Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Gebruiken Internet Beveiliging

Als ik mijn internet beveiliging via Ziggo wil downloaden/installeren/beheren kom ik niet verder dan de volgende melding:

Internetbeveiliging wijzigen
De F-secure omgeving kan niet worden geopend
Internetbeveiling instellen

Wil je Internetbeveiliging instellen op je andere apparaten? Dat regel je door op de button hieronder te klikken. Er opent dan een nieuw tabblad waar je per apparaat je Internetbeveiliging instelt of uitschakelt.

Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen.

Pop-ups heb ik toegestaan en ik heb het in 4 verschillende browsers geprobeerd. Is iets mis of doe ik iets fout?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Hoi Allemaal.

Na 3 maanden en heel veel contact en inzet van diverse Ziggo medewerkers is het probleem met Safe Online XL opgelost. Vanaf vandaag kan ik het gewoon installeren en gebruiken. Hulde aan de Ziggo medewerkers die zich ingezet hebben voor het oplossen van het probleem.
Topic mag van mij als gesloten en opgelost beschouwd worden.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dirkie wrote:
Als ik mijn internet beveiliging via Ziggo wil downloaden/installeren/beheren kom ik niet verder dan de volgende melding:

Internetbeveiliging wijzigen
De F-secure omgeving kan niet worden geopend
Internetbeveiling instellen

Wil je Internetbeveiliging instellen op je andere apparaten? Dat regel je door op de button hieronder te klikken. Er opent dan een nieuw tabblad waar je per apparaat je Internetbeveiliging instelt of uitschakelt.

Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen.

Pop-ups heb ik toegestaan en ik heb het in 4 verschillende browsers geprobeerd. Is iets mis of doe ik iets fout?

"Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen."

Bij mij staat hieronder Beveiligen instellen.
Klik hierop en er opent een nieuw scherm.
Ik heb Edge hier ook toestemming moeten geven voor een popup, kwam onder in beeld.
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Be rt wrote:
Dirkie wrote:
Als ik mijn internet beveiliging via Ziggo wil downloaden/installeren/beheren kom ik niet verder dan de volgende melding:

Internetbeveiliging wijzigen
De F-secure omgeving kan niet worden geopend
Internetbeveiling instellen

Wil je Internetbeveiliging instellen op je andere apparaten? Dat regel je door op de button hieronder te klikken. Er opent dan een nieuw tabblad waar je per apparaat je Internetbeveiliging instelt of uitschakelt.

Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen.

Pop-ups heb ik toegestaan en ik heb het in 4 verschillende browsers geprobeerd. Is iets mis of doe ik iets fout?

"Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen."

Bij mij staat hieronder Beveiligen instellen.
Klik hierop en er opent een nieuw scherm.
Ik heb Edge hier ook toestemming moeten geven voor een popup, kwam onder in beeld.
Het enige wat bij mij in beeld komt na het indrukken van de button is de melding "De F-secure omgeving kan niet worden geopend" met een rood uitroep teken. Ik krijg niet eens in melding over popups in 4 browsers die ik geprobeerd heb op 2 verschillende PC's
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dirkie wrote:
Be rt wrote:
Dirkie wrote:
Als ik mijn internet beveiliging via Ziggo wil downloaden/installeren/beheren kom ik niet verder dan de volgende melding:

Internetbeveiliging wijzigen
De F-secure omgeving kan niet worden geopend
Internetbeveiling instellen

Wil je Internetbeveiliging instellen op je andere apparaten? Dat regel je door op de button hieronder te klikken. Er opent dan een nieuw tabblad waar je per apparaat je Internetbeveiliging instelt of uitschakelt.

Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen.

Pop-ups heb ik toegestaan en ik heb het in 4 verschillende browsers geprobeerd. Is iets mis of doe ik iets fout?

"Gebeurt er niets? Dan wordt het nieuwe venster mogelijk geblokkeerd. Sta je browser dan toe om de pop-up te openen."

Bij mij staat hieronder Beveiligen instellen.
Klik hierop en er opent een nieuw scherm.
Ik heb Edge hier ook toestemming moeten geven voor een popup, kwam onder in beeld.
Het enige wat bij mij in beeld komt na het indrukken van de button is de melding "De F-secure omgeving kan niet worden geopend" met een rood uitroep teken. Ik krijg niet eens in melding over popups in 4 browsers die ik geprobeerd heb op 2 verschillende PC's

Ik had dit probleem ook, via Chrome ging alles goed. bij Edge en IE11 niet.
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Inmiddels via een chat contact gehad met Ziggo. Daarna terug gebeld door een medewerker en die had onder mijn account (met een tijdelijk passwoord) hetzelfde probleem. Is doorgezet en het is nu wachten op een antwoord.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Het is zover ik weet bekend, als er al eerder of een vorige installatie van fsecure op een pc is geinstalleerd moet ook oude of achtergebleven files die na de verwijdering nog op de pc staat echt verwijderd worden, om de volgende installatie goed te laten verlopen. ( als dit is wat je bedoeld)

Er is een remove tool van fsecure.

https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
HB
robbo wrote:
Het is zover ik weet bekend, als er al eerder of een vorige installatie van fsecure op een pc is geinstalleerd moet ook oude of achtergebleven files die na de verwijdering nog op de pc staat echt verwijderd worden, om de volgende installatie goed te laten verlopen. ( als dit is wat je bedoeld)

Er is een remove tool van fsecure.

https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Goede tip maar ik heb nog nooit F-secure gebruikt dus dat kan de oorzaak niet zijn.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok duidelijk.
JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Ik ervaar hetzelfde probleem om mijn nieuwe macbook.
Ragnar

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeerd met Edge, met Chrome en met Firefox. Ik krijg iedere keer dezelfde melding.
De F-secure omgeving kan niet worden geopend
Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Na het updaten naar de nieuwe windows 10 creators update bleek F-secure niet meer te werken. Bij pogingen de boel op te starten kreeg ik de volgende foutmelding:
msvcp110.dll missing. Na diverse zoekpogingen op internet werd inderdaad aangeraden de boel volledig te deinstalleren met de de-installatietool: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools

Dat werkte prima. Echter het opnieuw downloaden bij mijn Ziggo gaf de melding:
De F-secure omgeving kan niet worden geopend" met een rood uitroep teken.
Contact opgenomen met Ziggo met het vermoeden dat, omdat het slechts 1 apparaat is beveiligd kan worden met de gratis versie, dat er iets in Mijn Ziggo teruggezet moest worden om het programma nogmaals te kunnen downloaden. Helaas lukte dit niet, ondanks de hulp van Ziggo.

Alles geprobeerd (ook al was de vorige installatie zonder problemen gelukt) zoals zonder de firewall en antivirus van het nieuwe Windows Defender aan. Popups totaal uit op de browser. Via edge ipv Chrome, via Mozilla etc etc. Vooralsnog geen resultaat.

Er is een melding van gemaakt bij de Ziggo helpdesk en ik hoop dat er binnenkort een oplossing volgt. Vooralsnog draai ik nu op het nieuwe Windows Defender en ben een beetje voorzichtiger met het benaderen van websites.
hacktor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hetzelfde probleem, uur met de helpdesk aan de lijn gezeten maar probleem is nog niet opgelost.
Gebruikelijke stappen ondernomen:
- F-Secure remove tool (had idd een vorige F-Secure versie)
- verschillende browsers
Geen oplossing gevonden.
Gezien de frequentie lijkt het me een storing bij Ziggo.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste alle,

Wordt de juiste link gebruikt?
Ziggo Safe Online Portaal

Indien er eerder een licentie geactiveerd is dient deze binnen dit portaal ingetrokken te worden.

MVG
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zelf heb ik Ziggo Antivirus uitgebreid eerst verwijderd en daarna pas Safe Online uitgebreid geïnstalleerd en kon daarmee tevens mijn Android-apparaten van antivirussoftware voorzien:)
Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
@Jonathan Zowel in mijn reactie als hacktors reactie geven we aan dat we contact hebben gehad met ziggo. In mijn geval kan ik bevestigen dat ziggo ook daarnaar gekeken heeft. En dit zal vermoedelijk ook bij hacktor geweest zijn, daar ik aanneem dat ziggo alle opties bij hem ook heeft nagelopen. Dus t'is een goed bedoeld advies maar helaas niet de oplossing van het probleem.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Goede middag Hanno,

Veel van de medewerkers die ik heb gesproken wisten niks af van de nieuwe werking van "Ziggo Safe Online" en hanteerden nog het "Ziggo Beveiliging Basis" troubleshooter documentatie, vandaar dat ik het nogmaals op attendeerde.

De omgeving is inderdaad soms moeilijk te bereiken of laden duurt soms erg lang vanuit "Mijn Ziggo", ook heb ik begrepen van TD dat de link niet bij iedereen in elk account correct werkt en/of is aangepast maar de oude link wel al is komen te vervalen, vermoedelijk omdat ze nog bezig zijn met de migratie.

Het is in elkgeval door gegeven aan Jesse-Ziggo, ook heb ik TD benaderd en deze heeft een rapport gemaakt waarbij binnen enkele uren tot dagen de Links van in elkgeval de al reeds aangepaste "Mijn Ziggo" account weer correct zouden moeten functioneren.

Vermoedelijk zullen de Moderators hier ook nog iets over zeggen zodra zij weer aanwezig zijn.

Maar deze link werkt nu dus ook niet bij jouw? Bij mij namelijk wel via 4G en op ander adres.

Werkt deze link misschien voor u?
https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/

MVG
Dirkie
Topicstarter
Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Alle goede bedoelingen en adviezen ten spijt werkt het nog steeds niet. Beide gegeven links leiden slechts naar een doodlopend inlogscherm. Je kunt intikken wat je wil maar er gebeurt niets.
En daarbij heb ik nog nooit iets van de beveiliging van Ziggo geinstalleerd en/of gebruikt. Alleen vanwege het nieuwe voordeel van Vodafone/Ziggo wilde ik het eens proberen maar verder dan de eerste genoemde tekst kom ik niet. En ik weet ook dat mijn ticket bij Ziggo nog open staat.
JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
JanAssen wrote:
Ik ervaar hetzelfde probleem om mijn nieuwe macbook.


Bij mij werkt het inmiddels.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dirkie wrote:
Alle goede bedoelingen en adviezen ten spijt werkt het nog steeds niet. Beide gegeven links leiden slechts naar een doodlopend inlogscherm. Je kunt intikken wat je wil maar er gebeurt niets.
En daarbij heb ik nog nooit iets van de beveiliging van Ziggo geinstalleerd en/of gebruikt. Alleen vanwege het nieuwe voordeel van Vodafone/Ziggo wilde ik het eens proberen maar verder dan de eerste genoemde tekst kom ik niet. En ik weet ook dat mijn ticket bij Ziggo nog open staat.

Te proberen, eerst inloggen in Mijn Ziggo, scherm open laten staan en dan op deze link klikken:
https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa
Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Dank allen, zoals o.a. Jonathan voor het meedenken en helpen!
Uiteindelijk bleek dat toch de licentie, ondanks dat de Ziggo Helpdesk telefonisch aangaf deze verwijderd te hebben, nog steeds open en op mijn naam stond.
Dankzij jullie linkjes heb ik uiteindelijk mijn licentie kunnen verwijderen en opnieuw F-Secure voor Ziggo kunnen installeren.

Conclusies van dit geheel:
1) Vragen stel je hier op de Ziggo Community (ondanks een uur met Ziggo aan de telefoon heeft mij dit niet verder geholpen). Naar aanleiding van dit gesprek trok ik ook helaas conclusies die achteraf niet de juiste waren.
Tevens is het zeer vreemd dat de voor de handliggende oplossing niet bekend is bij de Helpdesk van Ziggo.
2) De Windows 10 creators update kan zorgen voor een probleem met F-Secure voor Ziggo, dit kenmerkt zich door de melding van een missing dll. Oplossing: Deïnstalleer eerst met
F-Secure de-installatie-tool
3) Verwijder je licentie online voor het opnieuw downloaden van F-Secure voor Ziggo op
Ziggo Safe Online Portal
Daarna is het een kwestie van downloaden en opnieuw installeren.
Voor de volledigheid het plaatje inzake de licenties (rechtsboven heb ik mijn naam verwijderd in het plaatje):

Uitgelicht topic