Ceeee

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe verbind ik met het Ziggo-netwerk?

Ik heb de Wifihotspots geïnstalleerd. Ik heb het hele stappenplan gevolgd, maar loop vast bij het verbinden met het Ziggo-netwerk. Het netwerk is zichtbaar, maar ik raak niet verbonden. Volgens stap 12 van het stappenplan heb ik twee opties. Of ik ben verbonden of ik krijg een pop up scherm. Beide is niet het geval. Ik kan bij Ziggo op 'verbinden' klikken, maar er gebeurt vervolgens niks. Ik krijg ook niet de vraag of optie om iets in te vullen van een wachtwoord of sleutel of iets dergelijks.

Iemand een idee hoe ik wel de wifihotspots kan gebruiken? Ik heb het geïnstalleerd op een Samsung smartphone (Android 6).

Groet, Caroline
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
Nog even een vraag waar ik even nog niet aan gedacht heb. Zit je in voormalig ziggo gebied? En heb jij je modem in bridge? Dan kan je (nog ) niet gebruikmaken van wifispot van ziggo, ( hoewel je gaf aan, dat in mijn ziggo, wifispot geactiveerd was....).

Als je in fUPC-regio woont en je modem is gebridged kun je ook geen gebruik meer maken van Ziggo wi-fi spots.

Bekijk in context

16 Reacties 16
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoe zijn de gegevens in mijn ziggo? Is ziggo wifi hotspot geactiveerd ?
Ceeee
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo Hotspots is inderdaad geactiveerd. Ik heb alle stappen doorlopen en die waren gelukt, tot stap 12.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Vergeet de sidd eens. En probeer eens opnieuw verbinding te maken met een nieuw wachtwoord. Reset het wachtwoord eens in mijn ziggo.( dit is soms door een storing niet mogelijk maar even proberen) gebruikersnaam en wachtwoord moet in fziggo (voormalig ziggo gebied) gebied uit een getallen reeks bestaan. Hier was enige maanden geleden een storing toen de mijn ziggo gebruikersnaam van mijn ziggo vermeld stond. Hoe is dit bij jou? Uiteraard niets melden wat bij jou de gegevens zijn hier:slight_smile:
Ceeee
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik het sidd vergeten? Ik kan bij het Ziggo-netwerk alleen kiezen voor annuleren of verbinden. Vergeten staat er niet bij (zoals bijv. wel bij mijn eigen netwerk). Annuleren doet ook niks.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Om alles even uit te sluiten kies je wel daadwerkelijk Ziggo? Probeer dit ook buitenshuis en niet in de buurt van de eigen modem. Wellicht pakt hij het signaal van de eigen wifi-hotspot van jou modem wat dus eigenlijk niet gaat. Kijk even buiten eind van de straat of dat beter gaat. Verder ben je ook afhankelijk of jou buren of omgeving ziggo hebben, en zij dus ook wifi-hotspot hebben geactiveerd
Ceeee
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor alle reacties. Ik zal het inderdaad eens buitenshuis proberen of het daar wel lukt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok we horen het wel!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een vraag waar ik even nog niet aan gedacht heb. Zit je in voormalig ziggo gebied? En heb jij je modem in bridge? Dan kan je (nog ) niet gebruikmaken van wifispot van ziggo, ( hoewel je gaf aan, dat in mijn ziggo, wifispot geactiveerd was....).
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
Nog even een vraag waar ik even nog niet aan gedacht heb. Zit je in voormalig ziggo gebied? En heb jij je modem in bridge? Dan kan je (nog ) niet gebruikmaken van wifispot van ziggo, ( hoewel je gaf aan, dat in mijn ziggo, wifispot geactiveerd was....).

Als je in fUPC-regio woont en je modem is gebridged kun je ook geen gebruik meer maken van Ziggo wi-fi spots.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
N.N. wrote:
robbo wrote:
Nog even een vraag waar ik even nog niet aan gedacht heb. Zit je in voormalig ziggo gebied? En heb jij je modem in bridge? Dan kan je (nog ) niet gebruikmaken van wifispot van ziggo, ( hoewel je gaf aan, dat in mijn ziggo, wifispot geactiveerd was....).

Als je in fUPC-regio woont en je modem is gebridged kun je ook geen gebruik meer maken van Ziggo wi-fi spots.


Ok...
martmarbus1

Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb ook problemen met de wifispot van Ziggo
Mijn telefoon ziet een ziggo spot
Maar ik krijg vragen die ik nog nooit heb gehad (bij mijn oude modem)
Ik had een windowsphone maar heb nu een ASUS Zenfone 3 ZE520K.
Vroeger moest ik alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan zat ik op de wifi hotspot van Ziggo.
De hotspot staat bij mijn abbo gegevens op aan.
ik heb mijn wachtwoord opnieuw ingesteld
Ik ben de wijk gaan zoeken naar een andere ziggo spot, maar daat krijg ik hetzelfde
Ik zie Ziggo in mijn toestel, maar moet nog wat instellingen aanvullen. zie bijlages
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Heb je ook een nieuwe modem? Begrijp ik dit goed? En is deze in bridge? Zie dan de vorige reacties. Zo niet:

Verder heb je de verbinding ook wel eens vergeten en wederom met nieuwe ww in te voeren of krijg je dan ook deze extra invoer gegevens?
martmarbus1

Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Waar stel ik Bridge in of zet ik het uit.
Ik heb het nooit veranderd, dus ga ik er vanuit dat die op uit staat
En ik heb de verbinding met mijn gsm ook wel een laten vergeten, maar deze komt dan weer terug en heb ik t zelfde probleem
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dan zal je modem wel niet in bridge staan. In fziggo moet je dat laten doen door ziggo, en hoe het nu in upc gebied is... Weet ik nu even niet ( dit kon je zelf uit / aanzetten zover ik weet.
martmarbus1

Level 5
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Probleem is opgelost
Alles moest ik echt handmatig instellen
martmarbus1 wrote:
Ik heb ook problemen met de wifispot van Ziggo
Mijn telefoon ziet een ziggo spot
Maar ik krijg vragen die ik nog nooit heb gehad (bij mijn oude modem)
Ik had een windowsphone maar heb nu een ASUS Zenfone 3 ZE520K.
Vroeger moest ik alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan zat ik op de wifi hotspot van Ziggo.
De hotspot staat bij mijn abbo gegevens op aan.
ik heb mijn wachtwoord opnieuw ingesteld
Ik ben de wijk gaan zoeken naar een andere ziggo spot, maar daat krijg ik hetzelfde
Ik zie Ziggo in mijn toestel, maar moet nog wat instellingen aanvullen. zie bijlages
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In iedergeval mooi dat het gelukt is!

Uitgelicht topic