Vraag

Connect box in bridge mode zetten

Hoi, ik heb net contact gehad met de klantenservice via de telefoon en zij hebben mij verteld dat het 48 uur duurt voordat mijn connect box in bridge mode gezet kan worden (dit ivm wifispots). Nu heb ik een beetje rondgekeken op het forum en ik heb meerdere malen gezien dat dit veel sneller is gegaan.
Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat ik 48 uur moet wachten voor deze wijziging of kan het sneller?

Groetjes

19 Reacties

Dat kan wel kloppen, er zijn diverse systemen die aangepast moeten worden, wi-fi spots moet uitgeschakeld worden en Wi-Fi op de Connect Box moet uitgeschakeld worden en dan moet de modem in bridge gezet worden en als je telefoon gebruikt die moet actief blijven op je modem.
Maar even wachten is toch niet erg, je hebt toch internet? Of zie ik het verkeerd?
Reputatie 1
Badge
Ze hanteren 48 uur aan, zo hebben ze een beetje de ruimte maar meestal gebeurd het wel sneller.
Het is een kwestie van een paar klikjes, en dus zo gebeurd. Wie weet is het al gebeurd.
Reputatie 1
Badge
Er zijn inderdaad wat handelingen nodig wat bij de een zo gepiept is en bij een ander soms tegenvalt waardoor het wat langer duurt. Is het inmiddels geregeld en staat jouw modem in de bridge functie, Danysha?

Groet,
Sander
ik heb vandaag ook contact gehad voor bridge schakeling
Zit nu dus ook te wachten op de uitschakeling van Wifi spots, wil ook niet echt.
Zou een paar uur later terug moeten bellen maar spots zijn nog niet uit
ik heb dus geen idee meer wanneer het doorgevoerd wordt

kan iemand mij hier misschien helpen met de omschakeling
Reputatie 4
Badge
Hanske schreef:

.. Zou een paar uur later terug moeten bellen maar spots zijn nog niet uit

Voor het uitschakelen van Wifispots staat 48h, in de praktijk eerder 24h. Als dat gebeurd is kan je terugbellen om de bridgeschakeling te doen, dat duurt ook 24h, in de praktijk eerder 10 minuten ;)
level4 schreef:

Hanske schreef:

Voor het uitschakelen van Wifispots staat 48h, in de praktijk eerder 24h. Als dat gebeurd is kan je terugbellen om de bridgeschakeling te doen, dat duurt ook 24h, in de praktijk eerder 10 minuten ;)

Als ik in mijn instellingen kijk bij (mijnziggo) staan Wifi spots nog aan, is het verstandig om deze zelf nog een keer op uitschakelen te klikken
bij apparaat type staat ook TC7210 maar ik heb een ConnectBox

Gr. Hans
Hanske schreef:

level4 schreef:

Hanske schreef:

Als ik in mijn instellingen kijk bij (mijnziggo) staan Wifi spots nog aan, is het verstandig om deze zelf nog een keer op uitschakelen te klikken
bij apparaat type staat ook TC7210 maar ik heb een ConnectBox

Gr. Hans

Dan is MijnZiggo (nog) niet bijgewerkt en probeert Ziggo misschien het verkeerde modem te bridgen.
Net weer een tijd aan de lijn gezeten met de Ziggo helpdesk de nodige zaken doorgelopen maar ze komen er ook niet direct uit, de gegevens bij Ziggo komen niet overeen met mijn apparatuur en dan weigert het programma om instellingen aan te passen
Alle gegevens van het modem door genomen, en ze zien bij uitlezen wel een Compal

in mijn Ziggo staan nog steeds de wifi spots aan maar als ik met een wifi scanner kijk is er geen wifispot zichtbaar, en de Ziggo helpdesk ziet ook in de instellingen dat de spots aan staan maar krijgt deze niet op uit

Is er misschien iemand op dit forum die voor mij mogelijkheden heeft de zaken te controleren of aan te passen

Gr. Hans
Reputatie 4
Badge
@Hanske

Even uit interesse, hoe lang heeft u die Connectbox al ?
Had u hiervoor een Technicolor modem ?

Het mac-adres en daarmee type modem moet correct bij Ziggo gekoppeld zijn, anders is iedere verdere aanpassing zinloos.

Overdag (werktijd) zijn er hier moderators actief, die zullen reageren op dit verhaal. (ze lezen mee, zo is beloofd). Zij kunnen dit vrijwel altijd direct verhelpen.
level4 schreef:

@Hankse

Even uit interesse, hoe lang heeft u die Connectbox al ?
Had u hiervoor een Technicolor modem ?

Het mac-adres en daarmee type modem moet correct bij Ziggo gekoppeld zijn, anders is iedere verdere aanpassing zinloos.

Overdag (werktijd) zijn er hier moderators actief, die zullen reageren op dit verhaal. (ze lezen mee, zo is beloofd). Zij kunnen dit vrijwel altijd direct verhelpen.

Deze ConnectBox is aangesloten en actief sinds 10-03-2017, ik had hem al wel eerder ontvangen omdat de TC7210 constant reset moet worden en 5Ghz soms enkel uren niet beschikbaar was.

op het moment dat ik de Connectbox ontvangen had lukte het niet deze te activeren via het portal dus had ik maar weer de TC7210 terug gezet, maar die was nu echt niet meer werkbaar vooral voor de kinderen met gamen

Gr Hans
Reputatie 4
Badge
OK, dan blijft er dus in de backoffice-systemen iets hangen.
Bij activatie zou de TC7210 moeten worden verwijderd uit de systemen, en moeten worden vervangen door de connectbox. Ik doel dus puur op de administratieve systemen. Operationeel gezien lijkt wel alles voltooid, anders zou u de connectbox nog niet kunnen gebruiken.

Een moderator moet hier ingrijpen denk ik.
Dit staat in mijn scherm MAC adressen staan er niet eens in,
Serienummer heb ik weg gemaakt

Reputatie 4
Badge
Tsja. Er zijn (blijkbaar) verschillende weergaves, vermoedelijk afhankelijk per gebied, (voormalig UPC, Ziggo, Delta etc).

Ziggo en/of een moderator moet u verder helpen, ik/wij kunnen niets voor u doen helaas.

Wat is de afgesproken vervolgactie van de helpdesk ?
level4 schreef:

Tsja. Er zijn (blijkbaar) verschillende weergaves, vermoedelijk afhankelijk per gebied, (voormalig UPC, Ziggo, Delta etc).

Ziggo en/of een moderator moet u verder helpen, ik/wij kunnen niets voor u doen helaas.

Ik kom nog uit het oude @home gebied, en het vervolg is eigenlijk een beetje onduidelijk.
komt er op neer dat ik de komende dagen regelmatig zal moeten kijken of wifi spots uit zijn anders kunnen ze toch niet het modem omzetten
ik heb het idee dat de volgende stap toch weer vanaf mijn zijde zal moeten komen

Gr. Hans
Reputatie 4
Badge
Hanske schreef:

level4 schreef:

Ik kom nog uit het oude @home gebied, en het vervolg is eigenlijk een beetje onduidelijk.
komt er op neer dat ik de komende dagen regelmatig zal moeten kijken of wifi spots uit zijn anders kunnen ze toch niet het modem omzetten.

Dat is een waardeloos advies uit onmacht ben ik bang. Ziggo danwel een moderator moet dit gewoon voor u rechtzetten, en daar is blijkbaar escalatie voor nodig. Zolang die connectbox administratief niet zichtbaar is, kan de helpdesk er niets mee doen.

Een moderator zal ongetwijfeld reageren.. Ze doen het dagelijks hier :).
Hanske schreef:

Net weer een tijd aan de lijn gezeten met de Ziggo helpdesk de nodige zaken doorgelopen maar ze komen er ook niet direct uit, de gegevens bij Ziggo komen niet overeen met mijn apparatuur en dan weigert het programma om instellingen aan te passen
Alle gegevens van het modem door genomen, en ze zien bij uitlezen wel een Compal

in mijn Ziggo staan nog steeds de wifi spots aan maar als ik met een wifi scanner kijk is er geen wifispot zichtbaar, en de Ziggo helpdesk ziet ook in de instellingen dat de spots aan staan maar krijgt deze niet op uit

Is er misschien iemand op dit forum die voor mij mogelijkheden heeft de zaken te controleren of aan te passen

Gr. Hans

De Connect Box zendt (nog) geen wi-fi spots uit, die kun je dus ook nooit zien.
Er is bij Ziggo in sommige regio's een probleem om de wi-fi spots te (de)activeren in MijnZiggo.
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen Hanske,

Je hebt er behoorlijk wat werk van op deze manier! Dat neem ik graag van je over. Ik zorg ervoor dat we contact met je opnemen.

Groet,
Sander
Sander Ziggo schreef:

Goedemorgen Hanske,

Je hebt er behoorlijk wat werk van op deze manier! Dat neem ik graag van je over. Ik zorg ervoor dat we contact met je opnemen.

Groet,
Sander

Vanmorgen een PM gekregen van Sander om wat gegevens op te vragen, en om 13.00 uur een telefoontje dat alles geregeld is, 30 minuten later was alles weer online zonder tussenkomst van mij (er was namelijk niemand thuis)
Werkt perfect nu

Sander helemaal top !!

Gr. Hans
Reputatie 1
Badge
Dat mag ik graag lezen, Hanske! Dat is natuurlijk ook lekker thuiskomen ;-) Bedankt voor de samenwerking en wie weet tot een volgende ronde.

Groet,
Sander

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)