trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Waarom ik geen series kijk via Ziggo..teveel zoeken, geen historie..of heeft iemand andere ervaringen?

Ik zit voornamelijk op Netflix en Videoland, en zelden kijk ik via Ziggo series of films terwijl er heel veel staat.
Dat komt door de manier van selecteren en zoeken en moeite die je moet doen om weer iets terug te vinden waar je bijvoorbeeld naar zit te kijken. Het zou mooi zijn als je gewoon kan zien wat je aan het volgen bent, welke serie/film je aan het volgen bent, en dat je die gelijk weer terug kunt kijken een dag later zonder alles weer op te moeten zoeken. Zeg maar zoals je bij Videoland en Netflix wel kan zien. Als ik iets heb gemist, en dat je het wel makkelijk kan terugvinden, dan hoor ik het graag..of andere tips..
11 Reacties 11
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Als je een Horizon meda box hebt, met dezelfde afstandsbediening die ik heb: menu, één naar rechts en on demand selecteren, één naar beneden en dan kun je selecteren op trefwoord, b.v. een serie. Je kunt dan terecht komen bij opgenomen programma´s, wat beschikbaar is on-demand, en nog uit te zenden programma´s.

Er zijn natuurlijk ook wel andere manieren.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Brax wrote:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Als je een Horizon meda box hebt, met dezelfde afstandsbediening die ik heb: menu, één naar rechts en on demand selecteren, één naar beneden en dan kun je selecteren op trefwoord, b.v. een serie. Je kunt dan terecht komen bij opgenomen programma´s, wat beschikbaar is on-demand, en nog uit te zenden programma´s.

Er zijn natuurlijk ook wel andere manieren.


Volgens mij bedoelt TS een soort kijklijst zoals bij Videoland. Dan zie je ook de optie 'verder kijken'. Je hoeft de film/serie dan niet opnieuw te zoeken.
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ja, dat zou kunnen. Maar zoals ik het beschrijf, is het zò weinig moeite ...

Videoland ken ik niet, Netflix wel. Het aanbod zal bij Ziggo natuurlijk wel groter zijn als je ook de uitgezonden/nog uit te zenden programma's meerekent ...
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Brax wrote:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Als je een Horizon meda box hebt, met dezelfde afstandsbediening die ik heb: menu, één naar rechts en on demand selecteren, één naar beneden en dan kun je selecteren op trefwoord, b.v. een serie. Je kunt dan terecht komen bij opgenomen programma´s, wat beschikbaar is on-demand, en nog uit te zenden programma´s.

Er zijn natuurlijk ook wel andere manieren.
Dat zoek ik niet , maar toch bedankt
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Boompieapp wrote:
Brax wrote:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Als je een Horizon meda box hebt, met dezelfde afstandsbediening die ik heb: menu, één naar rechts en on demand selecteren, één naar beneden en dan kun je selecteren op trefwoord, b.v. een serie. Je kunt dan terecht komen bij opgenomen programma´s, wat beschikbaar is on-demand, en nog uit te zenden programma´s.

Er zijn natuurlijk ook wel andere manieren.


Volgens mij bedoelt TS een soort kijklijst zoals bij Videoland. Dan zie je ook de optie 'verder kijken'. Je hoeft de film/serie dan niet opnieuw te zoeken.
Ja dat bedoel, Ziggo loopt daarin ver achter. Erg jammer.
Nistel

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt, het is niet erg gebruik(er)svriendelijk. Je zou films of series op een shortlist ofzo moeten kunnen zetten om daar vlot mee verder te kunnen.

Als je dan ook nog rekent dat het scrollen door het aanbod vreselijk traag gaat en je er soms niet eens verder mee komt (blijft steken op een bepaalde film/serie ipv dat je opschuift), dan levert dat nog wel eens kleine irritaties op.

Voor zo'n prominent merk als Ziggo is dit wel vrij matig.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Ja ziggo moet daar gewoon eens een keer werk van maken, maar vind het niet de moeite blijkbaar.
Jansen76

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn ervaring is wel positief, als je via de laptop inlogt bij ziggo on Demand mobiel en series kun je complete series in je speellijst zetten. Via de tablet/iPad is het eerste keer zoeken naar je serie en dan kun je met het + teken de serie in je speellijst zetten, als je dan terug gaat in het menu zie je ergens staan verder kijken/speellijst, klik hierop en je favoriete series staan er allemaal.
trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Jansen76 wrote:
Mijn ervaring is wel positief, als je via de laptop inlogt bij ziggo on Demand mobiel en series kun je complete series in je speellijst zetten. Via de tablet/iPad is het eerste keer zoeken naar je serie en dan kun je met het + teken de serie in je speellijst zetten, als je dan terug gaat in het menu zie je ergens staan verder kijken/speellijst, klik hierop en je favoriete series staan er allemaal.

Prima, maar zou het niet gewoon op een simpele manier via de horizonbox moeten kunnen? Zonder dat we een laptop/tablet of iPad ervoor nodig hebben.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mijn ervaring sinds kort met Ziggo Movies & Series L is dat er veel films in verschillende categorieën tegelijk staan.
Zo lijkt het alsof er honderden films in voorraad staan terwijl het in de praktijk tientallen films zijn.
Voorbeeld: er is een categorie reportage en een categorie series.
Nu is er een film A die wordt in beide categorieën genoemd, lijkt me niet zinvol en verwarrend.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
N.N. wrote:
Mijn ervaring sinds kort met Ziggo Movies & Series L is dat er veel films in verschillende categorieën tegelijk staan.
Zo lijkt het alsof er honderden films in voorraad staan terwijl het in de praktijk tientallen films zijn.
Voorbeeld: er is een categorie reportage en een categorie series.
Nu is er een film A die wordt in beide categorieën genoemd, lijkt me niet zinvol en verwarrend.

Dat was mij ook al opgevallen. Wat ik me tevens afvraag is of er een soort http://www.nieuwdezeweek.nl voor Movies & Series (XL) bestaat. In de Ziggo catalogus zie ik het niet.

Uitgelicht topic