Trucjesman

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ACTIVATIE CI+module

Hallo, vanmiddag de CI+ module binnen gekregen en geinstalleerd volgens de installatiegids. Bij het invoeren van het netwerk ID geeft de TV aan dat deze code onjuist is (05555). Gebeld met ziggo, en die geven aan dat het 24 uur kan duren voordat de kaart geactiveerd is. In de meegeleverde installatiegids staat hier niets over geschreven, toch vreemd. Hebben meer mensen 24 moeten wachten voordat de CI+ module het deed ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hopelijk goed nieuws.... heb de kaart chipkaart andersom in de module gedaan. (In de handleiding staat dat hij er al op de juiste manier inzet) en de TV geeft nu aan dat de installatie wordt voltooid, dit kan enkele minuten duren. Hij is al nu al wel 8 minuten aan het “voltooien” maar geduld is een schone zaak. Ik heb goede hoop dat dit goedkomt. Bedankt!

Bekijk in context

18 Reacties 18
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik een paar weken terug ook.
Was toch vrij onhandig omdat je denkt dat er iets defect is terwijl het kaartje domweg nog niet actief is.
Duurde langer dan 24 uur.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik snap het niet, de netwerk -ID gaat toch over zenders zoeken door de tv? Heeft toch niets met module of smartcard te maken.
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Waarschijnlijk pas nadag de activiatie van de kaart heeft plaatsgevonden. Waar een “groot” bedrijf klein in kan zijn....
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nee hoor, je tv moet eerst de zenders zoeken. Je kunt ook ID 4444 gebruiken voor de ongecodeerde zenders.
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanavond contact gehad met klantenservice Ziggo, en die geven aan dat je pas na 24 uur gebruik kan maken van de CI+ module. CI+ module zit inmiddels (3 uur) in de TV, wordt ook herkend door de TV, maar geeft nog steeds aan dat de netwerk ID 05555 onjuist is. Nu maar hopen dat de code morgen rond deze tijd wel juist is ?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Je hebt geen module en smartcard nodig om zenders te zoeken!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zoals youriy zegt, de module is niet nodig om de zenders te zoeken. Sterker nog, het is juist veel beter om de zenders te zoeken zonder dat de module in de tv zit. De module decodeert alleen de zenders, je tv doet in principe de rest.
Als netwerk ID 05555 niet juist is, doet netwerk ID 5555 (dus zonder die 0) het wel?

Edit: Als de activatie nog niet helemaal doorgelopen is, kun je sowieso NPO 1, 2 en 3 bekijken. Bij de andere zenders krijg je een foutmelding te zien.
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben waarschijnlijk echt een leek op dit gebied, maar de enige zenders die de TV zoekt zijn de analoge (kabel) zenders. Om het gehele digitale zenderpakket te ontvangen heb ik de CI+ module in de TV gedaan, waarbij je de netwerk ID moet ingeven. Bij zowel 5555 als 05555 geeft de TV aan dat de code onjuist is. Doe ik misschien nog iets niet goed in het traject ervoor ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Een leek of niet, een foutje is snel gemaakt 🙂

Welke tv heb je precies? Het model nummer is ook belangrijk om te weten.
En woon je in voormalig UPC gebied of woon je in voormalig Ziggo gebied?
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat in mijn geval om een Philips smart TV, model 32PHS5301/12. Ik denk dat het een voormalig UPC gebied is. Bij het selecteren van de CI+ module geeft de TV ook UPC aan. (Weet niet of dit te maken heeft met jouw vraag?)
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Vul bij Afsteltype DTV in.
Vul bij Digitaal type DV-C in.
Vul bij Netwerk-ID 5555 in. (4444 voor alleen ongecodeerde zenders)
Vul bij Frequentie 164000 in.
Vul bij Symboolklasse 6900 in.
Vul bij Operator UPC in.

probeer dit eens.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Maar als eerste de zenders zoeken zonder de module en de smartcard zoals youriy schreef, daarna de module en de smartcard erin.
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, allemaal vriendelijk dank voor jullie reacties, echter heb ik nog steeds geen werkende CI+ module.
Inmiddels het hele stappenplan uitgevoerd van yoeriy. Tot zover alles prima verlopen.... nu de CI+ kaart erin gedaan die ook herkend wordt, doen de meeste zenders het niet. Bij de commerciele zenders staat een slotje en komt de tekst “kan de smartcard niet lezen, voer de smartcard opnieuw in”. Wederom Ziggo gebeld, en die zegt wederom dat de kaart nog niet geactiveerd is en dat dit een uurtje kan duren. Doet hij het na een uurtje nog niet, dan moest ik het morgenavond nog maar weer een keer proberen, en bellen als er geen juiste weergave was. Ik heb het gevoel dat ik hier betere uitleg krijg dan de helpdesk van Ziggo. Is er nog iets wat ik zelf kan doen ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Staat er ook nog een foutcode bij die met een E begint? Zo ja, welke foutcode staat er dan?
Wat je in ieder geval ook even kunt doen is de chip schoonvegen langs je broek.
Trucjesman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hopelijk goed nieuws.... heb de kaart chipkaart andersom in de module gedaan. (In de handleiding staat dat hij er al op de juiste manier inzet) en de TV geeft nu aan dat de installatie wordt voltooid, dit kan enkele minuten duren. Hij is al nu al wel 8 minuten aan het “voltooien” maar geduld is een schone zaak. Ik heb goede hoop dat dit goedkomt. Bedankt!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Trucjesman wrote:
Hopelijk goed nieuws.... heb de kaart chipkaart andersom in de module gedaan. (In de handleiding staat dat hij er al op de juiste manier inzet) en de TV geeft nu aan dat de installatie wordt voltooid, dit kan enkele minuten duren. Hij is al nu al wel 8 minuten aan het “voltooien” maar geduld is een schone zaak. Ik heb goede hoop dat dit goedkomt. Bedankt!


Ooh, wat onhandig dat het verkeerd in de handleiding stond! Wel top dat je hier bent achtergekomen.
Nu ben ik wel ontzettend benieuwd; is het gelukt? 😄

In welke handleiding stond het overigens niet goed? Is dat van ons, of van de TV zelf geweest?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
In de handleiding van Ziggo, ik heb een tijd terug ook even staan tobben bij familie en dacht dan maar eens omdraaien.
Toen, zal wel een vergissing zijn bij het inpakken, maar dit zie ik nu vaker voorbijkomen.
Of het zijn meerdere vergissingen bij het inpakken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Evert96 wrote:
Zoals youriy zegt, de module is niet nodig om de zenders te zoeken. Sterker nog, het is juist veel beter om de zenders te zoeken zonder dat de module in de tv zit. De module decodeert alleen de zenders, je tv doet in principe de rest.
Als netwerk ID 05555 niet juist is, doet netwerk ID 5555 (dus zonder die 0) het wel?

Edit: Als de activatie nog niet helemaal doorgelopen is, kun je sowieso NPO 1, 2 en 3 bekijken. Bij de andere zenders krijg je een foutmelding te zien.


Sterker, ook al de andere vrije zenders kun je dan zien. Ze staan alleen niet op volgorde, dus na NPO 3 zie je een 'gat', waarna de andere vrije zenders weer te zien zijn. Alleen met ID 4444 staan ze wel mooi op volgorde. Maar dat moet je niet instellen als je en smartcard gaat gebruiken.

Uitgelicht topic