder problemen, dat gaat prima en ik heb wel digitale ontvangst, maar alleen de 1e 3 zenders.

Bij het omzetten van het abonnement kreeg ik wel te horen dat ik nog gebruik maakte van een verouderd abonnement die niet meer aangeboden wordt. Zou het dan mogelijk aan de smart card liggen denk je dus?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
martijnc89 wrote:

Bij het omzetten van het abonnement kreeg ik wel te horen dat ik nog gebruik maakte van een verouderd abonnement die niet meer aangeboden wordt. Zou het dan mogelijk aan de smart card liggen denk je dus?


Geen idee, misschien wachten tot een moderator dit oppikt.

Of de klantenservice contacten.

https://www.ziggo.nl/chat
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes

Was het wel je bedoeling om alleen kabel TV te nemen?

Met KabelTV kun je alleen het ongecodeerde pakket (tabje 'Zonder smartcard (KabelTV) bekijken: NPO 1,2,3, Ziggo TV (13) en Ziggo Sport (14) in HD en de overige zenders SD.

Deze zenders zitten bij jou nu in de 900 reeks, als je ze vooraan wilt hebben kun je de TV laten zoeken op:

netwerk ID 4444
frequentie 474Mhz (oud Ziggo gebied) of 164MHz (oud UPC gebied).

Aan de gekochte CI+ module heb je niets zonder een geactiveerde smartcard (die heb je met kabel TV dus niet meer), sterker nog mocht je er één willen dan moet je abonnement naar TV Start (met CI+).

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
tekst verwijderd, bschroeder was net iets eerder met idem uitleg.
martijnc89
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo & bschroeder bedankt.
Het is nu opgelost allemaal. Met het netwerk id 4444 staan ze nu mooi op volgorde. Het opzeggen van TV was inderdaad mijn bedoeling, gezien ik hier minimaal gebruik van maak met de beschikbaarheid van alle apps die op de TV al zitten.
De CI module gaat retour en de decoder kan worden opgeborgen.

Bij deze wil nog even zeggen dat ik deze manier van ondersteuning zeer prettig vind. In het verleden met lange wachttijden aan de telefoon gehangen waarna de communicatie ook niet altijd gesmeerd liep.
Mocht ik in de toekomst weer ergens tegen aan lopen, zal ik hier zeker weer een beroep op doen.:thumbsup_tone2:
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
martijnc89 Check! veel kijkplezier, ook al kijk je weinig :wink:

robbo dank voor de aanvulling, ik heb mijn bericht hierboven nog aangepast met Ziggo TV en de frequenties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic