Waarom heet Formule 1 café zo?

Met veel plezier keek ik elke week naar het Formule 1 café. Sterker nog, ik blijf er regelmatig speciaal voor wakker omdat ik het live wil zien. Maar ik begin me steeds vaker af te vragen waarom men die naam nog steeds aan houdt. Waarom? Er komen steeds meer items over Nascar, Indycar, Le Mans en zoals gisteravond DTM. Allemaal leuke race klassen, als je daarvan houdt en het volgt, maar mij interesseert het eerlijk gezegd geen bal. Ik wil graag door het Ziggo team bijgepraat worden over de ontwikkelingen betreffende de Formule 1, wat is er ondanks een weekend racen misschien toch nog veranderd, zijn er toch leuke nieuwtjes te melden enzovoort. Maar een (gedeeltelijke) terugblik op de carrière van Gerhard Berger, die uiteindelijk met maar één doel is aangeschoven (en dat er wel heel duidelijk bovenop wil leggen): het promoten van de DTM race op Zandvoort. En dat is wat me met name gisteravond mateloos irriteerde: een uur van mijn nachtrust opgeofferd om aan te moeten horen dat ik persé naar een race moet komen kijken die mijn interesse niet heeft. Verder niks.

Neem ook de uitzending waarin Jan Lammers aanwezig was. Natuurlijk, een prachtig eerbetoon aan de man die het racen (mede) groot heeft gemaakt in Nederland, zonder twijfel. Maar om het dan grotendeels in de uitzending te hebben over Le Mans gaat mij te ver. Doe dat lekker om zondagmiddag als er geen Formule 1 is, maar niet in “mijn” Formule 1 café.

Verander de naam dan in Race Café of zoiets. Als ik naar reclame voor andere race klassen wil kijken dan is dat bewust, ik wil graag de Formule 1 volgen en niets anders, punt.

Ik vond op een van de andere (inmiddels gesloten) topics wel nog de opmerking over de houding van de presentator ten opzichte van mensen die echt geraced hebben. Wellicht handig om hun mening, en dan met name die van Robert, maar ook die van Tom/Tim toch wat meer in ere te houden. Dat is informatie waar het grootste deel van de kijkers naar mijn idee naar op zoek is. Waarom is de ene coureur goed in iets, en welke details bepalen waarom hij dan sneller is. En welke toewijding hebben de coureurs van vandaag wat hen tot onze helden maakt (of niet, in sommige gevallen).

Enfin, ik hoop dat ik bij een aantal leden van de community een snaar heb geraakt.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Zoveel mensen zoveel meningen.
Ik vond het juist wél een leuke aflevering.
En dat vitten op elkaar is toch juist theater, denk je nu echt dat ze geen respect voor elkaar hebben?
Reputatie 3
Badge +2
Het heet Formule 1 cafe omdat het hoofdthema de formule 1 is, maar vorig seizoen werd er gigantisch veel onbesproken gelaten omdat het alleen tijdens het formule 1 weekend werd uitgezonden.
Nu is dat ietsje anders geworden, en het is eigenlijk naar mijn mening wel goed om ook de overige autosporten te bespreken.
Nascar komt ook aanbod omdat dit ook kijkers heeft en Indycar heeft eigenlijk best een goede reden om te bespreken;
Fernando Alonso is ook een Indycar courreur en doet ook wel eens de Le mans, denk dat best meer F1 courreurs dit willen doen maar dan geen toestemming krijgen.
Reputatie 3
Badge +3
Ik begrijp het probleem ook niet zo. Autosport is veel meer dan alleen Formule1. Vorig jaar is het programma zo gedoopt en in dit programma worden allemaal zaken besproken die overall interessant zijn voor de autosport liefhebber. Want de autosport liefhebber mag ook graag kijken naar andere klasses, zoals DTM, Indycar, Nascar, V8Supercars en autocross. Zolang het programma maar een naam heeft toch 😉 En het hoofdonderwerp is Formule1. Dan mag er best wat andere klasses worden uitgelicht.

Veel `Verstappen' fans zullen alleen naar de Formule1 kijken om Max en niet kijken naar al het andere van de sport en de andere dingen in de autosport. De ode aan Jan Lammers was juist erg indrukwekkend, want hadden oa Jan Lammers en Gijs van van Lennep niet zulke resultaten geboekt in de autosport, dan was Jos Verstappen nooit coureur geworden en hadden we nu zijn zoon niet in de Formule1 zitten.

Ik vrees dat de topicstarter 1 van de weinigen is met deze mening.
Je slaat de spijker op z'n kop @MeindertF1. Zelf heb ik ook mijn twijfels bij één punt, maar ja, zoveel verschillende smaken. Ik zapp op dat moment wel héél even 🙂
Reputatie 6
Ik vind dat @MeindertF1 zijn naam aan moet passen naar MeindertRacing als hij te veel over andere raceklasses post. 😂 😂

On-topic: Ik kijk F1 café slechts af en toe (druk genoeg verder), maar heb persoonlijk ook geen problemen met de naam of de inhoud van het programma. Maar wie weet, volgend seizoen het "Race café"? Dat zou ook een prima titel zijn toch?
Reputatie 3
Badge +3
Mark Ziggo schreef:

Ik vind dat @MeindertF1 zijn naam aan moet passen naar MeindertRacing als hij te veel over andere raceklasses post. 😂 😂

Daag mij niet uit om hier meer over alle autosport evenementen te posten 😋

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics