Dank allen, zoals o.a. Jonathan voor het meedenken en helpen!
Uiteindelijk bleek dat toch de licentie, ondanks dat de Ziggo Helpdesk telefonisch aangaf deze verwijderd te hebben, nog steeds open en op mijn naam stond.
Dankzij jullie linkjes heb ik uiteindelijk mijn licentie kunnen verwijderen en opnieuw F-Secure voor Ziggo kunnen installeren.
Conclusies van dit geheel:
1) Vragen stel je hier op de Ziggo Community (ondanks een uur met Ziggo aan de telefoon heeft mij dit niet verder geholpen). Naar aanleiding van dit gesprek trok ik ook helaas conclusies die achteraf niet de juiste waren.
Tevens is het zeer vreemd dat de voor de handliggende oplossing niet bekend is bij de Helpdesk van Ziggo.
2) De Windows 10 creators update kan zorgen voor een probleem met F-Secure voor Ziggo, dit kenmerkt zich door de melding van een missing dll. Oplossing: Deïnstalleer eerst met
F-Secure de-installatie-tool3) Verwijder je licentie online voor het opnieuw downloaden van F-Secure voor Ziggo op
Ziggo Safe Online PortalDaarna is het een kwestie van downloaden en opnieuw installeren.
Voor de volledigheid het plaatje inzake de licenties (rechtsboven heb ik mijn naam verwijderd in het plaatje):